Wat zijn de conventies voor een bestandsnaam en hoe kun je van bepaalde titels een bestandsnaam maken. Zelf dacht ik door middel van een regexp. maar volgens mij wordt dit een zeer gecompliceerde regexp, omdat als er in de titel een o umlaut oid voorkomt. Deze vervangen moet worden door een o. En zo nog meer van dit soort letters, daarnaast is er het probleem met de leestekens. " , . : ; ! @ # $ % ^ = + etc.", en volgens mij moeten alle spaties door een - vervangen worden, waar kun je nog meer aan denken. Is er toevallig niet ergens een functie beschikbaar die dit doet, die ik toevallig niet ken?
Heb al gezocht in Google op filename conventions en ook de Nederlandse vertaling. Volgens mij is hier geen regexp voor te schrijven. Of wel?
Ik heb namelijk een database met allemaal titels en deze wil ik allemaal een bestandsnaam geven. Het charset is daarentegen ook nog eens UTF-8.
Zou ik dus alleen de leestekens ed moeten replacen door een leeg iets en dan de spaties vervangen door een - en de rest van de letters niet?
Heb al gezocht in Google op filename conventions en ook de Nederlandse vertaling. Volgens mij is hier geen regexp voor te schrijven. Of wel?
Ik heb namelijk een database met allemaal titels en deze wil ik allemaal een bestandsnaam geven. Het charset is daarentegen ook nog eens UTF-8.
Zou ik dus alleen de leestekens ed moeten replacen door een leeg iets en dan de spaties vervangen door een - en de rest van de letters niet?
[ Voor 19% gewijzigd door RSD op 23-04-2005 10:45 ]