[17" CRT] Triniton/aperture grill nog op de markt?

Pagina: 1
Acties:

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
Ik ben op zoek naar een 17" CRT met een Triniton beeldbuis, maar tot mijn verbazing kan ik die niet (meer) vinden. Bij een aantal websites staat de term "aperture grill" erbij (zoals bij de Philips 107p50), maar dan blijkt het in de specificaties toch om een schaduwmasker type te gaan. Bij dynaflat en realflat wordt enkel een platte beeldbuis gesuggereerd.

In de pricewatch staan een groot aantal 17" CRT's, maar ik vind daar geen Triniton schermen. Grote merken als Sony en CTX hebben dat type scherm uit de productie gehaald. Betekent dat dat die schermen gewoon niet meer gemaakt en verkocht worden?

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 14:05
*kuch*

[ Voor 8% gewijzigd door 0siris op 23-04-2005 12:03 ]

ach...in een volgend leven lach je er om!

• Lewis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06-2023
Met "op de markt" doel ik uiteraard wel op monitoren die in reguliere computerzaken worden verkocht. ;)

• Plecky
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik zie ze eigenlijk ook nergens meer. Alleen nog maar 19" of groter.
Waarschijnlijk bestaat de markt voor Trintron CRTs alleen nog maar uit hele koppige mensen of grafisch ontwerpers, de rest gaat allemaal over op TFTs of houdt het bij goedkopere shadowmask monitoren. En laten grafisch ontwerpers nou net fan zijn van een groot schermoppervlak, dan is het niet verwonderlijk dat je (bijna) geen 17" Trinitron meer ziet.

Misschien een tweedehands Apple Studio Display? Die zijn best leuk, anders kan je ook 19" overwegen.