Toon posts:

2 x Aopen Aeolus 6600 GT SLi Onstabiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen,

Heb hier een systeem staan met 2 x Aopen Aeolus 6600 GT SLi in combinatie met een
ASUS A8NSLI-Delux Moederbord.
In het bord heb ik de laatste bios geflashed versie 1006 en de laatste NVIDIA drivers geinstalleerd versie 66.93 op een schone Windows Xp installatie met sp2.
Als ik de resolutie in windows probeer te veranderen of bijv. een 3dmark 2005 probeer te runnen springt de monitor compleet op zwart als ik SLI ingeschakeld heb.

(Op het bord zit een Athlon XP 3500+ met 2 gig geheugen en in het systeem zit een 400W Xpower voeding)

Gegroet,

Ljipjio

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-08 16:17

link_mario

Ofwa?

Nou vind ´t zowiezo knap dat jij een AthlonXP 3500+, dus Socket A, vind met PCI-e ondersteuning.....

Ik denk dat je eerder Athlon64 bedoeld?
Anyway: Draai je SLI bruggetje eens om... mischien dat dat helpt...

Verwijderd

Topicstarter
Thanx voor je post,

Het is inderdaad een Athlon 64 socket 939 3500+ heb net het brugje omgedraaid maar nog steeds een vastloper dus same probleem :(

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-08 19:52

charrel

Cortisol4life..

400 watt lijkt me wat weinig voor een 3500+ + 2x 6600 in sli + 2gig geheugen.
Andere voeding lijkt me toch de moeite waard om te proberen.
Probeer de kaarten anders is eerst allebei los.

[ Voor 15% gewijzigd door charrel op 23-04-2005 10:36 ]

• Rac-On
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
klinkt als een warmte of een voedings probleem... controlleer de voltages van je voeding en de temps van je kast dus eens

doet niet aan icons, usertitels of signatures

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Probeer toch maar eens wat nieuwere drivers, die 66.93 zijn al van november... In de meuktracer vindt je ook de laatste nieuwe, namelijk 71.89 WHQL, deze drivers fixen heel wat SLi problemen ;)

Hier kan je die nieuwe drivers vinden :)

Edit: nu ik er aan denk, ben je zeker dat beide 6600GT kaarten identiek dezelfde biossen hebben?

[ Voor 15% gewijzigd door Skyline GT-R op 23-04-2005 10:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net een 550 watt voeding gepakt en deze geplaatst en de laatste ;) (was nog niet helemaal wakker) NVIDIA drivers geinstalleerd nog steeds hetzelfde probleem kan echter nu wel van resolutie wisselen alleen 3dmark 2005 gaat gelijk op zwart.

Thanx,

Ljipioooo

Verwijderd

Topicstarter
By the Way hoe check ik de bios versies van beide kaarten mocht dit het probleem zijn, en hoe zet ik er een nieuwe in want bij aopen op de site kan ik ze niet vinden.

Thanx,

Ljipiiioooo

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 01-08 22:17

HeepH

Dope Rapper

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:53:
Heb net een 550 watt voeding gepakt en deze geplaatst en de laatste ;) (was nog niet helemaal wakker) NVIDIA drivers geinstalleerd nog steeds hetzelfde probleem kan echter nu wel van resolutie wisselen alleen 3dmark 2005 gaat gelijk op zwart.

Thanx,

Ljipioooo
toch geen 550 watt q-tec of iets dergelijks he? En groeten hoeft niet onder aan een bericht, wij tweakers groeten elkaar altijd :*)

http://specs.tweak.to/16495

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Mail Aopen over je probleem :P En vraag ze of het kan zijn dat er 6600GT's zijn met verschillende biossen, als dat niet zo is, dan is het dat al niet :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de bios in beide kaarten gechecked deze zijn identiek en versie: 5.43.02.16.AC
Beide kaarten net omgedraaid nog steeds hetzelfde probleem.

Zijn er uberhaupt wel mensen die dit goed werkend gekregen hebben met deze hardware opstelling dus het moederbord in combinatie met deze videokaarten?

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Geef eens de merken van je voedingen... Heb een vaag vermoeden dat dat het probleem is... Wat zit er verder nog in je bak aan schijven etc?

Verwijderd

Topicstarter
De 550W voeding die er nu in zit is een standaard voeding de vorige voeding die ik getest heb is een 400W Aopen XPower lijkt mij toch geen slechte voeding.
Er zit een 80G IDE Maxtor schijf in op dit moment.

Heb trouwens net de allerlaatste bios versie 1007 in het mb geflashed but same problem here.

Is er nog iemand die een idee heeft ik heb net ook al 2 andere videokaarten gepakt maar zou het kunnen dat de combinatie niet goed werkt of is daar niks over bekend?

Alvast bedankt

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net de beta-drivers van 3dguru getest deze geven jammer genoeg hetzelfde probleem:(
Hoop niet dat deze combinatie niet zou kunnen werken zou schande zijn.

• link_mario
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 07-08 16:17

link_mario

Ofwa?

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:15:
De 550W voeding die er nu in zit is een standaard voeding de vorige voeding die ik getest heb is een 400W Aopen XPower lijkt mij toch geen slechte voeding.

Heb trouwens net de allerlaatste bios versie 1007 in het mb geflashed but same problem here.

Is er nog iemand die een idee heeft ik heb net ook al 2 andere videokaarten gepakt maar zou het kunnen dat de combinatie niet goed werkt of is daar niks over bekend?

Alvast bedankt
Waren die andere VGA kaarten ook precies dezelfde? Dus zelfde merk, type, en BIOS?

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17-06 07:45

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:15:

Alvast bedankt
Heb je al eens geprobeerd om de kaarten terug te klokken naar 300 core, of ie het dan wel doet?
wat voor stroomkabeltjes gebruik je voor de molex aan te sluiten?,er zitten waarschijnlijk pci-e stekers op?
Bij mij waren het de verloopjes, die zaten op de 5v lijn,

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Verwijderd

Topicstarter
Maandag ga ik weer verder met het ding .
Hopen dat ik dan meer succes heb :)
Iedereen bedankt voor posten
Pagina: 1