ASUS A8N-SLI Nforce4 onboard geluid

Pagina: 1
Acties:

• Bokkoman
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20-02 10:18
Geachte tweakmensen.
Ik heb een asus a8n-sli nforce4 met onboard sound. Ik maak gebruik van de coaxiale spdif maar met de nieuwste drivers (realtek ac'97 ALC850) krijg ik alleen stereo op mijn Creative Inspire 5.1 Digital 5700.

Wat te doen? Ik heb alle instellingen al bekeken en geprobeerd.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:02
Alleen met een AC3 signaal kun je 5.1 krijgen, met een standaard PCM signaal van een game of mp3 kun je niet meer krijgen dan 2 kanaals sound

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:52

GaMeOvEr

Is een hork.

mad-dog schreef op zondag 24 april 2005 @ 00:55:
Alleen met een AC3 signaal kun je 5.1 krijgen, met een standaard PCM signaal van een game of mp3 kun je niet meer krijgen dan 2 kanaals sound
What he said. :P

Alleen als je een DVD kijkt, kun je een 5.1 signaal over de digitale uitgang krijgen. Games worden alleen over de analoge uitgangen 5.1 ge-output, het is namelijk geen SoundStorm met Dolby Digital Live, die van alles DD 5.1 kan maken. :)

Aannames zijn fataal.

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
Op welke manier kun je aan deze onboard geluidskaart duidelijk maken dat je de digital out wil gebruiken? Ik krijg namelijk via de digital out van mijn audigy2 wel geluid, maar als ik de digital out van het moederbord gebruik (a8n-sli deluxe, coax) hoor ik helemaal niks. Op alle plekken waar dat mogelijk is heb ik de onboard kaart geselecteerd (config scherm, winamp, mediaplayer classic)
maar hij geeft geen kik.
In de NVmixer kan ik nergens iets vinden over digitaal of spdif. Iemand een oplossing?

• lord_eissens
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-10-2023
oke, probleem bleek de nvidia driver te zijn, realtek doet het prima.

• zikje
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem maar ik krijg geen geluid. Niet met de Sennheiser PC150 Headset aangesloten op groen en roze, niet met Cambridge Soundworks van Creative (2 speakers + subwoofer) aangesloten op SPDIF.

Laatste NForce drivers, moet ik nog audio drivers apart installeren? Instellingen laten nochtans NForce audio zien. WinXP Home, BIOS heeft Realtek audio enabled.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:44
Je moet nog wel de Realtek drivers (ALC850) installeren ja :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1