Toon posts:

[TV-KAART] Teratec Cinergy 1200 DVB-C

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren bovenstaande kaart binnengekregen, drivers en software geinstalleerd coax erin geprikt.
Open het programma Cinergy Digital, krijg geen enkele voorbeeld zender te zien.. ook met afscannen op willekeurige settings zie ik geen beeld / hoor geluid.
Er is hier DTV mogelijk dus ik zou zoeizo de zenders die niet gecodeerd zijn moeten zien toch?
Handleiding doorgelopen, had alles precies zo gedaan maar ik krijg dus geen beeld/geluid whatever.
IK scan op europecable (lijkt me het meest logisch omdat de rest sataliet is).

Hardware die ik gebruik ;

Teratec Cinergy 1200 DVB-C (drivers van site)
Asus K8Vdeluxe (drivers van site)
Radeon 9800 XT (geupdate drivers
Soundblaster Audigy II

Ik denk dat alleen bovenstaande relevant is, mocht er meer info gewilt zijn hoor ik het.

Mn cable provider is UPC
hoop dat iemand er raad mee weet.
alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
schopje ;[

niemand idee-en?

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik ben inmiddels wat verder, heb van de fabrikant een beta programma gekregen waar ik nu ook kan scannen op de symbol rate (6785 uit mn hoofd)

scan ik hier nu op , dan vindt hij steeds maar 5 zenders (allemaal gescrambled ZEE tv, spice platinum etc) maar daarin staat bij UPC dus niet de tabel met alle zenders.

Op welke begrensing of stepsize ik ook scan, hij vind gewoon niet meer zenders als die 5.

Ik heb een andere decoder voor de tv in mn huiskamer die wel prima werkt en er zitten wel zenders in die range.. maar toch pikt hij die niet op.(niet gescrambled)

Verder gebruik ik dus de beta van Cynergy digital, weet niet of iemand anders nog betere programmatjes weet om wat specifieker te kunnen scannen.

UPC, omgeving rotterdam.(mediakabel volgens mij)

Ben hier nu al 3 weken mee bezig en ben een beetje door mn optie's heen...

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Je moet behalve de symbol rate waarschijnlijk nog enkele andere parameters invoeren. Je symbol rate van 6785 (bedoel je overigens niet 6875?) leverde tot nu toe 5 zenders op, dus die is goed. Moet je niet ergens een QAM-waarde invoeren? Bij mij (TVHome van Essent) is dat 64. Vervolgens moet je gaan scannen vanaf een startfrequentie, in mijn geval 356 MHz. In jouw geval is het waarschijnlijk dat die startfrequentie anders is, zie volgende tabel: http://www.digitalekabelt...chniek/netwerktabel.shtml
Ik kreeg overigens ook ongeveer 5 zenders per frequentie. Na de scan verhoog je de startfrequentie met 8 Mhz (in mijn geval dus naar 364 MHz) en ga je weer scannen. Hierbij zullen er weer een aantal zenders in de ordegrootte van 5 worden gevonden. Wederom ophogen met 8 MHZ en weer scannen. Dit proces herhalen totdat alle kanalen gevonden zijn. Ik moest doorgaan tot 460 MHZ voordat ik alle kanalen gevonden had, maar dat kan bij jou natuurlijk anders zijn. Als laatste met een editor alle lijstjes (met per stuk ongeveer 5 kanalen) samenvoegen tot 1 grote kanaallijst. Wellicht is voornoemde methode wat omslachtig, dan moet je zelf een script schrijven wat beschreven proces automatiseerd c.q. vereenvoudigd. Overigens behoren alle kanalen gevonden te worden, of ze nu versleuteld zijn of niet.
Weet je verder al óf en op welke manier je de versleutelde zenders wilt gaan bekijken?

Overigens heb ik noch ervaring met de Terratec Cinergy 1200 DVB-C kaart, noch met Cynergy Digital.
Ik gebruik zowel andere hardware als software.