Toon posts:

[2000] Wisselbestand verdwenen?*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heey luitjes,

ik volg een tijdje dit forum maar nu zit ik zelf met een probleem, indows geeft iedere keer de foutmeliding dat het swap bestand te klein is of geen swap bestand kan vinden |:( .

De comp heeft alleen 1 grote ntfs partitie en er staat win 2k op, waar ik wel achter ben gekomen is dat c:\pagefile.sys mist.

Wie o wie kan mij helpen? :?

Geatz FriedZombie

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Als je verborgen bestanden aanzet; zie je dan wel een swapfile staan? Wat zijn de instellingen van de swapfile?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Dan maak je even een swapfile aan, dat kan je gewoon via het configuatiescherm > Systeem doen :) Wat heb je zelf allemaal al geprobeerd om dit op te lossen?
offtopic:
topictitel ietsje aangepast

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is opzichzelf wel iets moeilijker dan ik in eerste instanatie had voor gesteld,
maar goed om ff bij het beging te beginnen:

Als eerste heb ik geprobeed gewoon op OK te klikken bij de foutmelding dat er geen wisselestand is of niet bestaat, daarna duurt het vrij lang maar dan komt windows weer terug op het scherm "aanmelden in windows". (dit tevens ook in safe mode).

Daarna heb ik van een identiek systeem het bestand pagefile.sys naar het defecte systeem gecopieeërd en daarna proberen in te loggen, daarna heb ik nog een keer het zelfde gedaan alleen toen de instellingen van het wisselbestand aangepast zodat de min en de maximale grootte overeenkwamen met de andere computer.

Toen dat niet werkte heb ik de hele harde schijf er uit geschroeft en daarna in het soortgelijke systeem gezet en via daar een wisselbestand proberen aan te maken, dit leek in eerste instantie ook gelukt maar na het opstarten van de defecte comp kreeg ik weer eerst die foutmelding en daarna weer het inlog scherm. 8)7 8)7 8)7

Ik heb op dit moment verder geen idee meer wat ik verder zou kunnen proberen. :/

edit: Oh ja ik had het RAM geheugen ook uit gebreid van 256MB naar 512MB

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 17:00 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Na de melding dat je een melding krijgt dat re geen wisselbestand is, wordt je ook weer uitgelogd uit je PC? Dat meld je namelijk niet in je topicstart en is toch wel erg belangrijke info ;)

Verder - is dit toevallig gebeurd nadat je een harddisk eruit hebt gehaald (of een cd-rom speler, ofzo) of nadat je deze harddisk hebt geghost? :)