Toon posts:

GOT_Linux_users met specifiek linux-toetsenbord?

Pagina: 1
Acties:
  • 213 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

ik ben al een poosje op zoek naar een specifiek toetsenbord voor linux. Ik wil een kleiner toetsenbord om zodoende sneller te kunnen werken in mijn Console/Vim.

Linux-toetsenborden zijn al eerder aan bod gekomen:
Soortgelijke vraag op GOT

Ik heb nu een ergonomische multimedia die ik niemand wil aanraden voor mijn manier van werken in linux.

Afijn, ik ben al een intressant toetsenbord tegengekomen, alleen vroeg ik mij af: zijn er GOT-gebruikers die dit toetsenbord hebben/gebruiken?

Is dit toetsenbord echt zijn geld (€260,-) waard.

Productnaam: Happy Hacking Keybord professonal
http://www.pfu.fujitsu.com/en/hhkeyboard/hhkbpro/index.html --> klik op features /Spec voor de in's/out's.

Ik ben in ieder geval enthousiast, en ben zeer benieuwd naar eventuele gebruikers ervaringen van GOT'ers.

Ik zie overigens nergens een nederlandse dealer. :(

Nog meer mini toetstenborden

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 17:42 . Reden: vergat link naar nog meer kleine toetsenborden ]

• ACID-dude
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18-11-2025

ACID-dude

Make More Music!

Kan je me misschien uitleggen wat precies het voordeel is aan dit toetsenbord. Met €260,- is het ongelofelijk duur wat mij betreft. Ik snap dat er bepaalde toetsen op een andere plek zitten en dat er andere toetsen zijn toegevoegd, maar voor €260,- moet je toch een heel eind komen als je het zelf doen.
Sloop onnodige toetsen eraf, maak een nieuw omhulsel van kunsthars oid, maak zelf nieuwe plaatjes op toetsen en probeer evt een custom driver te schrijven. Zoiets? Enige DIY gedachten komen bij mij wel op bij het zien van de prijs...
Zo'n FlatX toetsenbord is ook niet groot volgens mij.

[ Voor 5% gewijzigd door ACID-dude op 23-04-2005 17:32 ]

iRacing Profiel Hier stonden hele oude specs.

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10-02 07:36
toetsenbord van 260 euro moet de hond uit kunnen laten vind ik...

Ik zie ook niet helemaal waarom dit zoveel duurder moet zijn.

Verwijderd

Topicstarter
De prijs heeft te maken met het feit dat er een aparte techniek is toegepast bij het verwerken van toetsaanslagen. Met dit toetsenbord is het bijzonder licht typen en gaat extreem lang mee zonder dat key's stroever worden.

Dat is wat de specificaties zeggen althans. Kijk voor verdere info eerst even naar de in's/out's. Het heeft nog meer voordelen namelijk.

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Ik snap niet waarom je dr zoveel geld uit zou willen geven.. Ik snap ook niet echt waarom een kleiner toetsenbord fijner in vim ofzo zou zijn tov een groter toetsenbord.. vim is immers gewoon "een" editor...

offtopic:
Verder snap ik ook niet waarom dat stelletje kneuzen van een site-onderhouders/bouwes een JPEG van 3008px bij 2000px en 2659.25 kB (2,5MB!) gewoon dmv een height en widht "resizen". Lekker snel bij een langzaam ADSL-lijntje :X

[ Voor 4% gewijzigd door Osiris op 23-04-2005 17:43 ]

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Ik gebruik gewoon een Coolermaster Q-alloy keyboard met notebookaanslagen.
De indeling is niet van een notebook, maar ook niet van een gewoon toetsenbord. Er zitten geen lastige functietoetsen op, de aanslagen zijn extreem gevoelig, en de indeling voldoet voor mij 100 %. Echt een aanrader. Prijs is iets van 35 euro.

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

Verwijderd

jealma schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:43:
De indeling is niet van een notebook, maar ook niet van een gewoon toetsenbord. Er zitten geen lastige functietoetsen op, de aanslagen zijn extreem gevoelig, en de indeling voldoet voor mij 100 %. Echt een aanrader. Prijs is iets van 35 euro.
Ik heb 'm ook.... kan hem echt aanraden, de toetsen zijn zwart en met notebookindeling en de rest is geborsteld metaal (aluminium?). Ik heb er slechts 27 euro voor hoeven betalen :Y)

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:40:
De prijs heeft te maken met het feit dat er een aparte techniek is toegepast bij het verwerken van toetsaanslagen. Met dit toetsenbord is het bijzonder licht typen en gaat extreem lang mee zonder dat key's stroever worden.

Dat is wat de specificaties zeggen althans. Kijk voor verdere info eerst even naar de in's/out's. Het heeft nog meer voordelen namelijk.
Sja, mijn toetsenbord (zonder rotzooi keys) van negen euro rond, typt ook licht, en van stroever wordende keys heb ik in mijn 10 jaar computer ervaring echt nog nooit wat gemerkt eerlijk gezegd. Kortom, ik kan mij niet voorstellen dat dat een prijs die bijna 30x hoger ligt rechtvaardigt. Ik zou er praktisch een computer voor kunnen bouwen, daarom gaan mijn haren een beetje overeind staan. Maar, ok. Stel dat dat toetsenbord werkelijk superieur typt, het blijft afhankelijk van smaak. Mijn pa heeft een oude klik-klak IBM, die hij werelds vind. Ik kan er echter niet mee overweg. Dus een proeftypsessie lijkt me sowieso nodig? Maar reageer eens op de andere puntjes in mijn eerste post als je wil.
offtopic:
Verder snap ik ook niet waarom dat stelletje kneuzen van een site-onderhouders/bouwes een JPEG van 3008px bij 2000px en 2659.25 kB (2,5MB!) gewoon dmv een height en widht "resizen". Lekker snel bij een langzaam ADSL-lijntje :X
offtopic:
Ja, dat is echt te belachelijk voor woorden.

