Toon posts:

[Caiw] Digitale TV -zijn er ook decoders met dubbele tuners?

Pagina: 1
Acties:
  • 128 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ben geen fanatieke tweaker, meer een lurker maar kom hier echt niet uit. Heb gegoogled, de search gebruikt maar ik kom niet verder.

Ik ga binnenkort verhuizen en kom dan qua tv te vallen onder het dekkingsgebied van Caiw. Nu gaan zij het analoge zenderaanbod terugbrengen naar 20, maar hebben zij een digitaal premiumpakket met een stuk of tig zenders. Je krijgt er een decoder bij.
Nu kan deze decoder maar 1 tv of video voorzien van een digitaal signaal. Dat zou m.i. dus inhouden dat wanneer je bijvoorbeeld tegelijkertijd een programma wil zien en een ander opnemen die alle2 onder het digitale pakket vallen, dit dus niet kan.
Een oplossing zou zijn om 2 decoders te plaatsen. Maar dat moeten dan twee verschillende merken zijn anders bedien je beiden op hetzelfde moment met de afstandbediening.
Er moeten toch wel decoders zijn die een dubbele tuner hebben? Waarbij dit probleem dus niet speelt?

Heeft iemand ideeen/suggesties/ervaring hiermee/over? Alvast onwijs bedankt!

Verwijderd

Topicstarter
stom, heb gezocht op Caiw, niet op digitale tv. Heb inmiddels al wat meer gevonden. Maar ik blijf er op uitkomen dat je dus eigenlijk een twin-decoder nodig hebt wil het echt een beetje opschieten. Dus ik heb hiernaar gegoogled, en vind er wel een stel, maar als ik het goed begrijp zijn dat allemaal sateliet-decoders. Bijvoorbeeld deze . Zou dat ook geschikt zijn voor digitale tv via de kabel?

Verwijderd

Topicstarter
*bump* iemand enig idee over een satelliettuner op de kabel?

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:27

GaMeOvEr

Is een hork.

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 20:27:
*bump* iemand enig idee over een satelliettuner op de kabel?
Ja, dat gaat niet werken. :P

Het front-end is allemaal DVB, (Digital Video Broadcasting) dus conform die standaard zijn ze allemaal compatible met de DVB standaard. (Dat is MPEG-2)

Echter, het back-end is de tuner. Dus je hebt ze in meerdere smaken:

DVB-S: Satellite (Schotel)
DVB-T: Teristerial (Digitenne, etc, met zo'n antenne piemeltje)
DVB-C: Cable (Digitale TV van Casema, etc, kabelaansluiting dus.)

Kortom, als het DVB praat is het niet genoeg. Er moet ook de juiste tuner inzitten voor jouw aanbieder. Je bent dan dus ook gebonden aan een specifieke DVB soort tuner.

Stel nu dat je een juist DVB apparaat met twin-tuner vind voor jouw aanbieder, kun je nog gezeur krijgen met certificering. Als in, ze geven alleen maar support voor kastjes die zij zelf aanbieden, niet voor compatible apparaten die zij niet aanbieden. Stel jij koopt je eigen DVB tuner, en iets werkt niet, (EPG werkt niet goed, of je smart-card gaat niet lekker) heb je gewoon pech, kun je niet bij ze aankloppen voor support, omdat je geen "standaard" tuner bij hun hebt afgenomen. :)

Aannames zijn fataal.

Verwijderd

Topicstarter
Ai, da's bagger dus. Maar enniewee bedankt voor de info :>

• PJKs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08-2025

PJKs

Young, Free and Single

Misschien een idee om een schotel te nemen in plaats van kabel?

ja, graag!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-02 12:08
Topfield heeft zeer goede apparaten die wel voor satelliet al kunnen. Ze hebben ook een kabel versie maar die is dan weer niet met 2 Tuners. topfield.nl

Ik zit zelf te kijken om een Topfield4000 (onder personal video recorder) te nemen met CanalDigitaal Basis (schotel) abo van 6,95 per maand. Enkel mis ik in vergelijking met een Caiw of andere aanbieders wel wat zenders en krijg je een flinke partij Duitse zenders waar denk ik weinig Nederlanders op wachten. Nadeel van dit alles is dat je speciale schotel + LNB's moet aanschaffen en toch al gauw eenmalig een eurotje of 400 kwijt bent voor ontvanger + zooi. En dan mis je nog beide Belgische zenders. De BBC zenders kun je overigens wel allemaal ontvangen mits je 2 LNB's neemt bij je lokale schotel boer. :9

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-02 20:57
PJK schreef op maandag 25 april 2005 @ 05:48:
Misschien een idee om een schotel te nemen in plaats van kabel?
met schotel heb je dus hetzelfde probleem, je hebt meerdere kastjes nodig voor meerdere apparaten
de oplossing: tv of video met ingebouwde digitale tuner, maar die zijn er dus nog niet :(

PSN: djmurcielago

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

djmurcielago schreef op maandag 25 april 2005 @ 15:31:
[...]

met schotel heb je dus hetzelfde probleem, je hebt meerdere kastjes nodig voor meerdere apparaten
de oplossing: tv of video met ingebouwde digitale tuner, maar die zijn er dus nog niet :(
Loewe tv's zijn uit te rusten met ingebouwde tuner ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja, maar die kosten dan ook wel heeele vette cash meteen. Ik zit erover te dubben om de philips lcd van 32 inch, die met ambilight aan te schaffen. Maar daar zit bij mijn weten iig dus niet zo'n tuner in.

Verwijderd

Topicstarter
heb net even zitten kijken bij loewe, maar die digitale dingen zijn dus alleen maar geschikt voor dvb-t, dus er zit (volgens mij) geen tuner in voor digitaal via de kabel.
Erg irritant trouwens, kreeg antwoord van Caiway: ja, er zijn inderdaad twin-tuners op de markt maar die zijn niet compatible met hun smartcard. Is toch volkomen gestoord???

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:09

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Kabel niet nee.. DVB-t en DVB-s is wel beschikbaar... En voor mij persoonlijk is de laatste nog steeds de meest interessante...
Pagina: 1