Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

xd kaartje opsturen naar afrika (x-ray)

Pagina: 1
Acties:
  • 365 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Welleweerd
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 31-10 15:20

Welleweerd

laat de koeien in vrede grazen

Topicstarter
mijn zus zit in afrika. nu is ze bij johannesburg door een x-ray kanon gelopen (zo'n oude eentje als je er 2x door heen loopt dat je levensverwachting met 15 jaar zakt. kortom een flink sterke)

door dat klote ding zijn allebei haar XD kaartje's corrupt geraakt. dikke pech natuurlijk maar ze wil wel graag foto's maken (xd kaartjes zijn daar iets duurder dan hier! ongeveer 300 euro voor 512mb)

nu heb ik een kaartje voor haar gekocht maar hoe moet ik die versturen om x-ray tegen te houden (in aluminium wikkelen ofzo?)

iemand suggesties, let op het is daar iets corrupter dan hier dus op een envelop schrijven.. VERRY IMPORTANT AND HIGH COST DATA CARD INCLUDED.. is dus niet echt een optie

nouja khoor t wel

alvast bedankt

Bedankt alvast

Verwijderd

In ziekenhuizen gebruiken ze loden platen tegen dat soort straling, nadeel is dat je pakketje er wat zwaarder van wordt....

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:22

Syzzer

Prutser

Aluminiumfolie? Is niet zo zwaar en zou iig wat tegen moeten houden lijkt me zo.

• Bravebart
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21-11 23:03
Kan je er niet op een of andere manier achter komen hoe sterk dat kanon ongeveer is ? Dan valt er wel uit te rekenen of 1 laagje aluminiumfolie helpt...

Specs

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Maar als je het zo gaat inpakken, wordt het toch juist een verdacht/interessant pakketje? Imho lijkt het dan juist logischer dat het wordt opengemaakt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• ROFLASTC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-11 16:27

ROFLASTC

Faça valar uma vida!

Pakketjes worden sowieso gecontroleerd en als de x-ray unit slecht scant door aluminium folie maken ze het wellicht open? Kun je niet bij douane informeren wat het best zou zijn in dit soort gevallen. Eerlijkheid duurt het langst dus als je daar hulp zoekt heb imo de meeste kans op suc6

And it goes BRAAAAAPP!

Verwijderd

nja, openmaken is toch geen probleem lijkt me? als het ding maar niet gemold wordt.

• DrivinUCrazy
  • Laatst online: 23:29

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Welleweerd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:23:
...

iemand suggesties, let op het is daar iets corrupter dan hier dus op een envelop schrijven.. VERRY IMPORTANT AND HIGH COST DATA CARD INCLUDED.. is dus niet echt een optie
Dat is de reden dat het toch maar liever niet wordt opengemaakt. Het zou zomaar eens kunnen "kwijtraken".

Ik denk dat daar kopen de beste optie is, maar hoe neem je het dan weer mee terug zonder dat je gegevens verliest? Of zet ze het dan op een andere datadrager, cd of zo?

[ Voor 19% gewijzigd door DrivinUCrazy op 23-04-2005 11:46 ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
1 laagje aluminiumfolie? Als dat zo makkelijk zou zijn, dan zouden de veiligheidsnormen niet zo hoog zijn.
Het is niet bekend hoeveel straling er is en het is niet bekend hoeveel straling nodig is om die kaartjes corrupt te maken. Dat is essentiele kennis voor dit probleem.
Oplossing is meestal een kistje van lood. Het moet ook nog eens hermetisch afgesloten zijn, anders kan er toch straling tussendoor komen.

Kleine kans dus dat hier een betaalbare, praktisch haalbare oplossing voor is...

U vraagt, wij antwoorden.

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
om daar een kaarjte te kopen is gewoon TE duur.. maar ik probeer het gewoon in een envelop.. met er op NO X-RAY DATA CARD INCLUDED.. en aluminum folie dr om heen..

Bedankt alvast

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:08
Ik heb nog van die zakjes voor foto rolletjes, dat werkt ook altijd goed.. Kan ze haar XD kaartjes niet formatteren?

|>

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Ik denk niet eens dat de straling ook maar enig effect heeft op de data op dat kaart.
Er gaan zat digicams door dat ding heen.

Tevens heb je de data hier altijd als backup, dus zou je het nog een keer op een andere drager kunnen sturen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:11
Ik weet niet wat voor soort straling het is. Ik denk Beta straling. Dan zou 2 wikkels aleminiumfolie genoeg moeten zijn.

http://axrotterdam.blogspot.nl

• Daos
  • Niet online
Dekaasboer schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:59:
Ik weet niet wat voor soort straling het is. Ik denk Beta straling. Dan zou 2 wikkels aleminiumfolie genoeg moeten zijn.
Ik denk het niet. Beta (elektronen/positronen) is niet zo heel gezond en komt bovendien niet overal doorheen. X-ray = Rontgen = straling met iets kortere golflengte dan UV = bekend van ziekenhuis bij botbreuken.