[ Voor 13% gewijzigd door ACID-dude op 23-04-2005 17:48 ]

• A_L
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

A_L

Ik heb ook wel eens gekeken naar een happy hacking keyboard lite 2. Die is goedkoper en heeft cursor-toetsen.

Het enige verkooppunt wat ik in nederland kon vinden is iemand/iets dat happy hacking keyboard lite 1 verkoopt.

Een voordeel van deze toestenborden is dat je minder met je handen naar links en rechts hoeft om alle toetsen te bedienen of naar je muis te grijpen. (vindt ik)

Cherry maakt overigens wel toetsenborden met tux ipv windows-key.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Ik heb gewoon zo'n Logitech UltraX Flat keyboard en dat bevalt me uitstekend.
Het tikt echt heerlijk op dat plankje en ik heb er absoluut geen problemen mee met vim oid.
Sowieso gebruik je bij vim eigenlijk alleen je gewone toetsen dus of je toetsenbord de functietoetsen ed. ergens anders heeft zitten maakt toch niet uit.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

Verwijderd

Topicstarter
jealma schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:43:
Kijk een mooie verbreding van de horizon is altijd welkom :) Ik heb hem bekeken. Ik zie liever de Esc toets op hoogte van de cijfers. Is hij overigens heel plat?

Vergeet overigens niet dat er ook andere Happy Hacking Keybords beschikbaar zijn met dezelfde layout voor ongeveer 69 euro. De duure is dus puur de extreem lichte toetsaanslag!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:40:
Pak een Logitech UltraX of een Coolermaster EAK-US1 Q Alloy toetsenbordje, kosten veeeeeeel minder en je typt er iig ook licht op.... :)

Nadeeltje voor jou is dan misschien dat er wel een windows toets opzit, maar denk dat je hier wel mee kunt leven?

En die aparte techniek om toetsaanslagen te verwerken, wat mag dat zijn :?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Waarom kun je eigenlijk op een kleiner toetsenbord sneller met vim werken? Kortere vingerwegen? Als je gewoon snel wilt kunnen typen kun je denk ik het beste een DVORAK toetsenbord halen/toetsenbord rearrangen en een cursus doen voor dat geld. Maar oor vi is dvorak misschien minder handig...

[ Voor 15% gewijzigd door begintmeta op 23-04-2005 17:57 ]

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

Cooler-Master ding
@ XanderH: Deze dus ;)

[ Voor 6% gewijzigd door ACID-dude op 23-04-2005 17:56 ]

• Xander
  • Nu online
Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen het toetsenbord war ik naar link, en die waar jij naar linkt, behalve dat ik gewoon naar de europese site link en jij naar een japanse?

• ACID-dude

ACID-dude

Make More Music!

XanderH schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:00:
[...]

Ik zie eerlijk gezegd geen verschil tussen het toetsenbord war ik naar link, en die waar jij naar linkt, behalve dat ik gewoon naar de europese site link en jij naar een japanse?
Het verschil is dat jouw linkje een beetje dood is :).
Bij mij in ieder geval

[ Voor 5% gewijzigd door ACID-dude op 23-04-2005 18:03 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

Cherry heeft een speciaal Linux toetsenbord... is niet belachelijk duur. T enige verschil tussen een Windows tobo en een Linux tobo is dan ook dat er bij de linux variant een penguin-toets opzit, en op een Windows tobo zit een raampje :) Overigens heb ik een simpel Logitech tobo'tje, ramt prima.

Schaadt het niet, dan baat het niet

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan er echter niet mee overweg. Dus een proeftypsessie lijkt me sowieso nodig? Maar reageer eens op de andere puntjes in mijn eerste post als je wil.
Ik zou dus niet weten waar ik het toetsenbord kan testen, vandaar ook mijn vraag naar evt GOT-gebruikers :)

Over je eerdere vraag over het zelfbouwen van een toetsenbord moet ik jou en mezelf teleurstellen. Ik heb handen die goed om kunnen gaan met een pc en niet echt met gereedschap. (Op het inelkaar zetten van een pc na dan ;) )

• Xander
  • Nu online
ACID-dude schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:03:
[...]

Bij mij in ieder geval
Bij mij niet, en pasta verklaard hem net ook niet-dood, dus denk dat het aan jou ligt. :P
Seven of Nine schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:03:
Cherry heeft een speciaal Linux toetsenbord... is niet belachelijk duur. T enige verschil tussen een Windows tobo en een Linux tobo is dan ook dat er bij de linux variant een penguin-toets opzit, en op een Windows tobo zit een raampje :) Overigens heb ik een simpel Logitech tobo'tje, ramt prima.
En ik vind het er niet uitzien... Linkje was hier al voorbij gekomen: http://www.cherry.de/deut...ne/enjoy_master-linux.htm. Maar er zitten imo veel te veel onnuttige toetsen op... neem alleen die mediatoetsen al... (en dan maar niet te spreken over die hele rij met toetsen links en rechts :X)
ACID-dude schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:03:
[...]

Bij mij in ieder geval
Bij mij niet, en pasta verklaard hem net ook niet-dood, dus denk dat het aan jou ligt. :P
Seven of Nine schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:03:
En ik vind het er niet uitzien... Linkje was hier al voorbij gekomen: http://www.cherry.de/deut...ne/enjoy_master-linux.htm. Maar er zitten imo veel te veel onnuttige toetsen op...
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:04:
[...]

