Toon posts:

NCCH-DL verplicht ECC memory?

Pagina: 1
Acties:
  • 244 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Goede Morgen,

Ik ben bezig met de samenstelling van een nieuwe Dual Processor :P config, met de volgende specs;

- Asus NCCH-DL mobo
- 2x XEON 2,8 GHz 800 fsb 1Mb cache (iemand een goed alternatief voor de boxed intel koelers?)
- 2x TwinMOS 1024Mb (2x512MB) DDR SDRAM PC3200 CL2.5
- 2x WD raptor 36,4 Gb
- 2x Maxtor Diamond Max 10 250 Gb
- ATI 9600 XT 256Mb video
- Cooler Master Stacker
- Tagan 480W psu
- Nog wat 'kleine' extra's

Na het opvragen van een aantal offertes, kreeg ik van enkele leveranciers te horen dat mijn gekozen geheugen niet zou werken met het mobo/de xeon's.
Voordat ik ga bestellen wil ik dit dus zeker weten; Ik heb bijna al mijn info van tweakers.net _/-\o_
In de bestbuy guide van Maart dit jaar staat het volgende;
"De Asus NCCH-DL kan tevreden gesteld worden met normale unbuffered geheugenmodules zonder ECC-foutcorrectie. Het is daarom niet noodzakelijk om duurdere soorten registered modules te gebruiken zoals die door veel high-end server- en workstationborden vereist worden." LINKJE

Als ik op de Asus site ga kijken wordt er dit vermeld;
"Memory Supported; Dual Channel DDR400 ECC Unbuffered" LINKJE

Wat zijn jullie ervaringen? Werkt Non-ECC nu goed, of moet er toch ECC (wat veel duurder is) op.
Wellicht dat ik m ga overklokken, misschien dat dat de keuze voor ECC geheugen zou rechtvaardigen?

Mijn dank benne groot.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 09:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Iemand enig idee?

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:44

PD2JK

ouwe meuk is leuk

De NCCH-DL kan overweg met non-ECC geheugen. Overclocken kan wel met dit bordje, maar ideaal is het niet. Dit bord heeft namelijk geen PCI/AGP lock. Dat wil zeggen, wanneer de FSB van de CPU omhoog gaat, gaan de kloksnelheden van de AGP en PCI poorten ook mee omhoog.

Kicken binnen 24u is niet toegestaan btw...

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt Prtz0r.

Ga het spul toch maar bestellen dan. Opzich wel verwarrend dat Asus op de site aangeeft dat het ECC geheugen moet zijn.
Overklokken zal in mindere mate zijn in mij geval. Hooguit van de 2,8 naar 3,0 Ghz Dat moet nog wel te doen zijn zonder een agp lock.
Daarbij zijn de bordjes met zo'n lock weer een stuk duurder, en ja geld speelt op een bepaald moment toch ook een rol.

p.s Excuses voor de kick

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:05

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

GoT Huisregels

Schoppen binnen 24u is niet de bedoeling, verder wordt je antwoord gewoon gegeven in de review waar je naar linkt:
On the plus side, the 875P chipset allows the use of standard (non-ECC, non-registered) DDR-400 memory modules with Xeon processors, meaning you do not have to purchase expensive ECC/R DDR2 memory modules for these new Xeon processors.
Voortaan gewoon zelf lezen...

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.