Goede Morgen,
Ik ben bezig met de samenstelling van een nieuwe Dual Processor
config, met de volgende specs;
- Asus NCCH-DL mobo
- 2x XEON 2,8 GHz 800 fsb 1Mb cache (iemand een goed alternatief voor de boxed intel koelers?)
- 2x TwinMOS 1024Mb (2x512MB) DDR SDRAM PC3200 CL2.5
- 2x WD raptor 36,4 Gb
- 2x Maxtor Diamond Max 10 250 Gb
- ATI 9600 XT 256Mb video
- Cooler Master Stacker
- Tagan 480W psu
- Nog wat 'kleine' extra's
Na het opvragen van een aantal offertes, kreeg ik van enkele leveranciers te horen dat mijn gekozen geheugen niet zou werken met het mobo/de xeon's.
Voordat ik ga bestellen wil ik dit dus zeker weten; Ik heb bijna al mijn info van tweakers.net
In de bestbuy guide van Maart dit jaar staat het volgende;
"De Asus NCCH-DL kan tevreden gesteld worden met normale unbuffered geheugenmodules zonder ECC-foutcorrectie. Het is daarom niet noodzakelijk om duurdere soorten registered modules te gebruiken zoals die door veel high-end server- en workstationborden vereist worden." LINKJE
Als ik op de Asus site ga kijken wordt er dit vermeld;
"Memory Supported; Dual Channel DDR400 ECC Unbuffered" LINKJE
Wat zijn jullie ervaringen? Werkt Non-ECC nu goed, of moet er toch ECC (wat veel duurder is) op.
Wellicht dat ik m ga overklokken, misschien dat dat de keuze voor ECC geheugen zou rechtvaardigen?
Mijn dank benne groot.
Ik ben bezig met de samenstelling van een nieuwe Dual Processor
- Asus NCCH-DL mobo
- 2x XEON 2,8 GHz 800 fsb 1Mb cache (iemand een goed alternatief voor de boxed intel koelers?)
- 2x TwinMOS 1024Mb (2x512MB) DDR SDRAM PC3200 CL2.5
- 2x WD raptor 36,4 Gb
- 2x Maxtor Diamond Max 10 250 Gb
- ATI 9600 XT 256Mb video
- Cooler Master Stacker
- Tagan 480W psu
- Nog wat 'kleine' extra's
Na het opvragen van een aantal offertes, kreeg ik van enkele leveranciers te horen dat mijn gekozen geheugen niet zou werken met het mobo/de xeon's.
Voordat ik ga bestellen wil ik dit dus zeker weten; Ik heb bijna al mijn info van tweakers.net
In de bestbuy guide van Maart dit jaar staat het volgende;
"De Asus NCCH-DL kan tevreden gesteld worden met normale unbuffered geheugenmodules zonder ECC-foutcorrectie. Het is daarom niet noodzakelijk om duurdere soorten registered modules te gebruiken zoals die door veel high-end server- en workstationborden vereist worden." LINKJE
Als ik op de Asus site ga kijken wordt er dit vermeld;
"Memory Supported; Dual Channel DDR400 ECC Unbuffered" LINKJE
Wat zijn jullie ervaringen? Werkt Non-ECC nu goed, of moet er toch ECC (wat veel duurder is) op.
Wellicht dat ik m ga overklokken, misschien dat dat de keuze voor ECC geheugen zou rechtvaardigen?
Mijn dank benne groot.
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 09:03 ]