Ik zou dus niet weten waar ik het toetsenbord kan testen, vandaar ook mijn vraag naar evt GOT-gebruikers :)
Je verwacht dat veel tweakers een toetsenbord van 260 euro kopen? :P

Ik zou toch eens met jezelf overleggen of het je wel waard is, voor dat geld koop ik 10 toetsenborden, gaan iig langer mee dan dat ene toetsenbord van jou... en er zijn meer toetsenborden met een lichte aanslag.

Verwijderd

Topicstarter
Coolermaster EAK-US1 Q Alloy toetsenbordje, kosten veeeeeeel minder en je typt er iig ook licht op.... :)
Nadeeltje voor jou is dan misschien dat er wel een windows toets opzit, maar denk dat je hier wel mee kunt leven?

Hier valt mee te leven. Die coolermaster spreekt mij ook wel aan --> ultra dun!
En die aparte techniek om toetsaanslagen te verwerken, wat mag dat zijn :?
Zie specificaties.

• Bramster
  • Nu online
Coolermaster vs UltraX
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25878/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/25877/thumb.jpg

Coolermaster vs Logitech UltraX
de UltraX is dus dunner, op de pic zijn de pootjes ook nog uitgeklapt (en de coolermaster heeft nieteens pootjes)

de toetsenindeling heb ik zelf gemod, is dvorak

[ Voor 14% gewijzigd door Bramster op 23-04-2005 18:22 ]

• Xander
  • Nu online
Ik heb de specificaties gezien ja.
ItemHappy Hacking Keyboard Professional/ Blank Key TopHappy Hacking Keyboard Professional Charcoal Gray
Charcoal Gray Blank Key Top
ModelPD-KB300
PD-KB300NL
PD-KB300B
PD-KB300BN
CompatiblityAny PC has USB Port and Any Macintosh has USB Port*1
Attached CableRemovale cable with attcatch.
Key SpecKey press is just 45g by cylindrical step sculpture. Key stroke is just 19.05mm. It leads you to comfortable key touching.
Key number60
InterfaceUSB *2
Other functionsMode/DIP switch
ColorWhite/Charcoal Gray
Weight520g(1.15lbs) without cable

Ik zie niets staan over een "aparte techniek om toetsaanslagen te verwerken", zoals jij het zegt. Ik zie wel dat de toetsaanslag anders is (bij "Key Spec"), maar bij een andere verwerking hiervan denk ik aan de onderliggende techniek, misschien minder problemen bij het tegelijkertijd indrukken van meerdere toetsen oid? Maar hier zie ik dus niets over in de specs hoor ;)

Verwijderd

Topicstarter
Je verwacht dat veel tweakers een toetsenbord van 260 euro kopen? :P

Ik zou toch eens met jezelf overleggen of het je wel waard is, voor dat geld koop ik 10 toetsenborden, gaan iig langer mee dan dat ene toetsenbord van jou... en er zijn meer toetsenborden met een lichte aanslag.
Is wat voor te zeggen, maar een toetsenbord dat 30 miljoen aanslagen overleeft zonder in kwaliteit achteruit te gaan is ook wat voor te zeggen. Kijk zo'n bord is niet voor je grootmoeder bedoeld maar puur voor mensen die dit doen voor professioneel gebruik. Bord schrijf je af over heel veel jaren.

Overigens schijnt de blind versie nog het meest populair te zijn! Bord zonder symbolen erop dus. Ze reserveren de borden zelfs omdat ze eruit vliegen. :o Blijkbaar wel markt voor.

Zie ook http://www.pfu.fujitsu.com/en/hhkeyboard/whatsnew.html

Over dat andere tux-bord: Niet handig voor mij. In vim is de Exc toets van belang. Hierbij zou ik dus voortdurend mijn handen van mijn toetsenbord moeten halen. Niet de bedoeling dus.

Verwijderd

Topicstarter
[b][message=23247014,noline]XanderH schreef op zaterdag 23 april

Ik zie niets staan over een "aparte techniek om toetsaanslagen te verwerken", zoals jij het zegt. Ik zie wel dat de toetsaanslag anders is (bij "Key Spec"), maar bij een andere verwerking hiervan denk ik aan de onderliggende techniek, misschien minder problemen bij het tegelijkertijd indrukken van meerdere toetsen oid? Maar hier zie ik dus niets over in de specs hoor ;)
Ja sorry ik was een beetje onduidelijk maar bedoel eigenlijk de "key switch" structuur.
Zie: http://www.pfu.fujitsu.co...oard/leaflet/keyspec.html

Verwijderd

Topicstarter
Skuzz schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:17:
Coolermaster vs UltraX
[afbeelding][afbeelding]

Coolermaster vs Logitech UltraX
de UltraX is dus dunner, op de pic zijn de pootjes ook nog uitgeklapt (en de coolermaster heeft nieteens pootjes)
de toetsenindeling heb ik zelf gemod, is dvorak
Dank voor de foto's! Ik heb het toetsenbord graag zo dun mogelijk. Keek deze week ook al naar een andere logitech waar ik type niet meer van weet, maar die was extreem dun. Is ook nog een overweging dus.

Edit: Is de Logitech UltraX volgens mij die ik eerder zag 8)7 en waar ik van onder de indruk was wat betreft de dunheid. Anyway, welke adviseer je mij als je moet kiezen tussen die twee?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 18:37 . Reden: typo ]

• Bramster
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:33:
[...]

Dank voor de foto's! Ik heb het toetsenbord graag zo dun mogelijk. Keek deze week ook al naar een andere logitech waar ik type niet meer van weet, maar die was extreem dun. Is ook nog een overweging dus.

