Toon posts:

[WRT54G] WLAN -> WAN is ineens langzaam

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen,

Sinds vandaag is mijn WLAN -> WAN ineens erg langzaam. Normaal haal ik 450 KB/s als ik download van het internet via mijn WLAN, maar sinds vandaag is dat ineens 200 KB/s.

Als ik download d.m.v. een UTP kabel, dan gaat dit gewoon met de volle 450 KB/s.

Echter, als ik een intern servertje opzet, en hiervan download via mijn WLAN, dan haal ik gewoon ~500 KB/s (802.11b).

Ik heb ook al de factory settings restored, maar dit heeft geen effect.

Kan iemand mij vertellen wat er aan de hand kan zijn?

Verwijderd

Dat kan aan 1001 oorzaken liggen, waaronder het ontvangst :) En dat ontvangst kan ook weer door 1001 dingen worden beinvloedt. Ga dichter bij het AP zitten is bijvoorbeeld een oplossing of ga een antenne gebruiken,

Wat je eventueel nog kan proberen is om de snelheid van je wireless vast te zetten op een niet al te hoge snelheid zodat hij niet de hele tijd hoeft te switchen :) Voor de rest valt er weinig aan te doen, heb je die constante downloadsnelheid nodig: gebruik een utpkabel.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2005 01:34 ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:12

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Zie neographikal, op basis van deze info kunnen wij echt niet zeggen 'het ligt daar en daar aan'.

Tijd voor een nieuwe sig..

Verwijderd

Topicstarter
Als jullie mijn verhaal goed lezen, dan zie je dat van WLAN > LAN gewoon goed werkt. Dus een file ontvangen/verzenden van/naar een computer die vast gekoppeld is aan het netwerk dmv een kabel, werkt dus wel goed.

Echter het ontvangen/verzenden van een bestand naar de WAN poort vanaf de WLAN verbinding, gaat bagger.

Het is dus echt specifiek de WLAN > WAN bridging die niet helemaal goed gaat.

Het ligt dus niet aan de ontvangst of zoiets dergelijks.

Het lijkt erop dat het een software probleem is, maar kan deze nog niet localiseren, daarom vraag ik ofdat iemand misschien weet wat dit is en/of het probleem al eens eerder heeft gehad.

• Pantagruel
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02 20:48

Pantagruel

Mijn 80486 was snel,....was!

Graag wat meer info rondom de gebruikte harde waren enzo. Wellicht dat iemand met dezelfde setup er dan wat zinnigs over kwijt kan.

Trouwens WLAN is een shared medium, als je minder bandbreedte hebt is er wellicht al een andere gebruiker die bezig is op je wlan en je eigen bandbreedte dus beperkt.

Asrock Z77 Extreme6, Intel i7-3770K, Corsair H100i, 32 GB DDR-3, 256 GB Samsung SSD + 2 x 3TB SATA, GeForce GTX 660 Ti, Onboard NIC and sound, SyncMaster 24"&22" Wide, Samsung DVD fikkertje, Corsair 500R

Verwijderd

Topicstarter
Pantagruel schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:36:
Graag wat meer info rondom de gebruikte harde waren enzo. Wellicht dat iemand met dezelfde setup er dan wat zinnigs over kwijt kan.

Trouwens WLAN is een shared medium, als je minder bandbreedte hebt is er wellicht al een andere gebruiker die bezig is op je wlan en je eigen bandbreedte dus beperkt.
Ik gebruik dus een Linksys WRT54G v2 op kanaal 7.
De client is een HP Pavilion ze4317EA notebook met een Apacer Wireless Steno 11 Mbps, en ik heb daar ook nog een Edimax 11 Mbps stick voor.

Ik heb zowel de meegeleverde software geprobeerd voor het netwerk, als de Windows XP SP2 ingebouwde WLAN software.

Ik zit ongeveer 3 meter van het accesspoint vandaan, en heb daar vrij zicht op.

Ik gebruik normaal WPA encryptie, maar heb deze nu uitgeschakeld.

De gebruikte firmware is gewoon de nieuwste originele Linksys firmware die al standaard op de router was geleverd (v3.03.1, Oct. 18, 2004)

De router is al 3x gereset naar de factory defaults, maar helaas heeft dat geen nut gehad.

Om even op jouw citaat in te gaan over "Trouwens WLAN is een shared medium, als je minder bandbreedte hebt is er wellicht al een andere gebruiker die bezig is op je wlan en je eigen bandbreedte dus beperkt." Ik ben de enigste op het netwerk binnen mijn huis. OK, Wireless kan storen als er iemand anders ook een netwerk heeft op dat zelfde kanaal, echter ik heb al meerdere kanalen geprobeerd, en zoals ik zei van WLAN -> LAN gaat gewoon op volle snelheid.

Ik hoop dat je zo voldoende informatie hebt. :)

Verwijderd

En als je hem nou eens een firmware upgrade geeft, dat zou je ook nog kunnen proberen :) Je hebt voor de rest geen gigantische pakken firewall rules of iets dergelijks in de router staan? Het klinkt bijna of dat hij een tekort aan cpupower heeft, maar dat lijkt me sterk eigenlijk :)

Die firmware upgrade lijkt me op het moment de eerste optie die je kan proberen. Wat voor verkeer gaat er eigenlijk over het wlan als hij vertraagt als je aan het internetten bent?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:47:
En als je hem nou eens een firmware upgrade geeft, dat zou je ook nog kunnen proberen :) Je hebt voor de rest geen gigantische pakken firewall rules of iets dergelijks in de router staan? Het klinkt bijna of dat hij een tekort aan cpupower heeft, maar dat lijkt me sterk eigenlijk :)

Die firmware upgrade lijkt me op het moment de eerste optie die je kan proberen. Wat voor verkeer gaat er eigenlijk over het wlan als hij vertraagt als je aan het internetten bent?
Moet ik dan gewoon dezelfde firmware erop gooien die ik nu ook heb, of een andere?

Ik download gewoon een 100 MB bestandje vanaf een willekeurige server (http://speedtest.cistron.nl, http://speedtest.bbned.nl, http://speedtest.multikabel.nl etc..) voor de rest gaat er niets over het LAN/WLAN op dat moment.

Verwijderd

Probeer de nieuwste firmware eens, grote kans dat daar een aantal bugs uit zijn gehaald. Probeer het gewoon eens zou ik zeggen :)

Verwijderd

Topicstarter
Volgens de Linksys website heb ik al de nieuwste firmware voor de Europese WRT54G. Er is wel een nieuwere versie, maar deze is echter voor de US versie. Ik weet niet ofdat ik deze op die van mij kan installeren?

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Verwijderd schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:14:
Volgens de Linksys website heb ik al de nieuwste firmware voor de Europese WRT54G. Er is wel een nieuwere versie, maar deze is echter voor de US versie. Ik weet niet ofdat ik deze op die van mij kan installeren?
Geen probleem. Het verschil tussen de EU en USA Bios firmware zit hem in de hoeveelheid en gebruikte kanalen.

Anders eens kijken naar Sveasoft [google=sveasoft] :?

Alternatieve firmware voor de linksys. Meer opties en mogelijkheden.

[ Voor 7% gewijzigd door aReaRe op 24-04-2005 15:57 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Verwijderd

Er is een goeie site voor: http://www.linksysinfo.org ;) ik heb ook de nieuwste firmware erop, de 4.weetikhetwat USA versie. Werkt op zich prima
Pagina: 1