Toon posts:

poort in windows firewall openzetten dmv commando

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
op de ms technet las ik dat met het commando netsh je een poort kan open zetten, maar mijn probleem is dat het alleen met SP2 kan
ik heb (en kan niet) SP2 installeren

is er een ander commando - of beter - zou iemand een simpele applicatie kunnen schrijven waarmee ik een poort kan open zetten (dat wil dus zeggen: de poort toevoegen in de exceptions) door alleen maar de applicatie te starten?

de reden van deze vraag: ik probeer iemand via internet te helpen om de een poort te openen in zijn windows internet firewall settings, alleen deze persoon is totaal niet bekend met computers en het is bijna onmogelijk om hem door alle control panels en windows te loodsen via de chat.
daarom wou ik hem een batch file ofzoiets sturen zodat de poort open is nadat die batchfile is gestart

het gaat om poort 5631 (TCP)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

ehm..
als dat al door een mailscanner heen komt... > Remote Assistance (hulp op afstand) werkt via uPnP en zal zelf iig 3389 voor Remote Desktop openzetten gedurende de uitnodigings tijd.

Daarna kan je uiteraard zelf die poort openzetten (als je die nog nodig hebt dan, Remote Assistance werkt o.h.a prettiger dan PCaw oid..)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

De Windows Firewall zat toch pas in SP2? Anyway, de firewall uitzetten is toch niet zo moeilijk?

Start - Settings - Control Panel - Windows Firewall -> Off.

Dit zijn anders de commando's:
code:
1
2
netsh firewall add portopening TCP 5631 PC_Anywhere
netsh firewall add portopening UDP 5632 PC_Anywhere

Even de twee regels in een batch file drukken en het werkt.

[ Voor 120% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 17:50 ]