Edit: Is de Logitech UltraX volgens mij die ik eerder zag 8)7 en waar ik van onder de indruk was wat betreft de dunheid. Anyway, welke adviseer je mij als je moet kiezen tussen die twee?
ik zou voor de UltraX kiezen, maar dat is dan vooral omdat de layout meer "normaal" is
ze tikken beide erg lekker, gewoon zoals een laptop :)

het kan zijn dat je de logitech DiNovo hebt gezien, ook erg mooi, maar een behoorlijk stuk duurder (is ook bleutooth enzo dacht ik)

en die HHK pro is nu niet echt dun trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.pfu.fujitsu.com/en/hhkeyboard/leaflet/images/hhkbpro_side_line.jpg

ik heb hier ook nog 2 andere erg fijne ramplanken liggen, die werken volgens mij ook op die methode zoals de HHK (dus niet met van die rubbertjes) maar het is me nog niet gelukt ze aan te sluiten op een PC, ze zijn van een Wyse Terminal (best oud dus al, maar tikken super)

[ Voor 24% gewijzigd door Bramster op 23-04-2005 18:45 ]

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:26:
[...]

Is wat voor te zeggen, maar een toetsenbord dat 30 miljoen aanslagen overleeft zonder in kwaliteit achteruit te gaan is ook wat voor te zeggen. Kijk zo'n bord is niet voor je grootmoeder bedoeld maar puur voor mensen die dit doen voor professioneel gebruik. Bord schrijf je af over heel veel jaren.
Toch denk ik dat het goedkoper is eens per 5 jaar een nieuw toetsenbordje van een tientje te kopen, dan een keer per 50 jaar een toetsenbord van 250 euro. Het toetsenbord functioneert heus niet ineens anders zodra oma gaat typen.

🌞🍃

Verwijderd

ik zag dat Richard Stallman gebruikt een happy hacking keyboard, hij zei omdat de toetsen beter voelen dan die van zijn laptop.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Dit compacte toetsenbord van cherry of dit zelf indeelbare toetsenbord van cherry zijn misschien ook wel handig. Dit standaard toetsenbord van cherry heb ik jaren gebruikt, en doet het bij mijn moeder nog steeds heel goed, volgens de productpagina gaat een toets >50M aanslagen mee. Het kostte trouwens maar €25 als ik me het goed herinner.

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik heb gewoon zo'n toetsenbord:
Afbeeldingslocatie: http://rotzorg.org/~sgr/GoT/ibm_model_m_101_key_clicky_keyboard.jpg

De verschillen met een happy hacking toestenbord zijn nog redelijk op te lossen door de toetsen een beetje te mappen. Dat de tekst op de toetsen fout is, is niet zo erg.

Dat het toetsenbord ook ins/home/page en een numeriek gedeelte heeft is ook niet zo erg. In vim hoef je dat natuurlijk niet te gebruiken. Ik vind het wel praktisch.

Trouwens, is het jullie ook opgevallen dat alle "moderne" toetsenborden óf van die laptop toetsjes hebben, òf helemaal vol zitten met gummy "internet" toetsen? Er is geen normaal toetsenbord meer te koop?
edit:

Wat is nu het juiste streepje op de o's?

En arrrghh begintmeta>
Lijken die twee Cherry aanraders jou echt handig?!?

[ Voor 20% gewijzigd door Sendy op 23-04-2005 19:08 ]

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
offtopic:
[quote]Sendy schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:02:
En arrrghh begintmeta>
Lijken die twee Cherry aanraders jou echt handig?!?
[/edit][/quote]
Nee, natuurlijk niet, het laatste toetsenbord is trouwens wel goed vind ik, maar niet echt compact. Het tweede toetsenbord kun je door het bijbestellen van je eigen toetsformaten etc etc helemaal zelf indelen, dat ik dus in principe wel handig lijkt me...
leuke link over toetsenborden

Verwijderd

Topicstarter
en die HHK pro is nu niet echt dun trouwens:
Nee klopt. Helaas niet. Ik vind het prettig om de handen op dezelfde hoogte te hebben als mijn ellebogen zeg maar. Dit is een goede positie om mee te werken, dan heb je ook geen polssteunen nodig. Maar ik blijf buitengewoon nieuwschierig naar de HHK pro! Ik zou er dolgraag een een dag/week mee werken :P

Niet alleen die Esc toets op de hoogte van de cijfers maar ok de Ctr key naast de a toets komt mij heel goed uit. Ik werk in Firefox altijd met snelkeys. Ctr+t = nieuwe tap en Ctr +w = sluit tap bv. Die Ctr key zit nu op een rotplek.

In Fluxbox is de Alt mijn central point daar kan mijn rechterduim goed bij 8)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:53:
ik zag dat Richard Stallman gebruikt een happy hacking keyboard, hij zei omdat de toetsen beter voelen dan die van zijn laptop.
Linkje?

• Sendy
  • Niet online
Nee, natuurlijk niet, het laatste toetsenbord is trouwens wel goed vind ik, maar niet echt compact. Het tweede toetsenbord kun je door het bijbestellen van je eigen toetsformaten etc etc helemaal zelf indelen, dat ik dus in principe wel handig lijkt me...
leuke link over toetsenborden
Ik bedoelde eigenlijk alleen de eerste twee links. Het eerste toetsenbord zat zo vol gestampt met "vreemde" toetsen dat werkelijk iedere knop kleiner gemaakt lijkt te zijn. Zeer smalle spatiebalk. Het tweede toetsenbord, nou, daar zit niet eens een spatiebalk op ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Sendy op 23-04-2005 19:50 ]

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:25:
[...]

