Toon posts:

[XP] Leest geen CD's meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik zit met het volgende probleem. Ik heb hier een computer van een kennis van mij en het probleem is dat Windows XP (versie 2002) + SP2 geen cd's meer leest.

Ik heb volgende waargenomen:
- Als ik een bootcd in het systeem doe dan leest hij de cd wel.
- Als ik kijk bij beheertools onder volume beheer zegt hij wel dat een media in zit.
- Als ik een lege cd in het systeem doe dan komt hij wel met een schermpje of ik de cd wil branden
- Als ik een CDrom in de DVD speler doe dan verandert het DVD icoontje wel naar een CD icoontje
- Ik heb Adaptec ASPI geinstalleerd zonder resultaat
- Windows Systeem herstel gebrobeerd maar om of andere vage reden deed hij dat niet.

Mijn kennis geeft aan, dat het probleem is waargenomen wanneer hun Nero (versie onbekend) probeerde te installeren. Echter omdat ze het niet vertrouwden hebben ze de wizard afgebroken dus voordat hij ging installeren.
Nou heb ik dus gezocht naar verwante topics en zag ik dat veel mensen dit probleem hadden na het installeren van een oude Nero Burning Rom versie, echter kon daarachter geen oplossing vinden.

Is er iemand die me verder kan helpen met dit probleem?

Specs:
AMD Athlon XP 1800
256 DDR
Moederbord: Gigabyte GA-7VR
Brander : LITEON LTR-32125W
DVD Speler: LITEON DVD-ROM LTD163D

Windows XP Home (versie 2002)
Inclusief SP2
Inclusief alle essientele updates

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 03-04 14:23
welk brandprogramma zit er nu op?
of gebeurd alle actie nu onder wmp en XP, waar het voor mij op lijkt?
verder geef je aan dat een bootcd wel een juiste driver bezit // aan het werk zet om de cd te lezen.
Want naast zoiets als wnaspi32.dll heb je een of andere cdrom.dll of mscdex.xxx nodig.
In apparaatbeheer stuurprogramma's bekijken en eventueel de oude laten inschakelen.
uitproberen dus...

gewaarwordingshorizon