Hebben ze in z-afrika geen internet?

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:19
Welleweerd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:23:
mijn zus zit in afrika. nu is ze bij johannesburg door een x-ray kanon gelopen (zo'n oude eentje als je er 2x door heen loopt dat je levensverwachting met 15 jaar zakt. kortom een flink sterke)

door dat klote ding zijn allebei haar XD kaartje's corrupt geraakt. dikke pech natuurlijk maar ze wil wel graag foto's maken (xd kaartjes zijn daar iets duurder dan hier! ongeveer 300 euro voor 512mb)
Het lijkt me sterk dat deze kaartjes corrupt zijn geraakt door rontgen straling. Als ze echt kapot zouden zijn dan zal het een andere oorzaak hebben. Als je het nu had over fotorolletjes dan had het inderdaad kunnen zijn, maar dan alleen maar rolletjes met een hoge iso waarde.

-

Verwijderd

ha, misschien heeft ze zelf die kaartjes verprutst en de schuld op de xray geschoven :D

maar het is dus idd rontgen, een beetje metaal (alufolie) houdt dat wel tegen. Of het schadelijk is voor de kaartjes zou ik zo niet durven zeggen, op zich kan het wel wat electronen loswippen die eventueel moeilijkheden zouden kunnen gaan veroorzaken.

Werkte formatteren niet gewoon?

• Welleweerd

Welleweerd

Topicstarter
de pc herkent het kaarjte gewoon niet.. de camera ook niet

maar in nederland hebben we gewoon iets nieuwere apparatuur.. in zuid afrika is dat toch iets minder.

ikh eb er een paar lagen aluminium folie om heen gewikkeld en wat blad koper.. dat leek mij wel voldoende.. gewoon er op gezet

no x-ray
data card included (photocamera)

hopen dat het goed komt

maar toch nog bedankt voor jullie reacties

Bedankt alvast

• MeMoRy
Is het niet gewoon de luchtvochtigheid/warmte waaraan de kaartjes gestorven zijn?

• Spixo
  • Laatst online: 19:36
In het Nokia 6230 topic staat een plaatje van iemand die zijn telefoon onder een rontgen apparaat heeft gelegd. Die telefoon werkt ook nog perfect, terwijl de batterij, mmc e.d. erin zaten.

Verwijderd in "Nokia 6230 - Deel 14"

Verwijderd

Je loopt toch niet door een xray heen, maar door een metaaldetector die reageert op magnetische voorwerpen? Je tas gaat door de xray.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Rontgen straling behoort tot de gamma stralers, om dit tegen te houden heb je een dikke loden wand nodig. Daarvoor staat de tandarts altijd achter een muur e.d.

Rontgen straling heeft niet zo heel veel energie maar een enorm doordringen vermogen (in tegenstelling tot de alfastraling die je met papier al tegenhoudt) dus een laagje alluminium folie is niet voldoende.

• Bravebart
Röntgen straling heeft een golflengtebegrenzing van ca 1 tot 100 KeV (http://nl.wikipedia.org/wiki/Rontgen). Als je dus het ongunstigste geval neemt van 100 KeV dan is de halveringsdikte van lood 0,011 cm en die van aluminium 1,52 cm.

Met een paar laagjes aluminiumfolie is er dus zo'n klein effect, dat dat te verwaarlozen is. Het gebruik van aluminiumfolie heeft dus eigenlijk geen effect...

Specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 13:41:
Je loopt toch niet door een xray heen, maar door een metaaldetector die reageert op magnetische voorwerpen? Je tas gaat door de xray.
ja dat dacht ik ook :?

• WouterG
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:26

WouterG

Dit is geen ondertitel

Is de camera niet gewoon defect? Lijkt me stug dat allebei door rontgen straling zijn overleden.

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Op zich is het ook een raar verhaal. De rontgen apparaten die na twee keer een levensverkorting van 15 jaar betekenen zijn namelijk allang vernietigd, en als ze nog bestaan staan ze zeker niet op internationale luchthavens.

Daar komt bij dat de rontgen straling die wel wordt gebruikt alleen voor de bagage is, nu kan het best zijn dat je daar je geheugen kaartjes in stopt. Maar deze geheugen kaartjes behoren daar bestand tegen te zijn, anders hadden we echt wel vaker dit soort verhalen moeten horen.