Niet alleen die Esc toets op de hoogte van de cijfers maar ok de Ctr key naast de a toets komt mij heel goed uit.
Mijn Sun type 6 Unix layout keyboard heeft dat ook (capslock linksonder, control naast de a en de escape links naast de 1), misschien kun je die 2ehands op ebay/marktplaats vinden, wel opletten dat je USB krijgt (die bestaan zeker weten, PS/2 weet ik niet zeker), en niet de aansluiting voor sun machines :)

[ Voor 5% gewijzigd door blaataaps op 23-04-2005 20:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
blaataaps schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:40:
[...]
Mijn Sun type 6 Unix layout keyboard heeft dat ook (capslock linksonder, control naast de a en de escape links naast de 1), misschien kun je die 2ehands op ebay/marktplaats vinden, wel opletten dat je USB krijgt (die bestaan zeker weten, PS/2 weet ik niet zeker), en niet de aansluiting voor sun machines :)
Ik wist niet dat sun aparte aansluiting gebruikt, maar bedankt voor het advies. Overigens viel het me op dat Unix (MAC) veel HHK gebruikers had, en in Japan schijnt het helemaal het juiste bord te zijn. Ik vind het apart dat in Nederland het zelfs helemaal niet bekend is.

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 20:57:
[...]

Ik vind het apart dat in Nederland het zelfs helemaal niet bekend is.
Nederlanders zijn zuinig, dat is de oorzaak denk ik. ;) Ik zou niet 1 persoon kunnen noemen die er 260,- voorover heeft iig. Ziekelijk man, de kostprijs is waarschijnlijk nog geen tiende van dat bedrag.

[edit]
Hmm er zijn ook 'lite' versies, die kosten een stuk minder: http://www.linuxemporium.co.uk/products/hardware/#pid52841

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 23-04-2005 22:22 ]

• RSpliet
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-11-2025

RSpliet

*blink*

XanderH schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 18:09:
[...]
En ik vind het er niet uitzien... Linkje was hier al voorbij gekomen: http://www.cherry.de/deut...ne/enjoy_master-linux.htm. Maar er zitten imo veel te veel onnuttige toetsen op...
[...]
Ik doelde dan ook op het toetsenbord op http://www.cherry.de/deut...office_g83-6188_linux.htm ... Welke mediatoetsen? :)

Schaadt het niet, dan baat het niet

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Sendy schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:48:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk alleen de eerste twee links. Het eerste toetsenbord zat zo vol gestampt met "vreemde" toetsen dat werkelijk iedere knop kleiner gemaakt lijkt te zijn. Zeer smalle spatiebalk. Het tweede toetsenbord, nou, daar zit niet eens een spatiebalk op ;)
Het tweede toetsenbord is zelf aan te passen, tenminste dat haal ik uit de beschijving. Je kont dus als je wilt een enter van 5 toetslengtes breed en 5 toetslengtes hoog maken, met in het midden een punt, een §, een ± en een Esc

• Bananenplant
  • Laatst online: 13:33
Ik heb zelf ook wel belangstelling (gehad) voor happy hacking, maar ja... ik werk niet in vi, maar typ wel dvorak. En de blanco happy hacking moet je per se uit de states halen. Ik ben even benieuwd wat jullie van mijn nieuwste aanwinst vinden, deze is alleen wat meer op typcomfort voor tekst gericht dan op vi ;) . (vi heeft commando's die gebaseerd zijn op de positie op een kwertiebord :/ )

Afbeeldingslocatie: http://www.tjaard.nl/meuk/tm.jpg

Als je stukken moet typen is het echt een uitkomst dat de toetsen wat van elkaar staan en geloof het of niet, je kunt er met de 'vierkante' layout echt een stuk beter bij. Op zich is het niet specifiek Linux dat ik dit bord heb, maar het leren typen met dvorak en het kiezen van dit bord zijn wel beslissingen geweest zodat ik efficiënter en met minder belasting kan werken. Ik heb mijn TM bij een gast op ebay gehaald (deze is nieuw :o ), maar die is nu wel door de dvorak-only heen :Y) . Normaliter zijn ze inderdaad wel prijzig, maar de levensduur is er wel naar omdat ook hier de doelgroep bestaat uit professionele gebruikers.

offtopic:
Heb bij debian unstable voor amd64 al dagen geen nieuwe packages meer :?

Leuke bijkomstigheid: je kunt 'm op dvorak zetten in hardware.

❤️‍🩹 Bezuinigen op armen en zieken 🤕 ? Welnee, Zucmantaks, nu 💰 !

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-02 20:34
Ik heb gewoon een logitech klopplank, werkt na 5 jaar intensief gebruik (chatten, verslagen, gamen etc) nog steeds goed! Maar waarom zon toetsenbord van 260 euro :| daar heb je een toetsenbord voor met een gratis PC er bij

De wijzen komen uit het Oosten!

• Wolfboy
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

@Ucchan, dat toetsenbord lijkt mij ook wel erg prettig, maar aangezien ik nogal VI verslaafd ben is Dvorak helaas niets voor mij, maar ik kan me iig wel heel goed voorstellen dat je met zo'n toetsenbord flink snel kunt typen.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• Barracuda
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05-2023
voor mijn werk ben ik ook een hele tijd op zoek geweest naar een goed keyboard (voor in een 19" rack)

het uitgangspunt was;
moet insert, page up en page down toetsen hebben,
het liefst ook nog met normale toetsen (geen notebook), een STOP toets en een nummeriek keyboard maar dat ging hem niet worden...

uiteindelijk is het deze geworden
http://www.rackmountmart.com/rmLCD/lcd1U15-04.htm

gratis af te halen SUN ultra1 compleet

• woutur
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:06

woutur

Klauwtjes uit!

