Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Spike_wolf
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09:36

Spike_wolf

Genius Or Madman?.. You Decide

Topicstarter
:X :X :X :X
Irritante Spyware.. had k een heel verhaal getyped.... gaat IE ineens een spyware pagina openen in dit venster... weg verhaal :? :X :X

nou ja.. herkansing:

Okay,

Ik fiets vanochtend naar m'n werk, heb zoals altijd heel hip mijn Creative Zen Touch aan de band van mijn rugtas hangen zodat ik er goed bij kan (en t ziet er nog kewl uit ook 8) ), nooit problemen mee gehad... maar vandaag dacht m'n spelertje ineens zoiets van " Goh.. laat ik eens naar beneden springen" en hij nam spontaan een duik naar beneden :X
Hij landde aardig hard op het asfalt... ik als een gek op de rem gaan staan en dat ding gepakt... hij stond uit :o

(CTRL+A, CTRL+C... jaja, ik leer van mijn fouten ;) )

Nou ik op de aanknop drukken.. mar hij ging niet aan.. wat langer op de aanknop gedrukt... nog niet aan... nou ja.. na wat vloeken maar weer verder gefietst om niet te laat op m'n werk te komen...

' S middags in de pauze nog eens geprobeerd of ie niet toevallig heel misschien nog wou aan gaan.. maar niks...

Heb hem toen ik thuis kwam aan de oplader gehangen... en tot mijn verbazing ging hij aan!!!!1one :D
En hij ging vrolijk verder spelen van waar hij was gebleven voor hij zo hard handig het asfalt ' kuste'.

Nou ik happy, zet hem uit.. dacht dat de accu leeg was ofzo.. laat de oplader er in zitten.. en wacht tot het icoontje dat ie aan het opladen in het scherm verschijnt....... wacht nog ff.... neej hoor niks.. staat gewoon uit en gaat niet opladen.
Ik hem weer aangezet... in orde.. speelt weer vrolijk verder.. ik trek de oplader er uit.. ging de hele speler uit...
Heb hem nu al een tijdje uit staan terwijl de oplader er aan hangt maar hij is nog steeds niet aan het opladen...

Ik heb zo'n idee dat de accu geen contact meer maakt of dat die gewoon overleden is ofzo...
Zou hier nog wat aan te doen zijn of moet ik hem gaan opsturen?

Wat doet Ctrl+W ook alweer?
Humankind… be both.
Star Wars Awakens | Instagram

• Dark Master
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-11 08:26
Ik denk eerder dat de elektronica waarmee de accu zich met de touch verbind kapot is.

Je hebt toch nog wel garantie, waarom stuur je hem niet gewoon terug ?

Maar het lijkt me stug dat de accu kapot is ;) ...

Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Tsja, dit valt niet onder garantie, tuurlijk kun je het proberen als er geen spoortjes van vallen te zien zijn, maar het valt wel onder oplichting.
Tot zo ver de moraalridder :P

Je kunt em ns openschroeven en kijken of er iets niet goed contact maakt, kan zijn dat er wat verbogen/verschoven is natuurlijk.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:33:
Tsja, dit valt niet onder garantie, tuurlijk kun je het proberen als er geen spoortjes van vallen te zien zijn, maar het valt wel onder oplichting.
Tot zo ver de moraalridder :P

Je kunt em ns openschroeven en kijken of er iets niet goed contact maakt, kan zijn dat er wat verbogen/verschoven is natuurlijk.
Ja idd.. er zit nog wel garantie op maar ik neem niet aan dat als ze hem in handen krijgen en al die deukjes zien (Hij is wel eens vaker gevallen O-) ) dat ze dan denken van "Kom laten we deze eens gaan repareren" :P

En t is zonde als k hem op stuur en t kost me 100 euro om hem te laten reparere als er alleen maar een pinnetje omgebogen is ofzo...

Dacht misschien is er iemand die ook zoiets gehad heeft en weet wat het kan zijn :)
Maarja.. zit zo'n leuk stickertje over een van de sroefjes met de text " warranty void if broken" ... als ze die nou NAAST dat schroefje plakken ofzo.. zo kan ik hem natuurlijk niet open schroeven zonder dat stickertje te breken O-)

Humankind… be both.

• Dark Master
Nou dan stuur je hem eerst op ;) ...

