Toon posts:

Geen Rasterize layer optie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag/probleem over photoshop. Ik heb de rasterize layer optie nodig om iets te kunnen kopiëren. Maar waarom lukt het nu niet en wat moet ik doen om het wel te rasterizen en dus te kunnen kopieren met de layer style. En weet misschien iemand hoe je iets kunt kopiëren met de layer style erbij. Dus als ik een vierkantje heb en ik heb 'drop shadow' aangeklikt, dat ik dan ook die vierkantje met de drop shadow kan kopiëren. Want als je gewoon met ctrl + c kopiërt , dan krijg je geen layer style... Maar dit is de pic over mijn vraag/probleem:
Afbeeldingslocatie: http://img128.echo.cx/img128/9948/photoshopvraag7nc.th.jpg

Alvast bedankt..

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-05 10:49

Booster

Superuser

Een layer samen met zijn styles kopieren kan gewoon met 'duplicate layer'.
Aparte styles kun je kopieren met "Copy layer style" en "Paste layer style".

Als je effecten in aparte layers wilt zetten ipv adjustments, klik dan de adjustment aan, rechtermuisknop en dan "create layer". Rasterize kan alleen bij vectorobjecten zoals tekst zover ik weet.

[ Voor 87% gewijzigd door Booster op 23-04-2005 22:29 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Verwijderd

Topicstarter
Booster schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:25:
Een layer samen met zijn styles kopieren kan gewoon met 'duplicate layer'.
Dankje! :> Ik dacht altijd gewoon dat ctrl+c het zelfde zou zijn als dat 8)7 ...Maarjah nu weet ik het , en is mijn vraag opgelost.

Verwijderd

De layer die je wilt kopieren kun je slepen naar het new layer icoontje in het Layers venster... dan maakt deze ook een kopie ervan. Werkt volgens mij wat sneller :)