Beste mensen,
Ik ben van plan wat speelgoed aan te schaffen om op een semi-professionele manier opnames te maken van onze band.
Instrumenten:
Ik ben van plan wat speelgoed aan te schaffen om op een semi-professionele manier opnames te maken van onze band.
Instrumenten:
- (voornamelijk) harp. Let wel dat dit de z.g. folkharp is, die qua geluid het meest op nylon acoustische gitaar lijkt.
- Zang
- Fluit
- (klein beetje) keyboards (via midi)
- Microfoon: mogelijk een Behringer B-1 condensatormicrofoon. Deze werd mij aangeraden in de winkel, maar echt ervaring heb ik er niet mee. Dinsdag ga ik hem (en anderen) uittesten i.c.m. een harp, dan zullen we zien hoe het zit. Waar ik een beetje mee zit is de vraag hoe deze microfoon (die volgens mij voor spraak en instrumenten als gitaar ontworpen is) presteert met een fluit. Gaat dit werken als ik bijvoorbeeld zo'n pop screen aanschaf?
- Mengpaneel: Behringer UB1002. Ik ken aardig wat mensen met een mengpaneel uit deze serie, en men is er erg over te spreken. Veel waar voor je geld, het schijnt. Of heb ik het mis?
- Geluidskaart: Maya 44 USB. Ik wil het liefst een USB geluidskaart zodat ik hem op m'n laptop kan aansluiten, voor het geval ik buitenshuis moet opnemen. Ik heb in de search gekeken naar ervaringen met de maya 44, maar ik zie de USB versie er nergens tussenstaan. Over de PCI versie is men wel te spreken. Het enige minpunt van deze kaart is dat er geen MIDI op zit. Ik heb nog een oude vertrouwde Terratec DMX Xfire liggen, daar kan ik de midi wel van gebruiken zonder nare timing problemen, zo lijkt me.
- Deze geluidskaart wil ik dus zowel op mijn desktop pc (Athlon64 3000+ / 1024MB) als op mijn laptop (Pentium M 1,6 / 384MB) aansluiten, en ik denk dat beiden snel genoeg zijn om opnamesoftware te draaien. Als software denk ik aan Cakewalk Sonar, volgens mij is dit een goede keus voor "ouderwetse" muziek (d.w.z. wij maken geen gebruik van sampling, loops, beats, etc.). Gewoon muziek opnemen, dynamiek en effectjes erop, en wellicht een softsynth voor de keyboards, mixen, klaar.
Computer Science: describing our world with boxes and arrows.