Wacht je af wat ze doen, als ze hem niet repareren dan maak je hem zelf open..

Ey worth the try toch :*) ..

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Dark Master schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:42:
Nou dan stuur je hem eerst op ;) ...

Wacht je af wat ze doen, als ze hem niet repareren dan maak je hem zelf open..

Ey worth the try toch :*) ..
tja.. is het niet zo dan dat als je hem opstuurt ze hem gelijk fixen en je hem met factuur terug krijgt zonder dat je er wat over te zeggen hebt??

Humankind… be both.

• RoD
  • Niet online

RoD

Spike_wolf schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:39:
[...]

Ja idd.. er zit nog wel garantie op maar ik neem niet aan dat als ze hem in handen krijgen en al die deukjes zien (Hij is wel eens vaker gevallen O-) ) dat ze dan denken van "Kom laten we deze eens gaan repareren" :P

En t is zonde als k hem op stuur en t kost me 100 euro om hem te laten reparere als er alleen maar een pinnetje omgebogen is ofzo...

Dacht misschien is er iemand die ook zoiets gehad heeft en weet wat het kan zijn :)
Maarja.. zit zo'n leuk stickertje over een van de sroefjes met de text " warranty void if broken" ... als ze die nou NAAST dat schroefje plakken ofzo.. zo kan ik hem natuurlijk niet open schroeven zonder dat stickertje te breken O-)
Als ik dat zo hoor krijg je absoluut geen garantie meer, of ze moeten wel heel gek zijn :)
Dus weg met dat stikkertje en openschroeven! :P

• Dark Master
Spike_wolf schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:45:
[...]

tja.. is het niet zo dan dat als je hem opstuurt ze hem gelijk fixen en je hem met factuur terug krijgt zonder dat je er wat over te zeggen hebt??
Uuuh nee dat denk ik niet toch.. lijkt me beetje raar want dat valt dan niet meer onder garantie :? ..
Dan zullen ze jou toch echt eerst moeten informeren over de kosten, en of je het wel wil doen of niet...

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:45:
[...]

Als ik dat zo hoor krijg je absoluut geen garantie meer, of ze moeten wel heel gek zijn :)
Dus weg met dat stikkertje en openschroeven! :P
tja.. daar zit wel wat in ja... zelf niet eens aan gedacht... :/
hmmz... tja.. maakt dan idd ook niet meer uit :/ :P
dan maar de schroevendraaien ten hand nemen :Y)

Humankind… be both.

• Dark Master
Oke als je het dan zo zegt kun je ons dan ook het resultaat geven van de reparatie ;) .

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
uiteraard :P

heb nu 3 van de 4 schroefjes los :P
anders moet je nog best veel kracht zetten om die kleine pokke schroefjes los te krijgen :/
:P

Humankind… be both.

• RoD
  • Niet online

RoD

Spike_wolf schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:51:
uiteraard :P

heb nu 3 van de 4 schroefjes los :P
anders moet je nog best veel kracht zetten om die kleine pokke schroefjes los te krijgen :/
:P
Het is waarschijnlijk ook niet zo bedoeld dat je dat ding ff 1,2,3 openkrijgt :P

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-11 23:45
hij heeft nu wel 1,2,3 schroefjes eruit in 1,2,3 seconden O-)

Ik hoop dat het lukt !

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:53:
[...]

Het is waarschijnlijk ook niet zo bedoeld dat je dat ding ff 1,2,3 openkrijgt :P
Niet? :/ ... oh vandaar :P

Nou ik heb hem nu open liggen... back- cover (waar accu aan zit) licht open... en WTF.. hij ging ineens spontaan aan! :D
Accu is dus niet dood... toen ik hem bewoog ging hij weer uit... zal idd wel contact zijn dat wazig doet :)
ff zoeken...

Humankind… be both.

• Daros
  • Laatst online: 26-11 23:45
Spike_wolf schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:55:
[...]

Niet? :/ ... oh vandaar :P

Nou ik heb hem nu open liggen... back- cover (waar accu aan zit) licht open... en WTF.. hij ging ineens spontaan aan! :D
Accu is dus niet dood... toen ik hem bewoog ging hij weer uit... zal idd wel contact zijn dat wazig doet :)
ff zoeken...
En je had niet per ongeluk de stroom stekker er nog in zitten ...haha

Heeel erg chill dat hij nog werkt ! kan je maandag weer lekker genieten op de fiets,...

