[php] check voor javascript

Pagina: 1
Acties:

• BKJ
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-04 16:06
Ik wil eigenlijk dat als mensen js hebben uitstaan ze uberhaupt geen gebruik kunnen maken van mijn website. Kan ik dit bewerkstelligen in php?

(Korte vraag maar duidelijk toch? :D)

Kamer huren

• Helmet
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-05 12:14
moet clientside :)

Icons are overrated

• BKJ
Dus je zou bv tussen de noscript tags een css kunnen aanroepen die een layer over de gehele website legt?

Kamer huren

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-05 19:46
Je zet gewoon standaard een layer over de site. Met JS laat je deze in de onload verdwijnen :)

• BKJ
djluc schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:01:
Je zet gewoon standaard een layer over de site. Met JS laat je deze in de onload verdwijnen :)
Hmm.. maar ff aan de buren vragen hoe je precies een complete layer over een site heen dropt...

Hoewel het wel degelijk serverside kan:

http://qbank.kaptest.com/...Start.asp?Product=PANCEQB

[ Voor 16% gewijzigd door BKJ op 23-04-2005 13:08 ]

Kamer huren

Verwijderd

Met deze functie is het mogelijk te achterhalen wat een browser accepteerd van een client.
Hiermee kun je wel degelijk bepalen of javascript, cookies etc. worden geaccepteerd.

http://nl3.php.net/function.get-browser

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ranzig maar simpel : Alles met document.write uitschrijven. Geen JS geen document.write dus geen zinnige website.

• BKJ
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:15:
Met deze functie is het mogelijk te achterhalen wat een browser accepteerd van een client.
Hiermee kun je wel degelijk bepalen of javascript, cookies etc. worden geaccepteerd.

http://nl3.php.net/function.get-browser
Of de browser het ondersteund wel, maar niet of de user die functie ook aan heeft staan of niet...

Kamer huren

• T-MOB
  • Laatst online: 18:23
Een layer over je site zetten is niet heel nuttig. Dat kan je "omzeilen" door ook CSS uit te schakelen. Maar bijvoorbeeld text-browsers hebben toch al geen ondersteuning voor CSS. Dat is lijkt me toch juist een groep die expliciet wil uitsluiten.

Wat ik eigenlijk mis in het verhaal is de reden dat je het wil. Een waarschuwing dat de site niet werkt zonder javascript moet toch voldoende zijn. Verder kun je toch niet uitgaan van javascript als beveiliging of wat dan ook. Daarvoor is clientside scripting te makkelijk te manipuleren.

De enige manier om het toch voor elkaar te krijgen is de hele pagina opbouwen met javascript. Maar imho is dat extreem ranzig. Nogmaals, ik zie niet waarom je mensen zonder JS zou willen uitsluiten. Dat ze functionaliteit missen weten ze zelf ook wel. Anders zet je het niet uit...

Regeren is vooruitschuiven

Verwijderd

je zou toch gewoon in je index.html een javascript redirect kunnen gooien.. als men geen javascript heeft blijft men op de huidige pagina, waar wat informatie staat.. mét javascript wordt men naar de echte pagina verwezen (eventueel kun je nog met cookies werken, zodat php zorgt dat deze check maar 1 keer wordt uitgevoerd)..
tis trouwens geen waterdichte check, users kunnen zo uit de source de url van je vervolg pagina halen

• T-MOB
  • Laatst online: 18:23
Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:40:
je zou toch gewoon in je index.html een javascript redirect kunnen gooien.. als men geen javascript heeft blijft men op de huidige pagina, waar wat informatie staat.. mét javascript wordt men naar de echte pagina verwezen (eventueel kun je nog met cookies werken, zodat php zorgt dat deze check maar 1 keer wordt uitgevoerd)..
tis trouwens geen waterdichte check, users kunnen zo uit de source de url van je vervolg pagina halen
Dat is trouwens ook nog een optie idd, met javascript een cookie zetten en deze met PHP uitlezen. Ook niet waterdicht omdat ook cookies gemanipuleerd kunnen worden. Maar als je op elke pagina met PHP het cookie verwijderd en met JS weer zet dan wordt het clientside manipuleren van het cookie ook niet echt aantrekkelijk meer.

Regeren is vooruitschuiven

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

* Creepy geeft een subtiel kickje richting W&G

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1