1-2-3-4-5-6-7-8-9
[ Voor 99% gewijzigd door mister_dog op 01-08-2009 16:14 ]
Lucky Goldstar
[ Voor 92% gewijzigd door mister_dog op 01-08-2009 16:14 ]
okDJkim schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:11:
Ik zou CMOS clear doen. Lees effe in het boekje hoe het moet. Waarschijnlijk stonden jouw ouwe waardes en misschien dat het daardoor niet meer start. dus effe CMOS Clear.
[ Voor 8% gewijzigd door mister_dog op 23-04-2005 19:13 ]
mister_dog schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:12:
[...]
Hij geeft geen beeld meer dus dat word lastig.
[ Voor 21% gewijzigd door IJnte op 23-04-2005 19:15 ]
Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com
Verwijderd
Moet je wel even je kabel uit de voeding trekken en als je de batterij eruit hebt gehaald de aan/uit knop indrukken om de pc helemaal te ontladenVerwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:20:
Batterij verwijderen helpt ook wel even wachten met terug plaatsen, kwartiertje moet genoeg zijn.
Had ik net al ff geprobeerd alleen dat werkte ook niet...Ricardo87 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:23:
[...]
Moet je wel even je kabel uit de voeding trekken en als je de batterij eruit hebt gehaald de aan/uit knop indrukken om de pc helemaal te ontladen.
If I can't fix it, it ain't broken.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
OkBorizz schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:28:
Ik denk dat die 'ff', net even iets te kort is wacht zoals gezegd een minuut of 10 tot 15 met het terugplaatsen van de batterij en voedingskabel.
If I can't fix it, it ain't broken.
Verwijderd
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 19:39 ]
Razer 18 * 32GB * i9 13950HX 5,5 GHz * 4TB ssd * RTX 4090
Ik had een XP cd alleen hij wilde daar van niet opstarten ook niet met f8 ofzo.Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:37:
bij dit soort computers werkt vaak de del optie om in de bios mode te komen niet vaak zijn dit andere toetsen bij sommige moet je f2 indrukken en bij andere zijn het zelf een combo van 2 toetsen je had beter dit eerst kunnen nagaan voordat je zon drastisch maat regel had genomen omdat je niet in de bios optie kwam
of je had zelf een bootdisk kunnen downloaden om xp te kunnen installeren
[ Voor 65% gewijzigd door mister_dog op 23-04-2005 19:52 ]
Zit er een jumper tussen PCI slot 1 en 2, genaamd JBAT1?Ik kan alleen die jumper niet vinden staat niks bij in ieder geval...
Mijn enige en dringende advies is om de professionele IT medewerkers van jou moeders werk erbij te betrekken en niet verder te sleutelen aan iets waar je geen enkele ervaring mee hebt. (had je in eerste instantie al moeten doen!)Het is de pc van me moeders werk (kinderdagverblijf)
[ Voor 39% gewijzigd door MaximumPower op 24-04-2005 00:28 ]
Minimum to the MaximumPower!
Precies... maar gaat dan niet verder zelf met de pc van je moeders werk zitten prutsen. Een profesionele medewerker kan nu misschien nog iets er mee doen.epias schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:52:
Je hebt gewoon de verkeerde firmware geflashed, kan iedereen gebeuren. Bios er uitwippen en opnieuw flashen met de juiste 'Halley BIOS 3.2' firmware.
[ Voor 3% gewijzigd door MaximumPower op 23-04-2005 23:33 ]
Blabla wat een berg onzin zeg dus voor een klein probleempje met een oude pc op een _kinderdagverblijf_ ga jij professionele IT mensen inhuren? kom op zeg dan kun je beter meteen een nieuwe pc aanschaffen. Met mijn 15e jaar schroefde ik pc's van achter naar voor uit en in elkaar dus ik zie niet in waarom hij dit probleemPJE met een desktopje niet zou kunnen oplossen.Daarentegen heb ik al eens een Packard Bell gered door de BIOS van MSI zélf te nemen en te flashen... maar als ik hier zo lees dan is het niet verstandig om zelf nog verder te prutsen, omdat dit notabene de pc is van je moeders werk!
[...]
Mijn enige en dringende advies is om de professionele IT medewerkers van jou moeders werk erbij te betrekken en niet verder te sleutelen aan iets waar je geen enkele ervaring mee hebt. (had je in eerste instantie al moeten doen!)
Tja, het is weer zo'n klassiek voorbeeld van iemand die zelf eerst zit te prutsen en dan pas naar de IT afdeling van zijn werk stapt, wat in zo'n geval de enige goede oplossing is en moet zijn.
