Hoi,
ik heb het helemaal gehad met dit netwerk wat ik hier thuis heb liggen..
huidige situatie:

De switch is van sweex (10/100Mbit).
Het probleem:
Wanneer ik vanaf de SWITCH naar PC3 wil verbinden met die kabel van 20m krijg ik
alleen een recieved signaal. Verder werkt de verbinding van de SWITCH naar PC2 goed.
ik heb al zooooveel geprobeert...
-twisted kabels...
-strait kabels...
-kabel getest...
-andere netwerk kaart in PC3
maar dit geeft elke keer hetzelfde probleem
wanneer ik nu die switch vervang door een HUB (met uplink poort) en ik doe die
kabel daarin dan werkt wel via PC3 maar dan doe PC2 het weer niet omdat deze kabel
ook twisted is en verder is die HUB ook 10mbit dus dat schiet ook niet echt op en ik wil
het netwerk op 100mbit hebben draaien...
verder nog een ander probleem is wanneer in vanaf de modem waar het internet uit komt
een kabel leg (normale UTP kabel) werkt deze ook niet.. of het nou twisted is of strait, hij doet
het gewoon niet.. nu heb ik wel een vervangende kabel (rood aangegeven) wat een fabriekskabel is
en deze werkt wel gewoon
. Dus ik die UTP kabel die er eerst lag PRECIES nabouwen maar
nog geen verbinding
iemand een verklaring voor dit vage probleem?
ik heb het helemaal gehad met dit netwerk wat ik hier thuis heb liggen..
huidige situatie:

De switch is van sweex (10/100Mbit).
Het probleem:
Wanneer ik vanaf de SWITCH naar PC3 wil verbinden met die kabel van 20m krijg ik
alleen een recieved signaal. Verder werkt de verbinding van de SWITCH naar PC2 goed.
ik heb al zooooveel geprobeert...
-twisted kabels...
-strait kabels...
-kabel getest...
-andere netwerk kaart in PC3
maar dit geeft elke keer hetzelfde probleem
wanneer ik nu die switch vervang door een HUB (met uplink poort) en ik doe die
kabel daarin dan werkt wel via PC3 maar dan doe PC2 het weer niet omdat deze kabel
ook twisted is en verder is die HUB ook 10mbit dus dat schiet ook niet echt op en ik wil
het netwerk op 100mbit hebben draaien...
verder nog een ander probleem is wanneer in vanaf de modem waar het internet uit komt
een kabel leg (normale UTP kabel) werkt deze ook niet.. of het nou twisted is of strait, hij doet
het gewoon niet.. nu heb ik wel een vervangende kabel (rood aangegeven) wat een fabriekskabel is
en deze werkt wel gewoon
nog geen verbinding
iemand een verklaring voor dit vage probleem?