shares niet toegankelijk zonder wachtwoord/username

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 13:06
ik draai win xp pro met sp2.

ik gebruik een asus A7N8X-E Deluxe moederbord met de onboard marvel netwerk controller (Marvell 88E8001 Gigabit Lan PCI Controller supporting 10/100/1000 BASE-T Ethernet)

ik heb een aantal shares aangemaakt zodat mijn broertje en vader wat files/updates en dergelijke van mijn cpmputer kunnen halen.

maar als ze op mijn naam klikken in het newerk wordt ze gevraagd een wachtwoord/username in te voeren hoe kan dit??
ik heb zoiets nooit ingesteld want alles is open bij ons thuis.

heb het zelfde gedaan bij mijn broertje zijn pc en die heeft er geen wachtwoord op.

weet iemand hoe je die wachtwoord/username optie uit kan zetten, dat iedereen weer gewoon overal bij kan wat geshared is.

hier een screen om te zien hoe het gedeelt is.

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/n.werensteijn/share3.JPG

alvast bedankt

Verwijderd

Guest account activeren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Staat je guest account aan, danwel, is er voor je vader en broertje een user aangemaakt op jouw pc?
Als je broertje inlogt met het account "broertje" op zijn bak maar die kent jouw bak niet, dan vraagt hij logischerwijs gewoon om user en password die op je eigen ssyteem bekend zijn.

• jorisw86
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 25-04 13:06
guest account is uit net zoals bij mijn broertje.

en nee geen gebruikers aangemaakt net zoals bij mijn broertje.

ik zou dat gast eens aanzetten en kijken of ze der dan wel inkunnen

Verwijderd

Gebruikers over en weer aanmaken.

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:14

Korakal

Up up up!

Het is vrij makkelijk, of je activeert het guest account of je maakt voor alle gebruikers een account aan op de computer. Op got gaan we er altijd vanuit dat je zelf ook enig vooronderzoek doet voordat je een topic start, dit had je bijvoorbeeld ook kunnen vinden met onze search.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.