[XP SP2] Event ID 4226 patch voor TCPIP.SYS

Pagina: 1
Acties:

• sl1200
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-04-2025

sl1200

Tweakotine-pleisters te koop?

Topicstarter
Ik ben inmiddels een paar uurtjes GoT en internet aan het doorzoeken om de max. aantal half-open internet connecties van 10 die SP2 ingesteld heeft te doorbreken en gebruikte daarvoor al de patch van LvlLord (v2.23), maar krijg geen resultaat ermee. De ontwikkelaar van die patch is momenteel bezig met het leren voor zijn examens en kan geen feedback leveren waardoor ik me tot jullie moet wenden ;)

Zo ziet de opdracht-screen van de patch eruit 2 sec. voordat die automatisch sluit:
Afbeeldingslocatie: http://img211.echo.cx/img211/9599/tcpip3pt.jpg

Tijdens dit proces krijg ik GEEN foutmelding van Windows System File Protection!

Als ik de ge-patch-de file wil opzoeken in c:/windows/system32/drivers kan ik alleen "tcpip.sys.original" vinden. PC restart zorgt ervoor dat mijn internet verbinding down gaat omdat windows geen werkende tcpip.sys file kan vinden (tijdens de patch wordt ie aangemaakt: checksum 0x627F0, maar die wordt blijkbaar meteen silently deleted)
De map met cache ServicePackFiles heb ik al een paar maanden geleden verwijderd, waardoor er geen backup file is die windows kan gebruiken voor herstel van de file. Ook zoeken met "show hidden files enabled" laat geen andere tcpip.sys files op mijn systeem zien.

TCPIP.SYS.ORIGINAL is volgens mij door de patch zelf aangemaakt, maar de gehackte tcpip.sys is nergens te vinden -> is dit een bug of doe ik iets anders verkeerd?

Specs: GamePC HTPC Server

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:34

Wildfire

Joy to the world!

Geen oplossing voor jouw probleem met het proggie zelf, maar mail me ff (zie m'n profiel) dan stuur ik je wel even de bijgewerkte TCPIP.SYS (van een Win XP Prof NL SP2, maar ik neem aan dat TCPIP.SYS voor elk Win XP OS in elke taal hetzelfde is)

-- Edit: ondertussen heb je twee mailtjes van me, gebruik de TCPIP.SYS uit het tweede mailtje. Die uit het eerste bleek nog een originele te zijn, één of andere Windows Update had blijkbaar een originele versie teruggezet. Heb 'm zojuist nog ff gepatched naar 100 connecties, dat moet genoeg zijn... :)

[ Voor 40% gewijzigd door Wildfire op 25-04-2005 19:01 ]

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe