Uitschakelen v. bijsnijden in Wizard afbeeldingen afdrukken

Pagina: 1
Acties:

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Het kan verder ook aan mij liggen, maar ik ervaar hier een irritant probleem. Ik wil namelijk in Windows XP een foto uitprinten.

Leuk allemaal... dus in XP's standaard Picture Viewer klik ik simpel op het afdruksymbool waarna de Wizard afbeeldingen word gelanceerd. Vervolgens kun je een bepaalde indeling kiezen voor je afdruk:

Afbeeldingslocatie: http://img251.echo.cx/img251/8715/untitled11zx.jpg

Maar in 6 van de 9 indelingen word het afdrukvoorwerp al bijgesneden (wat de foto in dit geval niet ten goede komt). In de overige 3 indelingen word de foto of té groot of veels té klein afgedrukt.

Ik wil gewoon simpel 10x15 of 9x13 afdrukken; maar dan gaat 'ie dus moeilijk doen. Ik heb in de Wizard nog ff de instelmogelijkheden bekeken; maar ik kan niks vinden qua bijsnijden en het voorkomen daarvan (kan zijn dat ik veels te moeilijk doe :? )

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01:10
pff dat ding nog nooit gebruikt..
download een goede fotobrowser (XnView of IrfanView), daarmee kun je heel goed afdrukken... kiezen uit de mogelijkheden enzo...kweet dat het bij xnView heel makkelijk gaat...
Voordeel van deze fotobrowsers is dat je je JPG foto's kunt omdraaien (als ze bijv. 90 graden gedraaid zijn) zonder kwaliteitsverlies... dat biedt Windows viewer niet..

BTW als je foto niet 10x15 of 9x13 is, moet hij wel bijsnijden om dit formaat te krijgen!

[ Voor 13% gewijzigd door Jazco2nd op 23-04-2005 16:19 ]

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-05 19:14
Ojah klopt, de foto is 1034x1076 8)7 (dat zal wel de reden zijn dat die Wizard zo enthousiast aan het bijsnijden geslagen is)

Maar ik heb ff IrfanView gedownload en die print het fatsoenlijk uit zonder bijsnijding.

Thanks!

[ Voor 82% gewijzigd door Silent Thunder op 23-04-2005 18:55 ]