K ga nu weg en daarna uit dus lees morgen wel ofdat egt alles is gelukt

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
VerkerkSander schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:57:
[...]

En je had niet per ongeluk de stroom stekker er nog in zitten ...haha

Heeel erg chill dat hij nog werkt ! kan je maandag weer lekker genieten op de fiets,...

K ga nu weg en daarna uit dus lees morgen wel ofdat egt alles is gelukt
maandag? :/ morgen :P moet morgen weer vroeg naar m'n werk :P
Maar was ondertussen ook al bezig muziek naar m'n splinternieuwe Samsung D500 te gooien.. dus genieten werd t toch wel :P

okay.. k heb ff zitten kijken, en t is idd de connector op de printplaat.. hij lijkt beetje los te zitten..

Humankind… be both.

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Check alle connectortjes even, waarschijnlijk zullen er wel wat van die flatcable'tjes in zitten enzo. Best kans dat die dan zijn losgekomen. Of misschien een gesoldeerd onderdeel wat door de klap deels is losgekomen kan ook nog :)

gheh, spuit 11 dus :P

[ Voor 7% gewijzigd door _ferry_ op 23-04-2005 20:01 ]

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
_ferry_ schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:01:
Check alle connectortjes even, waarschijnlijk zullen er wel wat van die flatcable'tjes in zitten enzo. Best kans dat die dan zijn losgekomen. Of misschien een gesoldeerd onderdeel wat door de klap deels is losgekomen kan ook nog :)

gheh, spuit 11 dus :P
Geeft niet ferry.. fijn dat je mee denkt :>

Nou.. k heb nu de connector beetje vaster gezet (tijdelijk ff stukkie papier tussen geduwd..) kijken of ie nu goed aan blijft.. dan een betere oplossing zoeken :P

Wat zijn dat trouwens een goddelijk platte accu en kleine HDD :D

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
hmmz... heb ik weer :/

het conectortje dat de accu met de printplaat verbind zit idd los.. en niet zo'n kleinbeetje als ik eerst dacht.. maar die kun je lekker heen en weer schuiven :/ niet goed dus :P
Nu moet j edaar wel bij kunnen komen door nog eens 4 schroefjes los te maken... rja... laat nu net de ENIGE schroevendraaier die ik heb die klein genoeg is om die kleine schroefjes los te maken vernaggeld zijn op een van die schroefjes... kan er dus niks meer mee...

Denk dat k hem toch maar opstuur naar Creative.. mogen zij het connectortje voor me vast zetten B)
maar moet k wel die schroefjes er weer in zien te krijgen... :/

[edit]
ja k weet het... dit had ook in m'n vorige post ge-edit kunnen worden.. maar nu ziet iedereen die meedeleven toonde dat er een nieuwe ontwikkeling is :)

[ Voor 12% gewijzigd door Spike_wolf op 23-04-2005 20:44 ]

Humankind… be both.

• RoD
  • Niet online

RoD

Kun je het niet met wat prutsen vastzetten? dat moet toch te doen zijn?
Pics!!?? :P

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 12:25
je hebt nu toch geen garantie meer, ik zou nu toch doorgaan met repareren, probeer een schroevedraaier te lenen of in het geval van torx, koop een nieuwe, zo gek duur zijn ze niet in vergelijking met de reparatiekosten van Creative

* RadioAir heeft ervaring, had een zen micro, zelfde verhaal, reparatie was 230 euro, heeft nu ook een Zen touch gekocht, robuust apparaatje trouwens :P

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-11 06:41

Nik

Pas wel op met opsturen. vaak betaal je onderzoeks kosten (en dan hebben ze het apparaat niet niet eens aangeraakt!) zodra ze weten dat hij buiten de garantie is (gevallen dus). Kan zijn dat je dus al 30 euro's kwijt bent ofzo... Dus oppassen ermee!

