Toon posts:

PC valt steeds uit :@

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi

Ik heb sinds kort het probleem dat mijn pc uitvalt, zodra ik dus iets ga doen, ik begon net te defragmeteren, hop, na 35 seconden plettert dat ding uit, en gaat op zn gemakkie rebooten. Ik heb het ook met surfen af en toe. Misschien geheugendumps ofzo? Zou iemand mij wat meer kunnen vertellen? Het gaat om een Celeron 2.0 Ghz met 256 MB pc2700

Bedankt,

Jan

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:35

Thandor

SilverStreak

Wat voor voeding heb je :?
Wat zijn de temperaturen van het systeem ? (Controleer dus of je nog genoeg koeling hebt)

Heb je altijd reboots of crashed het systeem ook :?

:@ in de titel hoeft niet, GoT is géén MSN

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Er zit een 280W voeding in, temperaturen zijn stabiel, rond de 29-35 graden, het is een vrij kale pc, 1HDD, simpel mobo, geen stroomvretende gebeurens in ieder geval. De pc crasht niet volgens mij, hij klapt er gewoon uit, net alsof ik op het resetknopje zou hebben gedrukt. en start vervolgens weer vrolijk op.

Bedankt voor je reactie.

Gr. Jan

• EricJH
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:51
Laat Windows om te beginnen eens een blauw scherm produceren i.p.v. rebooten. Hoe en waar dat te doen? Start --> Configuratiescherm --> Systeem -->Geavanceerd --> Opstart en herstel instellingen --> Vink hier af "De computer automatisch opnieuw opstarten". Noteer van het blauwe scherm de foutnaam en foutcode. Lees dan deze FAQ en Google met de resultaten (nieuwsgroep search). En laat hier weten wat je zoal gevonden hebt

Als je verder dingen wilt proberen. Leen even een voeding bij iemand om te kijken of de voeding en rol speelt. Test het geheugen met Windiag van Microsoft of Memtest 86.

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Wat gebeurt er als je een Burn-in test draait :?
Je kunt er hier 1 downloaden.

Nadat je het bestandje hebt gedownload kun je 'm uitpakken en moet je in jouw geval BurnP6 opstarten.

Je kunt ook eens proberen om een Memory test te draaien. Je kunt daarvoor het beste Memtest86+ voor gebruiken.
Het makkelijkste is om een bootable floppy of cdrom te maken :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb windiag gebruikt. Hij heeft 6 tests uitgevoerd, waarbij ik bij alle tests succeeded te zien kreeg, en gaf het programma aan "no errors have been found". Ik ga nu proberen of ik de pc kan laten rebooten en het blauwe scherm te zien krijg.

Verwijderd

Topicstarter
Blauwe scherm:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te vookomen.

PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA

Als dit de eerste keer is dat u deit scherm met een stopfout ziet, moet u de computer opnieuw opstarten. Als het scherm nogmaals wordt weergegeven, kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

Controleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd. Is dit een nieuwe installatie, vraag de leverancier dan of er nieuwe windows-updates zijn die u nodig hebt.

Als de problemen zich blijven voortdoen, dient u alle nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen. Schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieen uit.

Als u voor het verwijderen of uitschakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken, dient u de computer opnieuw op te starten, op F8 te drukken om de geavanceerde opstartopties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen.

Technische informatie (mogelijk in het engels):

*** STOP: 0x00000050 (0x88CEFE65, 0x00000000, 0x88CEFE65, 0x00000000)

Bezig met het starten van de fysieke geheugendump
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hulp.

Verwijderd

Topicstarter
Burn-intest gaat prima, er verschijnt gewoon een zwart dos-scherm, de CPU draait continue op 100%, maar hij schijnt er weinig last van te hebben. Ik kon zelfs nog word opstarten en ff in taakbeheer kijken. Ik snap er niets van...jullie hoop ik wel :P

• Thandor

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:17:
Burn-intest gaat prima, er verschijnt gewoon een zwart dos-scherm, de CPU draait continue op 100%, maar hij schijnt er weinig last van te hebben. Ik kon zelfs nog word opstarten en ff in taakbeheer kijken. Ik snap er niets van...jullie hoop ik wel :P
Als die Burnin test geen problemen geeft dan is het waarschijnlijk niet de voeding, moederbord en/of CPU.
Zeker niet als je het programma 24/7 kunt draaien.

Memtest86+ geeft ook geen errors :?
(Memtest86+ duurt wel lang ;))

• Tweeke
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Thandor schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 14:49:

Memtest86+ geeft ook geen errors :?
(Memtest86+ duurt wel lang ;))
Mwah, als er iets goed fout is met je geheugen dan merk je dat snel genoeg in Memtest hoor, in de meeste gevallen binnen de 10 minuten wel. Een hele mem-test-cyclus draaien duurt idd wel lang.

The fact that a believer is happier than a skeptic is no more to the point than the fact that a drunken man is happier than a sober one. George B. Shaw

Verwijderd

Topicstarter
Er was niets mis met het geheugen, ik heb er een andere voeding in geplaatst, er zat overigens een 350W in, heb hem vervangen voor een 300W en nu krijg ik geen blauwe schermen meer, hij start prima op en uitvallen doetie op het eerste gezicht ook niet meer. Dus opgelost. Bedankt iedereen in ieder geval.

Gr. Jan ;)
Pagina: 1