Dit is gewoon niche marketing. De kostprijs voor dit toetsenbord kan niet hoger liggen dan 5 euro.
Ik zie niet in waarom een toetsenbord met minder toetsen, kleiner oppervlak meer zou moeten kosten dan een normaal toetsenbord. Sterker nog, ik zou er minder voor betalen.
Dus als het ze lukt om veel van deze toetsenborden te verkopen: petje af!

Als antwoord op de vraag: Is het het geld waard? zou ik zeggen nee. Er moeten gewoon alternatieven zijn die dezelfde voordelen bieden voor een tiende van dit bedrag.

Als je niet de moeite neemt je post in net Nederlands te schrijven, neem ik de moeite niet hem te lezen.

• almar
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 24-04-2024
Ach heb je toch met alles, je kunt een shirtje hale bij wibra of eentje bij de lokale D&G boer :P Tis gewoon waar je graag je geld aan uit geeft. Achterlijk vind ik het zeker niet, het is gewoon persoonlijke voorkeur en als die voor de prijs gaat.....

Verwijderd

http://pellegrini.firenze...sterdam-2001-01/25/2.html
dit is een foto van RMS, op de plek waar ik hem ontmoet heb en hij dat toetsenboord gebruikte (maar dat toetsenboord zie je niet). het was een happy hacking, hier een kleine review:
http://www.tldp.org/linux...anuary1999/article75.html

Verwijderd

een goed toetsenbord dat niet slijt en goeie aanslag heeft? ouderwets IBM toetsenbord. Die heeft een klikveer systeem.

• Bananenplant
offtopic:
RMS ontmoeten, dat wil ik ook wel :D !

• Bananenplant
Wat je trouwens ook zou kunnen doen is een toetsenbord kopen dat je lekker aan vindt slaan en dan met xmodmap de ctrl kunnen mappen naar je caps lock en ` naar escape. Mja, dan wordt een ~ typen alleen wel lastig.

• Bramster
  • Nu online
erg leuk bordje, lijkt me echt wel fijn typen

* Bramster weet wat zijn volgende bordje gaat worden
TypeMatrix 2030 Dvorak 8)

lekker dun ook
Afbeeldingslocatie: http://www.typematrix.com/images/tg/TM2030-thickness-800.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Bramster op 25-04-2005 20:28 ]

• Bergen
  • Laatst online: 27-01 12:55

Bergen

Spellingscontroleur

Ziet er leuk uit, die TypeMatrix-plankjes, maar ik snap niet waarom je zo ontzettend wordt opgelicht. Alleen al het zinnetje "Get a FREE USB adapter with every keyboard! ($20 Value!)" is te hilarisch voor woorden. Dat zijn gewoon van die verloopstukjes met een inkoopprijs van 50 cent ofzo. Wat nou $20 value...

Waarom zou zo'n toetsenbord 99 dollar moeten kosten? Of -whoah- slechts 75 dollar per stuk als je 2 of meer koopt? Dan bekruipt mij meteen zo'n "laat maar"-gevoel. Kom alsjeblieft niet aanzetten met "jaah maar deze gaan heel lang mee" want mijn 20 jaar ouwe plank van een pc uit de prehistorie werkt ook nog als nieuw. Als de reden van de hoge prijs is dat ze niet zoveel verkopen, dan hebben ze niet goed opgelet bij economie. Dan moet de prijs juist omlaag. Jammer.

Ergonomie is me heel wat waard, maar dit gaat me te ver. Ik wacht wel op een aanbieder die die plankjes voor een fatsoenlijke 10 tot 20 euro verkoopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Bergen op 26-04-2005 06:30 ]

• Bramster
  • Nu online
tja, vraag/aanbod

het is een redelijk exclusief iets, dus ze kunnen alles met de prijs doen :/

• Emielio
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 01-02 17:40
http://forum.nedlinux.nl/viewtopic.php?t=17370

hier hebben ze het er een tijdje geleden ook over gehad mischien dat je er wat aan hebt

Opleiding Brandveiligheid

• Bananenplant
Wat ik wel een beetje vervelend vind nog aan m'n nieuwe typematrix is dat de rubbertjes onder de toetsen nog wat stijf zijn. Ik hoop dat het een break-in-periode is waarna de aanslag wat beter wordt, maar ik had best wat stress de laatste tijd, dus het is misschien niet helemaal eerlijk het op m'n keyboard af te schuiven ;) . (überhaupt zou ik wel eens een "professionele" evaluatie van m'n typgewoonten willen zien). Dat ze vrij prijzig zijn komt omdat het idee van vierkant opgestelde toetsen gepatenteerd is en ik denk ook dat het dvorak-switchable-gebeuren wat met de prijs doet. Niet zozeer omdat het nu zoveel aan elektronica kost, maar een minder gangbare lay-out is erg duur als je niet zelf verbouwt...

In elk geval ga ik denk ik de PS/2 verlengkabel van zolder halen om wat beter vergelijkend onderzoek te kunnen doen zonder de hele tijd achter de kast van m'n computer te hoeven duiken :P .

Verwijderd

Ik begrijp de opmerkingen over professioneel gebruik niet goed. Een typiste, die gebruikt een toetsenbord professioneel. En een beetje typiste heeft gewoon een tien-euro-toetsenbord, eventueel zo'n geknikte tegen rsi. Dat lijkt me dan nog wel waard om in te investeren.

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-12-2025

it0

Mijn mening is een feit.

De Deck lijkt me ook wel interessant, die zou ik wel willen http://www.deckkeyboards.com/
Afbeeldingslocatie: http://www.deckkeyboards.com/catalog/images/deck_ice_large.jpg

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:20:
Ik begrijp de opmerkingen over professioneel gebruik niet goed. Een typiste, die gebruikt een toetsenbord professioneel. En een beetje typiste heeft gewoon een tien-euro-toetsenbord, eventueel zo'n geknikte tegen rsi. Dat lijkt me dan nog wel waard om in te investeren.
Je moet professioneel gebruik zien als iemand die dagelijks minimaal 4 uur achter zijn computer zit. Het hoeft niet direct een link met je werk te hebben denk ik.

