Toon posts:

Coax in meterkast, splitten (zelf doen?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
2 foto's van de situatie:

Huiskamer

Meterkast

Het lijkt mij handig om een coax voor tv naar boven te krijgen via een loze leiding in de meterkast.
In de meterkast zit een kastje met 1 kabel die eruit komt... en dat is goed voor radio en tv. (?)
Maar in de woonkamer zie je gewoon een kastje met 2 uitgangen voor radio en tv apart.
Nu zou ik willen weten hoe en of je op een of ander manier de tv kabel gesplit kan krijgen in de meterkast.
Misschien met een ander soort kastje o.i.d....
Kun je dit zelf doen? Wat heb ik er dan voor nodig?

• Remus
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15-08-2021
Het makkelijkst is natuurlijk gewoon een coax-splitter in dat kastje doen en daarop de kabel naar je huiskamer en de nieuwe kabel naar boven. Aan het kastje in de meterkast zelf mag je niet komen, dat is eigendom van jouw kabelmaatschappij en alle werkzaamheden daaraan moeten door een monteur van de kabelmaatschappij worden verricht.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Zie latere post

[ Voor 92% gewijzigd door lemming_nl op 24-04-2005 10:12 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

Verwijderd

Topicstarter
jawel,.. maar beneden heb ik toch een tv en boven ook...

• Foxfire
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-11-2025
Inderdaad, gewoon een splitter in de meterkast met een nieuwe kabel naar boven.
Ik raad overigens wel aan om de antenne-stekkers in de woonkamer te vervangen voor hoogfrequent afgeschermde connectors (met metalen behuizing, zoals wel is gebruikt in je meterkast).
Zeker als je meer toestellen gaat aansluiten vern**ken deze goedkope connectors die je er nu aan hebt zitten de beeldkwaliteit.

[ Voor 4% gewijzigd door Foxfire op 24-04-2005 10:10 ]

Dat dan weer wel......

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:09:
jawel,.. maar beneden heb ik toch een tv en boven ook...
De kabel moet je natuurlijk nog wel splitten (ook te koop bij electro boer voor betere spul of gamma voor wat goedkoper spul) maar daarna hoef je het volgens mij niet nog een keer te splitten voor radio en tv.

dus splitten in meterkast met splittertje (+ misschien een versterker) en dan een kabel naar boven en een kabel naar huiskamer.

[ Voor 15% gewijzigd door lemming_nl op 24-04-2005 10:13 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• pat68
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-02 16:10
Het makkelijkst is een metalen t-stuk (de splitter) op het kastje in je meterkast. Aan de ene kant de kabel naar de woonkamer, aan de andere kant de kabel naar boven.
Bedenk wel dat elke split idd kwaliteitsverlies kan veroorzaken.

De coax bevat zowel tv als radio signalen. Maar elk apparaat heeft zijn eigen kabeltje nodig, vandaar dat het in de huiskamer gesplit wordt. Na de split zitten nog steeds beide signalen op die kabel, maar de radio gebruikt alleen het radiogedeelte, de tv het tv-gedeelte.

• Dentheman
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:07

Dentheman

Zie signature

En als je kabel gaat trekken doe dat dan niet met goedkope troep, neem gewoon hirschman. Dat scheelt je weer een antenneversterker kopen ;)

Zie ondertitel

Pagina: 1