P.S. Matthijs ik wil het jou verder niet kwalijk nemen, maar mocht je moeder dit (laten) lezen: "een jongen van 15 je pc van het werk laten repareren is nooit verstandig..."
[ Voor 3% gewijzigd door salvador4 op 23-04-2005 21:06 ]
Verwijderd
je kunt een boot disk van de internet halen om op diskette te zetten en f8 is niet voor het kiezen om te booten van cd het is een menu om tussen meerdere modussen /besturing systemen te kiezen dus f8 heeft daar al niks mee te maken met het booten van een cd voor zover ik mee gemaakt heb met eigen installaties en zoals ik zei als je merkt dat del niet werkt had je eerst moeten kijken wat daarvoor de reden is inplaatst meteen een bios update te gaan doen want dan schiet je vaak ook niks mee op aangezien die bios update van die fabrikant nog steeds een andere manier zal hebben om in de bios te komen in plaats de standaard del optie.mister_dog schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:50:
Ik heb de batterij er een kwartier uit gehad...geen resultaat. Ik heb alleen AGP video kaarten dus dat gaat ook niet.
Als hij dood is is het echt wel kl**te...
[...]
Ik had een XP cd alleen hij wilde daar van niet opstarten ook niet met f8 ofzo.
Als hij het gewoon goed had gedaan en dus verstandig was geweest en het ook zo goed had geweten als jij voorsteld (maar hoe kan jij dit dan bepalen, vraag ik me af?) had je de tweakers hier niet nodig gehad of veel beter nog eigenlijk, dan had je de tweakers EERST geraadpleegd, vóórdat je zelf iets gaat uitproberen! Dan had hij eerst kunnen overleggen/discussiëren met mensen zoals jij? maar ook als ik! voordat je iets van plan bent te gaan doen... maar ja, al doende wordt men wijzer.salvador4 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:05:
[...]
Blabla wat een berg onzin zeg dus voor een klein probleempje met een oude pc op een _kinderdagverblijf_ ga jij professionele IT mensen inhuren? kom op zeg dan kun je beter meteen een nieuwe pc aanschaffen. Met mijn 15e jaar schroefde ik pc's van achter naar voor uit en in elkaar dus ik zie niet in waarom hij dit probleemPJE met een desktopje niet zou kunnen oplossen.
Nee, je laat je zoon van 14 die ook álles al van computers af weet er aan prutsen, dat helpt? Yeah right!Blabla wat een berg onzin zeg dus voor een klein probleempje met een oude pc op een _kinderdagverblijf_ ga jij professionele IT mensen inhuren?
[ Voor 88% gewijzigd door MaximumPower op 24-04-2005 00:28 ]
P4-3.2GHz Asus P4C800 Deluxe ATI-AIW Radeon 512MB 360GB
[ Voor 52% gewijzigd door MaximumPower op 24-04-2005 00:22 ]
Ja die staat er wel ja, er zat een kaart boven.MaximumPower schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:30:
[...]
Zit er een jumper tussen PCI slot 1 en 2, genaamd JBAT1?
Die is om de CMOS te clearen:
1-2 Keep Data
2-3 Clear Data
[/i]
Hoe wou ik dat doen dan?epias schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:52:
Je hebt gewoon de verkeerde firmware geflashed, kan iedereen gebeuren. Bios er uitwippen en opnieuw flashen met de juiste 'Halley BIOS 3.2' firmware.
Denk dat ik em dan maar opstuur naar MSIMaximumPower schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 22:32:
...ondanks dat ik er nog niet helemaal van overtuigd ben of dat de BIOS chip nu nog wel of niet meer goed werkt, aangezien de TS niets meer van zich laat horen over de status van dit moment, is dit ook ongeveer dezelfde optie als de BIOS chip dus niet meer werkt (weliswaar is dit van MSI zelf afkomstig en niet van Packard Bell):
De BIOS Update is mislukt. Wat kan ik nu doen?
[ Voor 24% gewijzigd door mister_dog op 24-04-2005 00:21 ]
Die... wat jij noemt (dure) IT mensen... kijken en zitten ook op tweakers en zijn hier gewoon te vinden. Zij vinden het leuk om mensen te helpen en goede adviezen te geven... dus hoeft het niet altijd geld te kosten. By the way... onthou goed dat als je werkt in de ICT of iets op dat gebied gaat doen, dan is Google en het Internet je allerbeste vriend!...niet het geld om (dure) IT mensen te huren...
[ Voor 128% gewijzigd door MaximumPower op 24-04-2005 01:48 ]
[ Voor 82% gewijzigd door mister_dog op 24-04-2005 12:38 ]
[ Voor 4% gewijzigd door mister_dog op 09-06-2005 19:53 ]
Apple iPhone 17 LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2026
•
Hosting door TrueFullstaq