Mijn gok is dan ook dat er iets corrupt is op het kaartje maar dat het niet door de rontgen straling komt. Je kan nog proberen met datarecovery software om de fotos ervan af te halen, dit gaat vaak nog best aardig :)

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

omg, hebben ze in afrika van die rontgen kanonnen met de stertke nog in sievert uitgedrukt ipv milisievert ? max. dosis is 2 miliesievert per jaar :P

hmm ik denk dat je daar eens goed over na moet denken.

maar het zou al helemaal niet zo zijn dat je 15 jaar korter leeft hoor.. als het maar niet in je beenmerg komt..

ik denk dat je wat lood erom zou moeten doen, of er een goede grote sticker eromheen moet doen, no x-ray en dat echt duidelijk.

(evt ook in frans ;) )

alu helpt alleen tegen betá straling, en tegen alpha is een plastic velletje al voldoende of het papier van je envelop.

uiteraard krijgen mensen wel de vraag van: hmm waarom mag die er niet doorheen ?

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• thon
  • Laatst online: 11-11 12:05
als die x ray dat kaartje gesloopt heeft , kan ze er dan gewoon niet voor zorgen dat hun dat ding vergoeden?

• Nox
  • Laatst online: 22-11 21:46

Nox

Noxiuz

thon schreef op zondag 24 april 2005 @ 10:01:
als die x ray dat kaartje gesloopt heeft , kan ze er dan gewoon niet voor zorgen dat hun dat ding vergoeden?
denk het niet, ze hebben het recht om te mogen scannen, ookal wil je dat niet.

ik denk overigens als dat kaartje van haar bij dat kanon in afrika dat kaartje gesloopt heeft, dat dat bij de douane in NL wel mee zal vallen.. als je je kaartje voor de TV legt denk ik dat die eerder kapot gaat dan.

de vraag is of haar kaartje in het ziekenhuis is kapot gegaan of bij de douane.. als dat het ziekenhuis is dan ga ik ervan uit dat dat kaartje wel wat kan hebben.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Moeilijk geval, als je het te dicht inpakt (geen straling er doorheen) en ze kunnen er niet doorheen kijken kunnen ze gaan denken dat het iets is wat niet mag (bom), en het slopen.
Als je het met grote letters op de buitenkant zet kan het kwijt raken.

Ik zou gewoon de helpdesk van een verzendbedrijf (tnt, ups) bellen met de vraag, die zouden denk ik wel het antwoord moeten weten.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• Bravebart
noksiejus schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 23:56:
omg, hebben ze in afrika van die rontgen kanonnen met de stertke nog in sievert uitgedrukt ipv milisievert ? max. dosis is 2 miliesievert per jaar :P

hmm ik denk dat je daar eens goed over na moet denken.

maar het zou al helemaal niet zo zijn dat je 15 jaar korter leeft hoor.. als het maar niet in je beenmerg komt..

ik denk dat je wat lood erom zou moeten doen, of er een goede grote sticker eromheen moet doen, no x-ray en dat echt duidelijk.

(evt ook in frans ;) )

alu helpt alleen tegen betá straling, en tegen alpha is een plastic velletje al voldoende of het papier van je envelop.

uiteraard krijgen mensen wel de vraag van: hmm waarom mag die er niet doorheen ?
uuuh, aluminium helpt ook wel degelijk tegen gammastraling/röntgenstraling hoor, als je maar een laag neemt die dik genoeg is.

Maar je kan het inderdaad beter niet in lood ofzo inpakken, want dan pikken ze het er juist uit, en wordt de kans dat het daar goed en wel aankomt wel heel klein. Een stikker met no x-ray ofzo is inderdaad beter

Specs

• Cybje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:16

Cybje

First Post!

Een beetje domme vraag misschien ... maar hoe doe je dat normaal gesproken dan? Ik neem aan dat er elke dag wel veel van die geheugenkaartjes langs de xray gaat op vliegvelden enzo, alleen al van de toeristen.

Misschien gaan ze gewoon niet stuk van die dingen op het vliegveld?

Wat ruist er door het struikgewas

• MeMoRy
Your so right...
Die geheugenkaartjes horen er gewoon tegen te kunnen.
Bij kleinbeeldcamera's begin je er pas last van te krijgen iso 800 filmpjes en die zijn ERG gevoelig.

Hier moet een andere reden voor zijn... Het kan schokken zijn, misschien een zeer groot magnetisch veld waar ze doorheen zijn gegaan of idd zoals ik al zei: warmte of luchtvochtigheid.

Het kan ook dat ze ze los in haar zak heeft bewaard en dat door rennen naar een vliegtuig ofzo statische elektriciteit is ontstaan en daarmee overvoltage de kaartjes heeft gesloopt...

Pagina: 1