Je kunt bijvoorbeeld ook zeggen dat iemand iets professioneeel doet ookal doet hij/zij iets niet voor zijn werk.

Ik vind alleen dat mensen soms kromme afwegingen maken. Één toetsenbord wat het invoermedium is voor de pc mag niets kosten, maar de nieuwste processor, daar kijkt de tweaker niet op €50,-. Überhaupt mag een pc bij jan modaal niets kosten. Wel zonder er over na te denken een €180,- betalen voor een paar simpele plastic bekerhouders in een auto, maar een pc daar is ieder euro al te duur. Dan denk ik, wat gebruik je nou intensiever?

• Bramster
  • Nu online
tja, sommige mensen willen nu eenmaal niet veel geld uitgeven als je iets vergelijkbaars (iets wat hetzelfde kan, dus ik heb niet over kwaliteit) veel goedkoper is

zelf ben ik totaal niet zo, ik heb graag kwaliteitspul wat ook nog eens makkelijk uit elkaar te halen/modden is (mijn joystick (thurstmaster cougar) is daar toch wel het meest ideale voorbeeld van)

maar eeh, is er nog iemand anders hier die interesse heeft in een Typematrix? ik ben namelijk aan het denken om er eentje te gaan halen, en aangezien de verzendkosten nogal hoog ($ 25) zijn...

Verwijderd

Topicstarter
....maar eeh, is er nog iemand anders hier die interesse heeft in een Typematrix? ik ben namelijk aan het denken om er eentje te gaan halen, en aangezien de verzendkosten nogal hoog ($ 25) zijn...
Je bedoelt dat je het gaat ophalen? Wat kost het bord precies en heb je een linkje want ik zie op de foto alleen de zijkant.

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 15:44:
Je kunt bijvoorbeeld ook zeggen dat iemand iets professioneeel doet ookal doet hij/zij iets niet voor zijn werk.
Wat ik eigenlijk bedoelde is is dat je weinig mensen tegenkomt die meer typen dan een typiste. En die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord over tekortkomingen van "gewone" tientje-toetsenborden.

Maar het is je eigen keus natuurlijk :) Ik vind zelf een lekker toetsenbord ook erg belangrijk, mijn voorkeur gaat dan vooral uit naar de oudere toetsenborden want die vind ik lekkerder typen. Wel wat zwaarder maar dat vind ik juist wel fijn.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:17:
[...]Wat ik eigenlijk bedoelde is is dat je weinig mensen tegenkomt die meer typen dan een typiste. En die heb ik eerlijk gezegd nog nooit gehoord over tekortkomingen van "gewone" tientje-toetsenborden.
Akkoord, maar heb jij wel een gezien hoe de meeste kantoormedewerkers werken op een pc? Ze kunnen wel snel typen maar ze werken voor een groot deel met de muis en typen daarbij af en toe. Ze gaan echt tikken wanneer ze een tekst/brief moeten schrijven. Voor mij ligt dit anders. Mijn basis is het toetsenbord en ik gebruik mijn muis alleen als ik browse op het net.

Ik doe mijn hele desktopverhaal via het toetsenbord dus. Misschien verwacht je dat dat onhandig is, maar het tegendeel is de waarheid ;) . Alles utra snel met de minste inspanning en erg anti-rsi.

Daarbij komt dat wanneer je veel werk met vim bepaalde toetsen dichtbij moeten zitten om goed te kunnen werken. De meeste borden zijn afgestemd op amateurs, dus microsoft gebruikers, met veel toeters en bellen. Wil je een bord dat afwijkt van die standaart voor de massa, dan is dit duur doordat de betreffende fabrikant een veel lagere afzet heeft en dus een hogere gemiddelde kostprijs.

• Bramster
  • Nu online
Verwijderd schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 16:00:
[...]

Je bedoelt dat je het gaat ophalen? Wat kost het bord precies en heb je een linkje want ik zie op de foto alleen de zijkant.
heh, nee, "halen" als in kopen
maar als we samen wat bestellen scheelt het natuurlijk
misschien een inkoopactie starten op inkoopacties.net?

www.typematrix.com

[ Voor 5% gewijzigd door Bramster op 26-04-2005 18:08 ]

• Bramster
  • Nu online
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
Thank you for your purchase of the TypeMatrix EZ-Reach keyboard

Your order will be shipped either today,
or on the next business day.
Most international orders arrive within 4-7 days.

Please keep this email for your records, in case you need
to contact us regarding your order.

Een 2030 Dvorak 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Bramster op 28-04-2005 22:56 ]

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:53

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Waarom hebben mensen eigenlijk zo'n verschrikkelijke hekel aan multi media knoppen??? Ik gebruik de media-player knoppen op mijn BTC-9000 altijd met winamp (onder linux heb ik ze nog niet gemapped, maar X ondersteunt dit plankje standaard).
Afbeeldingslocatie: http://www.btc.com.tw/product/key9000.jpg

Alleen is me van de week de polssteun gebroken, dus nu moet ik die steeds goed leggen, beetje iritant. En een aantal letters beginnen vaag te worden (de L is bijna weg zelfs...) dus misschien wordy het ook maar eens tijd voor een nieuwe ramplank, samen met een nieuwe muis.

