Toon posts:

[VB6] Automatisch installeren van programma's?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb voor mijn eindwerk dit jaar een PHP webapplicatie moeten maken, omdat ik mijn eindwerk op cd moet afgeven zou ik graag een eigen server installeren op de pc vanwaar het wordt gedraaid, er zijn zulke virtuele webservers te vinden, maar daar ben ik niet zo voor omdat je dan geen UPDATE / DELETE / CREATE etc.. commando's kan uitvoeren op je DB. Daarom was ik eraan aan het denken om automatisch de programma's apache, php en mysql te installeren op de pc, dit zou moeten gedaan worden met Visual basic 6.

Nu gebruik ik al enige tijd hitmanpro 2, en was aan het denken aan zo'n principe: hoe kan je automatisch knoppen bedienen in visual basic? is hier een library voor of een object of wat precies?

Groeten,

PCModders

• SOCO_cola
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-02-2024
Waarom installeer je niet gewoon apache thuis en geef je je IP aan je leraar

Nintendo SWITCH! FTW

Verwijderd

Topicstarter
Omdat het op een cd moet staan 8)7

• mocean
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 30-03 18:32
Er zijn complete installers voor PHP/Mysql/Apache, bijv:

http://phpnuke.org/module...ews&file=article&sid=1714

Koop of verkoop je webshop: ecquisition.com

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dat wil ik niet echt, en dan zit ik trouwens nog met hetzelfde probleem de knoppen moeten aangestuurd worden :@

Verwijderd

Ik heb een Apache + PHP draaiend vanaf een USB-Stick, dan installeer je MySQL op je thuispc en verbind je met die server. Hoeft dat iig niet vanaf de CD ;)

Stop je USB Stick er in, map hem via SUBST als bv Z:, installeer daarna op de Z: schijf apache en PHP. En klaar ben je. Het zelfde is te doen met CD-Rom drives.

Verwijderd

Topicstarter
Ja maar dan moet ik nog wel steeds mysql installeren he, het gaat om juryleden die er "niets van kennen"

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:26:
Ja maar dan moet ik nog wel steeds mysql installeren he, het gaat om juryleden die er "niets van kennen"
Ipv locahost draai je hem thuis ;)
Ik ga binnekort proberen om MySQL ook draaiend te krijgen vanaf mijn USB stick, die mis ik nl erg bij het ontwikkelen van applicaties. Ook voor opslag is het handig (stats van pc's opslaan, etc).

Verwijderd

Topicstarter
Okey, ben wat verder denk ik, het zou moeten gaan met command line parameters, dit zijn dus stukken code die je in de prompt van windows kan uitvoeren dus ook vanuit VB 6, nu alleen een probleem heeft php/mysql/apache van deze command line paramters voor hun installer en zo ja welke zijn ze?

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:55:
Daarom was ik eraan aan het denken om automatisch de programma's apache, php en mysql te installeren op de pc, dit zou moeten gedaan worden met Visual basic 6.
En wat doe je dan als er al een webserver is geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Vanaf dat moment eerst files kopieren naar de juiste bestanden en dan kan hij worden gebruikt als normale php/mysql server hé

Verwijderd

OlafvdSpek schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 21:33:
En wat doe je dan als er al een webserver is geinstalleerd?
Daarom draai ik via mijn USB stick ook niet als service en over een "niet standaard" poort, nl 8085 (ipv 80 of 8080). Bedenk je wel dat mijn variant dus geen installatie vereist, alleen het opstarten van een BAT bestand, en de webserver draait.

Verwijderd

Als ik het wel heb zijn al die programma's van *NIX geport naar Windows. Dat betekent dat ze werken met configuratiefiles (makkelijk te manipuleren dus) en niet met de registry (computer-specifiek, lastig aan te passen).

Dusch, een dump van een goede configuratie naar CD, en daarna weer terug naar een andere PC, zou vrolijk door moeten draaien (met een paar scriptjes hier en daar om het read-only attribuut van de MySQL database bestanden af te halen, en de programma's te starten, uiteraard).

Met een pakket als Inno Setup kun je er zelfs nog een mooie installer voor maken.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 00:38 ]

• snoopy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:36
Kijk eens naar MicroWeb, hiermee kan je een (autorun) CD maken met een webserver, PHP en MySQL.

