Twee geluidskaarten zelfde output

Pagina: 1
Acties:

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Hoe zorg ik dat 2 geluidskaarten dezelfde output geven?

Het zit namelijk zo: op de ene geluidskaart(Audigy) zit mn 5.1 set. Ik heb ook nog een Live128 in mn pc zitten waar ik mn headset op heb zitten. Hoe kan ik nou zorgen dat allebei de geluidskaarten hetzelfde geluid uitvoeren? In Windows(configuratiescherm->geluiden en audioapparaten) kan ik alleen een voorkeursafspeelapparaat instellen. Hoe kan ik ze "gelijk" maken, want de hele tijd schakelen is niet echt praktisch :)

Alvast bedankt,

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 22:45

M-ThijZ

Riding on Rails

Euh, onder windows zou ik dat niet weten, onder Linux denk ik dat het wel mogelijk is. Verdiep je eens in de ALSA documentatie.

Verwijderd

Ik weet niet hoe de aansluitingen zitten, maar kun je het niet oplossen met een simpel verloopplugje?

• M-ThijZ
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-02 22:45

M-ThijZ

Riding on Rails

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:19:
Ik weet niet hoe de aansluitingen zitten, maar kun je het niet oplossen met een simpel verloopplugje?
Hij wil toch specifiek twee geluidskaarten gebruiken? Iets dergelijks was toch zelf wel bij hem opgekomen.

Anyway, de uitgang van je geluidskaart kun je iid gewoon met een verloopkabeltje/plugje 'splitsen', softwarematig gaat het een heel geklooi worden.

Je kunt het uitgangsignaal van de eerste geluidskaart splitsen, daarna met een kabeltje verbinden met de line-in van je andere geluidkaart. Zo heb je ook twee keer hetzelfde geluid.

• mtak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Niet echt een oplossing maar iig bedankt. Moet zeggen dat Microsoft dat weer aardig geregeld heeft. Ik ga wel wat met spdif in en uitgangen klooien.

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:07

voodooless

Sound is no voodoo!

Kun je ook zeggen waarvoor je het gaat gebruiken. Want al zou het kunnen, heb je nog het probleem dat het geluid vrijwel nooit helemaal gelijk loopt. Soms is dat niet erg, maar vaak juist wel.

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• RobLemmens
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-02 16:56
Zoek eens naar Virtual Audio Cable. Ik weet het niet zeker maar ik meen dat dat hier mee kon. Kun je een virtueel wave-out device maken en die doorsluizen naar de wave-in devices van je geluidskaarten.

http://www.ntonyx.com/vac.htm

edit: linkje derbij geplakt

[ Voor 15% gewijzigd door RobLemmens op 24-04-2005 10:36 ]

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

waaarom wil je dit? Plug je headset gewoon in de Audigy en gooi die Live128 in de prullenbak!
Pagina: 1