Computer valt eerst 2 sec uit bij aanzetten, start dan op

Pagina: 1
Acties:

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Ik heb een a7v400 mx moederbord met daarop een AMD Sempron 2400+. Verder zitten er een Geforce 2 MX in, een modemkaart, een cd-rom speler en een 40 GB HDD.

Nu is er het volgende rare probleem. Als ik de computer aanzet d.m.v. de aanknop in te drukken, start ie zeg maar gewoon op. Tenminste, dat denk je, want na ongeveer 1,5 seconde valt ie uit. Dan, na 2 seconde gaat ie weer verder. Het is echt een heel raar iets en ik snap er dan ook niets van.

Iemand die weet wat dit veroorzaakt? Er zit dus zeg maar een soort van uitvalletje in het begin van het aanzetten... Mss komt het omdat ie een onboard videokaart heeft en ik er een aparte videokaart in heb gestopt? Misschien zoekt ie eerst welke hij moet aansturen ofzo? Ik gis ook maar wat...

Edit; Verder werkt ie als een zonnetje...

[ Voor 3% gewijzigd door Atomius op 23-04-2005 17:49 ]

Verwijderd

Ik heb zelf ook een A7V400-MX en ik heb precies hetzelfde, ook met de onboard video blijft 't het zelfde, ik heb het geprobeerd, maar niks werkt, voor de rest is m'n setup precies hetzelfde als die van jouw: Geforce 2 erin, AMD Athlon 2400+

Laatst ook weer een computer gebouwd met een A7V400-MX erin, en raad eens, toen ik heb opstarte was het weer precies het zelfde, hij viel ff uit en daarna gaat ie weer verder.

Misschien heeft het iets te maken met de revisie, welk revisie-nummer heb je (bij je PCI sloten kan dat zien)? Zelf heb ik revisie 1.03.

Volgens mij is het niet schadelijk ofzo. Hoe doe je trouwens je computer aan? Staat ie altijd op de stroom of heb je nog zo'n contactblok met aan en uit knop? Ik heb namelijk het laatste en als m'n computer een tijdje heeft aangestaan en ik hem dan uit doe en de stroom erop laat en hem een tijdje later weer aan doe heb ik het niet, volgens mij, misschien heeft het daar mee te maken, maar ik weet het niet zeker, misschien eens zoeken naar mensen die het zelfde probleem hebben

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:40
Grappig, ik ben iig niet de enige en dat scheelt. :) Volgens mij is het ook niet schadelijk idd, want voor de rest werkt ie geweldig. Ik heb een contactdoos ja en zet hem dus "dubbel" aan.

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-08 21:23
Heb dat ie aangaat en dan hoor je alles aanslingeren, en dan poef. Uit dan weer de powerknop in en dan gaat ie op volle toeren :). Maar het lijkt net of de harde schijven niet goed achter elkaar kunnen opstarten heb 4 harddisks, en volgende de ata specificaties gana ze als het ware achter elkaar aan, A-B-C-D. Maar ik denk dat er daar iets mis gaat.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

WizZie- schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:29:
Grappig, ik ben iig niet de enige en dat scheelt. :) Volgens mij is het ook niet schadelijk idd, want voor de rest werkt ie geweldig. Ik heb een contactdoos ja en zet hem dus "dubbel" aan.
Sommige PSU's gaan uit zichzelf aan zodra de stroom er (weer) opkomt, en gaan direct erna weer uit. Dus, als je een contactdoos met schakelaar gebruikt, kan het voorkomen dat hij eventjes aanspringt, uit gaat, en weer aangaat. Schakel het systeem eens uit en laat de contactdoos aan, en zet het systeem hierna ook weer aan.

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
TE zwakke psu ?

Verwijderd

Ik heb in pc 2 ook dat moederbord zitten (met een athlon xp 2400+, zonder agp-kaart, dus gewoon vga van de plank zelf), en die doet precies hetzelfde. Opstarten, wegvallen, en weer opstarten. Verder niks mis met het systeem, alles werkt gewoon, en hij hangt ook aan een contactdoos die uitgezet wordt als de pc niet gebruikt wordt :)

Met het mobo dat er eerst in zat was dit niet zo, die startte gewoon in 1 keer door (mobo van msi).

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 23:49 ]

Pagina: 1