[php,htm]

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

• Mastruberik
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-01-2022
Ben al een tijdje bezig met een simpele php code, maar kan iemand voor mij kijken waar hier een fout kan zitten?

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
<?php
$pagina = $_GET['link'];
$bgimg =  $_GET['link'];
echo "$pagina<br>";
echo "$bgimg<br>";

switch ($bgimg):
    case "html\balieinfo.htm":
        $plaatje = "picture/layout/balie.jpg";
    case "html\baliekosten.htm":
    case "html\balieprogramma.htm":
    case "html\lombokinfo.htm":
        $plaatje = "picture/layout/lombok.jpg";
    case "html\lombokprogramma":
    case "html\lombokkosten.htm":
endswitch;
?>

achterogrond plaatje
code:
1
<div style=" width: 790; height:550; background-repeat:no-repeat; background-image:url(<?php echo "$bgimg"?>); position:relative;">

links
code:
1
2
    &nbsp;&nbsp;<a href="index.php?link=html\balieprogramma.htm">- programma<br></a>
    &nbsp;&nbsp;<a href="index.php?link=html\baliekosten.htm">- kosten<br></a>

iframe
code:
1
<iframe src="<?php echo "$pagina"; unset ($pagina,$_GET['link'],$bgimg);?>" name="iframe" scrolling="no" frameborder="0" style="width:670; height:440;" allowTransparency="true"></iframe>

Bij het openen deze pagina worden geen fouten gegeven, maar de achtergrond bestanden worden niet goed ingevuld. Heb ook al op andere topics gekeken, maar schiet er niet veel mee op.

heb ipv een switch ook al met if geprobeerd, maar het resultaat is het zelfde en als ik de varibalen bimg en pagina inkijken(toon op scherm) dan krijg ik de link wel te zien, maar wel met 2x een /, maar de pagina de goede pagina word wel geopend.

Verwijderd

Die PHP code in je div gaat waarschijnlijk niet werken. Je kunt <?php en ?> er beter buiten zetten, en de div laten 'echoën' met daarin de variabele.

En vergeet niet px achter de maten te zetten.

Edit:

En is het niet beter je switch-code als volgt op te bouwen?
PHP:
1
2
3
4
5
6
7
switch($bgimg)
{
     case "html\balieinfo.htm":
        break;
     case "etc.."
}

Edit: damn, net te laat met m'n switch-statement....

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 21:25 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

link naar php.net

Ik zou in ieder geval even break's in je switch zetten ;)

edit:
@Hyperion: heb ik ook nog het linkje opgezocht! :P

[ Voor 30% gewijzigd door Mad Marty op 23-04-2005 21:28 ]

Rail Away!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 25-04 09:11
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:20:
Die PHP code in je div gaat waarschijnlijk niet werken. Je kunt <?php en ?> er beter buiten zetten, en de div laten 'echoën' met daarin de variabele.

En vergeet niet px achter de maten te zetten.
Jawel dat werkt wel.. die px heb je gelijk in.

Maareuh.. je mist de breaks in je switch-statement.

[ Voor 3% gewijzigd door HyperioN op 23-04-2005 21:22 . Reden: damn you mad marty vlugge vogel ]

• Mastruberik
php.net is wel bekent.....

maar die break was ik inderdaad helemaal vergeten, maar met break veranderd er helemaal niks. Blijft het zelfde.

dat het in de div staat, zal niet veel moeten uitmaken. Heb het voor de helft met If en ifelse werkend gehad dat ik wel een achtergrond krijg, maar dat is dan de achtergrond die verschijnt bij else en niet bij de if..

[ Voor 44% gewijzigd door Mastruberik op 23-04-2005 21:30 ]

• TimDJ
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:50
maak bij van je cases html\balieinfo.htm eens html\\balieinfo.htm waarschijnlijk escaped ie de \

Send encrypted messages - Freelance Drupal Developer

• Mastruberik
maakt geen verschil.

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Overigens kun je ook de aanhalingstekens rond $bgimg in je divstyle en $pagina in je iframe weghalen, ik vraag me af of dit íets uitmaakt, maar het is minder code :P

Rail Away!

• Mastruberik
heb het nu express met aanhalings tekens gedaan, zodat ik zeker weet dat het werkt. Maar ik weet nu wel dat het aan de case ligt.

Denk dat het temaken heeft met de "/", maar weet niet wat het is. heb ook al geprobeerd met &#(code voor slash), maar dat had ook geen succes.

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Heb je de raad van FAD opgevolgd? Dus al je "\" vervangen door "\\" en al je "/" vervangen door "\/"?

Rail Away!

• Mastruberik
heb de raad gevogd, maar het laatste wat jij zei niet. Zal dat nu meteen proberen. - - -ook geen succes

[ Voor 12% gewijzigd door Mastruberik op 23-04-2005 21:47 ]

• Mad Marty
  • Nu online

Mad Marty

Dit wordt een beetje een opeenvolging van kleine posts :)
Had er net overheen gelezen, maar aangezien je $bgimg als 'html/balieinfo.htm' is opgeslagen, zou je deze dan in je switch ook niet zo aanroepen?

Rail Away!

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Zie aub *** Over topictitels in P&W - lezen voor topic openen!!! *** voor tips over topic titels en zie P&W FAQ - Leer **** debuggen!! voor het zelf leren oplossen van je problemen.

Met het afdrukken van de verschillende strings en variabelen moet je echt wel achter de oplossing van je probleem kunnen komen. Druk dus zowel de string in de case af en de variabele in je case en bekijk het verschil. Dit wat je nu vraagt is redelijk basic PHP. Iets wat opzich niet erg is maar we gaan er hier wel v nnuit dat je zoiets zelf onder de knie kan krijgen en dat je zelf aan het debuggen gaat voordat je hier een topic opent.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.