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
RoD schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:45:
Kun je het niet met wat prutsen vastzetten? dat moet toch te doen zijn?
Pics!!?? :P
Ja prutsen was k mee bezig.. maar hij beweegt niet alleen naar links en rechts... en omhoog en omlaag.. maar ook ... euhh. omhoog (maar dan 3Dimensionaal zeg maar :P )...
Prutsen word heel lastig.. plus dat ik de schroefjes echt met geen mogenlijk heid meer vast krijg... maar eens een nieuw setje kleine schroevendraaiers kopen dan :/
tha_bulldog schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:48:
je hebt nu toch geen garantie meer, ik zou nu toch doorgaan met repareren, probeer een schroevedraaier te lenen of in het geval van torx, koop een nieuwe, zo gek duur zijn ze niet in vergelijking met de reparatiekosten van Creative

* Spike_wolf heeft ervaring, had een zen micro, zelfde verhaal, reparatie was 230 euro, heeft nu ook een Zen touch gekocht, robuust apparaatje trouwens :P
Ja daar zit wel wat in ja..
Van de week maar eens nieuw schroevendraaiers halen en toch maar verder prutsen dan :Y)
reparatie kosten zijn idd meestal wel hoog ja...

HEy, misschien hebben we op t werk wel een setje kleine schroevendraaiers... morge dat ding maar mee nemen en in de pazue maar eens kijken :)

[ Voor 45% gewijzigd door Spike_wolf op 23-04-2005 20:51 ]

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
woops... sry :/

[ Voor 98% gewijzigd door Spike_wolf op 23-04-2005 20:51 ]

Humankind… be both.

• RadioAir
Trouwens, nu dat ding toch open ligt, zou je wat pics kunnen posten? Wil wel eens zien hoe mijn Zen Touch er aan de binnenkant uit ziet :P

• RoD
  • Niet online

RoD

Mocht je em nog op gaan sturen, zou ik eerst ns vragen hoeveel het gaat kosten, wie weet wat voor woekerprijzen ze rekenen

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
tha_bulldog schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:52:
Trouwens, nu dat ding toch open ligt, zou je wat pics kunnen posten? Wil wel eens zien hoe mijn Zen Touch er aan de binnenkant uit ziet :P
Zal er ff een paar schieten voor zover als ie open ligt :)
heb ff geduld.. post ze zo :)

Humankind… be both.

• RadioAir
offtopic: draai ook gelijk effe hitman pro op je computer, gezien je ts :P

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Nou, hier de beloofde pics:

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/Zen/thumb_HPIM4671.jpg
De HDD.. zelfs deze HDDs hebben jumpers voor Master en Slave :D

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/Zen/thumb_HPIM4674.jpg
Check de platte Accu :D

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/Zen/thumb_HPIM4675.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.roelveldhuyzen.com/GoT/Zen/thumb_HPIM4676.jpg

Veel verder heb ik hem nu dus niet open omdat m'n schroevendraaier de geest gaf.. :/
Als k hem verder open heb komen er uiteraard meer pic :Y)
(oh ja... en let niet op de 2 dode pixels in de pics :X )

[ Voor 4% gewijzigd door Spike_wolf op 23-04-2005 21:07 ]

Humankind… be both.

• RadioAir
woei, een 1,8" HDD :)

die platte accu trekt het wel mooi 24 uur _/-\o_

• kid1988
  • Laatst online: 13-11 14:03
een beetje een bump..
ik heb niet hetzelfde probleem, maar wel een soortgelijk probleem...
mijn touch heeft ook een valpartij meegemaakt, en hij speelde het liedje wel af (buffer waarschijnlijk) maar zodra de HDD in werking moest komen liep hij vast, na een rest geeft hij in het recovery scherm een HDD error...
nou hoor ik geen gerammel als ik schud dus de HDD zal niet aan diggelen zijn.. dus ik zit ook aan een connector te denken..

aangezien er geen garantie op valschade zit (en die is duidelijk zichtbaar), en ik geen zin heb om reparatiekosten te betalen, zal ik hem zelf gaan repareren...

maar ik kan de bovenstaande foto's niet meer zien, kan iemand ze nogmaals uploaden?

en heeft nog iemand suggensties mbt de 1.8" HD? waar ik eventueel een nieuwe (grotere?) kan krijgen en of ik eventueel de firmware van de HDD nog moet aanpassen? ( het gaat trouwens om de 40 gb versie van de touch..)