Verwijderd

Topicstarter
snoopy schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:32:
Kijk eens naar MicroWeb, hiermee kan je een (autorun) CD maken met een webserver, PHP en MySQL.
Ja ik heb zo'n cd , maar dan kun je geen insert, updates en deletes uitvoeren op de database (wat logisch is natuurlijk :s)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Het lijkt mij dat je het beste ervoor kan zorgen dat je zelf ergens een webserver + DB draait waar ze die applicatie kunnen testen. Een volledige webapp op CD die in 1 keer moet kunnen draaien vindt ik onzin. Het lijkt me ook niet handig om automatisch maar vanalles te gaan installeren op de PC om zoiets voor elkaar te draaien want je kan vanalles om zeep helpen op die manier.

Dat je alle relevante docs/code/installs e.d. op CD moet zetten OK. Maar een eis dat het ook zonder moeite moet kunnen draaien vanaf CD lijkt me onzin. Geef gewoon een CD met alle code/docs etc. en geef ze er een URL bij waar ze live de app kunnen zien.

Zeker als het gaat om mensen die er niks van kennen is het veel makkelijker om een URL door te geven i.p.v. een CD die vanalles gaat installeren, waar dus ook vanalles mee mis kan gaan, en je zult op een gegeven moment ook alles automatisch moeten deinstalleren.

Met VB6 is het mogelijk om toets aanslagen door te sturen naar andere applicaties. Op die manier zou je een automatische installatie kunnen doen maar echt handig is het niet. Hoe je dit kan doen laat ik aan jou over. Hier op GoT zijn er al verschillende topics over geweest en ook op google kan je hier het 1 en ander over vinden :)

En dat vergeet ik nog bijna: groeten onder je posts zien we hier liever niet. Je nick staat er al naast en het verspilt alleen maar ruimte ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Creepy op 24-04-2005 13:30 ]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Topicstarter
Tja ik weet ook wel dat het handiger is om een eigen webserver op te starten en de url door te geven daar denk ik net hetzelfde over joh, maar het zijn gewoon de eissen van school. Het is niet gezegd dat iedereen internet heeft (ga er maar niet van uit, je zult zien ze hebben het dan weer net niet).

Maar als ik een webserver als phpdev zou kunnen installeren, vervolgens mijn project files op de server zet dan moet het toch lukken niet? daarom dat ik dus ook de install via vb wil sturen dan kan ik de juiste config settings maken in de install zelf....

maar over toetsaanslagen doorgeven, vind ik wel niet veel, ff verderzoeken 8)7

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:40:
Tja ik weet ook wel dat het handiger is om een eigen webserver op te starten en de url door te geven daar denk ik net hetzelfde over joh, maar het zijn gewoon de eissen van school. Het is niet gezegd dat iedereen internet heeft (ga er maar niet van uit, je zult zien ze hebben het dan weer net niet).
Wat is precies de eis dan?
En is het wel gezegd dat ze Windows (x86) draaien?

• riezebosch
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-05 13:09
Toetsaanslagen is niet zo moeilijk, maar ik geloof echt niet dat je dat wilt! Je gaat dan namelijk om je probleem heen zitten werken, en je zult ook veel tijd moeten steken in dingen waar je eigenlijk helemaal niet druk om wilt maken. En dan nog heb je geen garantie dat het bij die 'juryleden' allemaal in 1x goedgaat.

Zou zeggen: probeer de suggestie van OneOfBorg!

Canon EOS 400D + 18-55mm F3.5-5.6 + 50mm F1.8 II + 24-105 F4L + 430EX Speedlite + Crumpler Pretty Boy Back Pack

Verwijderd

Topicstarter
Ja hoe doe je dan die toetsaanslagen? als het zo kan dan zou ik een pakket a la phpdev kunnen installeren, wat dan wel goed zou moeten gaan hé.

Het is dan wel de bedoeling dat vanaf het moment een gebruiker op de knop installeer klikt in m'n vb app dat hij phpdev.exe oproept, en vandaar af automatisch de juiste instellingen aanzet en op volgende klikt enzow hé

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2005 18:13 ]

Pagina: 1