Wat betreft die oude IBM's, ze zijn zwaar, dik en lawaaierig, maar ze typen zo verschrikkelijk lekker (ik heb ook nog oude Tulip plankjes liggen, met echte schakelaar, die werken ook zo lekker...), alleen werken ze helaas niet op alle ps/2 poortjes...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• Splash
  • Laatst online: 19-01 15:53
Whahaha, die happy hacking jonges spelen zo erg in op de gevoelens van sommige nerds die graag als 1337 gezien willen worden dat het eng is :P
Ze hebben daarom zelfs een toetsenbord zonder letters erop:
Afbeeldingslocatie: http://www.pfu.fujitsu.com/en/hhkeyboard/hhkbpro/images/overview_nokeytop.jpg
met de volgende text erbij:
You: The sophisticated world class programmer - able to turn out incredibly
complex projects in incredibly compressed amounts of time - you're the envy of
your peers... Shouldn't your keyboard reflect your status as one of the elite?
Well now it can! Introducing for the first time in America, the Happy Hacking
Keyboard Blank-Key Model!

Using the latest in advanced keyboard and electronic design, it provides unparalleled typing performance and ultra-low stress on your hands and fingers:
that will truly impress you... The blank top keys and your ability to command the
features and functions of this professional tool will amaze your peers - adding to
your already formidable reputation!
* Splash huivert.

• Bananenplant
Hoewel ik het best een leuk ding vind vind ik het achteraf een beetje stom van mezelf dat ik er gelijk twee moest kopen |:( . Iig, de mooiste heb ik op ebay gezet, hopelijk neemt iemand 'm :) .

• Bramster
  • Nu online
nou, mijn Typematrix 2030 is binnen, helaas geen pics aangezien mijn digicam weg is

eerste indruk:
- raaar! (maar het went redelijk snel)
- klein (zo'n 2/3e van een UltraX) en dun
- toetsen voelen lekker stevig aan

pics komen asap :)

• Bramster
  • Nu online
TypeMatrix
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58036/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58035/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58034/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58033/thumb.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/58032/thumb.jpg

pics zeggen meer dan woorden :)

• Sir Isaac
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-05-2025
Ik heb vanmiddag een Trust Slimline toetsenbordje gekocht. Lekker compact en goedkoop. Toen ik het kocht moest ik aan dit topic denken: door je compacte layout zit de esc toets tegen de 1 aan. Leuk voor de VI adepten hier.

Verwijderd

Topicstarter
Sir Isaac schreef op dinsdag 17 mei 2005 @ 22:08:
Ik heb vanmiddag een Trust Slimline toetsenbordje gekocht. Lekker compact en goedkoop. Toen ik het kocht moest ik aan dit topic denken: door je compacte layout zit de esc toets tegen de 1 aan. Leuk voor de VI adepten hier.
Foto's zeggen meer dan woorden, om het bij de woorden van Skuzz te houden ;)

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Ik heb gisteren m'n happy hacking lite2 usb keyboardje binnengekregen. Samen met de gel polssteun gekocht. Ik moet zeggen het tikt heerlijk. Het ding is verder echt superklein. Heerlijk weer wat ruimte op m'n buro :D Besteld bij linux central. Alles bij elkaar was het $98, moet nog even zien hoeveel euro's erafgeschreven worden van mn' cc. De plaatsing van de toetsen is een stuk fijner dan m'n oude keyboard. Achterop zitten nog twee usb aansluitingen en een paar dipswiches zodat je een paar toetsen om kunt wisselen (del/bs en alt/meta).

Afbeeldingslocatie: http://online.schippersnet.nl/upload/thu/img429597db2784e.jpg

Afbeeldingslocatie: http://online.schippersnet.nl/upload/thu/img429597fe8b08f.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door riotrick op 26-05-2005 11:40 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

Verwijderd

typen jullie nu allemaal blind, of gewoon 2 vinger? Ik kan me niet voorstellen dat een toetsenbord met minder ruimte sneller zou typen (laptoptoetsenborden bijvoorbeeld, bah bah bah).

• riotrick
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 24-01 10:44
Ik type wel zonder te kijken, maar niet 10vingers blind. gebruik meestal een stuk of 8 vingers. Gaat redelijk snel zo :D Maar lekker tikken zonder je handen veel te verplaatsen is wel een stuk prettiger. Alle toetsen binnen handbereik, en het tikgedeelte 'voelt' toch full-size. De toetsen zijn verder ook gewoon hoog, net als bij een normaal toetsenbord. niet zo plat als in een laptop toetsenbord. Dat vind ik ook niet lekker tikken.

[ Voor 24% gewijzigd door riotrick op 26-05-2005 12:34 ]

Facebook :: Twitter :: PSN

• DeMoN
  • Laatst online: 06-01 23:13

DeMoN

Pastafari

Skuzz schreef op vrijdag 06 mei 2005 @ 20:00:

pics zeggen meer dan woorden :)
offtopic:
idd, want zo te zien draai je gewoon windows :P

edit:

Ik zou btw voor de UltraX gaan. Ik heb meerdere tobo's uitgetest en deze is toch echt het fijnste.

[ Voor 22% gewijzigd door DeMoN op 26-05-2005 12:46 ]

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

• HunterPro
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:20:
typen jullie nu allemaal blind, of gewoon 2 vinger? Ik kan me niet voorstellen dat een toetsenbord met minder ruimte sneller zou typen (laptoptoetsenborden bijvoorbeeld, bah bah bah).
blind natuurlijk :)

• Bramster
  • Nu online
DeMoN schreef op donderdag 26 mei 2005 @ 12:44:
[...]

offtopic:
idd, want zo te zien draai je gewoon windows :P
offtopic:
tjah, dat heeft te maken met een MMO verslaving, en die willen niet allemaal even lekker draaien onder Linux :(
op stage heb ik wel linux draaien :P
Pagina: 1