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Hm, das balen... ik zal eens voor je kijken of ik de foto's nog ergens heb...
uno momento :)

Humankind… be both.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Pics gevonden :Y) Wie wat bewaard die heeft wat :9

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/Zen/thumb_HPIM4671.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/Zen/thumb_HPIM4674.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/Zen/thumb_HPIM4675.jpg
Dat printplaatje met die stippels is dus de IDE aansluiting van de HDD naar de speler.

Afbeeldingslocatie: http://thuis.roelveldhuyzen.nl/GoT/Zen/thumb_HPIM4676.jpg

Hoop dat je er wat aan hebt, de pics zijn natuurlijk voornamelijk voor de accu gemaakt, en niet voor de HDD, maar de speler zit niet zo heel erg ingewikkeld in elkaar voor zover ik me kan herinneren :)
Suc6

Humankind… be both.

• Teun_2
  • Laatst online: 24-11 21:33
@ Spike_wolf, heb je je speler nog? Mijn touchpad werkt niet meer zo goed, en ben op zoek naar een vervangende. Geldt ook voor Kid1988, als je hem niet meer gerepareerd krijgt.

• Spike_wolf

Spike_wolf

Topicstarter
Zoutvat schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:50:
@ Spike_wolf, heb je je speler nog? Mijn touchpad werkt niet meer zo goed, en ben op zoek naar een vervangende. Geldt ook voor Kid1988, als je hem niet meer gerepareerd krijgt.
Jah ik heb hem nog.. hij doet het nog prima :Y) neej wacht.. hij doet het WEER prima :P
K zie nu net dat ik nooit meer geantwoord heb in dit topic :? :?
Nouja,, mijn 'operatie' was goed gegaan, en ik gebruik m'n speler nog dagelijks :)

Humankind… be both.

• kid1988
ik ga het er eens op wagen
kijken wat ik er mee kan..

• kid1988
HD lijkt mij dood, heb het idee dat hij helemaal niet opspint.. maakt alleen wat rare geluiden.
bij alternate hebben ze de HD voor 85 euro.----correctie 149---.. maar ik weet nog niets zeker..
enig idee hoe ik een ATA 5 HDD kan testen?

[ Voor 5% gewijzigd door kid1988 op 22-05-2006 18:58 ]

• Teun_2
Bestaan er zo geen verloopkabeltjes naar een normale ide-aansluiting?

• Teun_2
Wegens het overlijden van mijn touch, mag je men hdd(20GB) en accu overkopen als je wil. Doe maaar een bod/ ruilvoorstel.

[ Voor 7% gewijzigd door Teun_2 op 26-05-2006 10:03 ]

• JorisPenders
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-11 21:41

JorisPenders

Designer & Coder

Zoutvat schreef op maandag 22 mei 2006 @ 17:50:
Al een hard-reset gedaan?
Dat had ik eerst ook met mijn Zen.

Voor de rest geweldig apparaatje!

[ Voor 16% gewijzigd door JorisPenders op 27-05-2006 19:34 ]

SystemSpecs -- WebArea - Your Online Home -- Webdesign

• kid1988
ha even wat met creative gemailt, en heb nog garantie...
even afwachten wat hieruit komt...

• Teun_2
DJ_Jorizzz schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:34:
[...]

Al een hard-reset gedaan?
Dat had ik eerst ook met mijn Zen.

Voor de rest geweldig apparaatje!
Ja, 't is tengevolge van een val. Als je erg hard duwt dan wil hij nog wel eens. Ik heb hem ook al een keertje opgegegooit, maar dat heeft ook niets geholpen. Ik heb ondertussen al een iriverflashspelertje gekocht.

• kid1988
nou, dat is mooi geregeld... ik had wat met creative gemailt.. en ik kreeg te horen dat mijn garantie verlopen was.. dat kon dus niet, want ik heb het spelertje in december gekocht...
dus heb ik het aankoopbewijs gemailt en een uitleg.
een dag later kreeg ik een mailtje terug,
ze boden hun excuus aan,
ik kreeg meteen een RMA nummer
en zou een replacement krijgen (geen reparatie dus)
dus meteen opgestuurd vrijdag
dinsdag kreeg ik een mailtje dat de replacement onderweg is.

erg netjes van creative..
volgens mij hebben ze niet eens naar de oude speler gekeken, want er zaten zware gebruikssporen op (hij is een keer op het asvalt gevallen... en daar word hij idd niet mooier op)

maar erg netjes dus.

Pagina: 1