Toon posts:

[XP] "Shortcut" verwijderen uit "New" context-menu*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hej tweakers,

Is het in Windows XP Pro mogelijk om de optie om een nieuwe snelkoppeling aan te maken te disablen..

Dus bv als je op het bureaublad rechtermuis klik doet... dan nieuw.

Dan staat daar Nieuwe snelkoppeling maken o.e.d.

Dit wil ik graag weghalen... is dit mogelijk dmv het register of door een group policie?

Alvast bedankt.

Mark.

Verwijderd

Topicstarter
Mischien is een screenshotje erbij wel handig:

Afbeeldingslocatie: http://www.marksmit.com/project/project/%20snel.JPG

• TRON
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28
Mag ik van je weten waarom je dat wil voorkomen? Je kan immers met permissies er voor zorgen dat bepaalde mensen niet op bepaalde plekken mogen komen.

Leren door te strijden? Dat doe je op CTFSpel.nl. Vraag een gratis proefpakket aan t.w.v. EUR 50 (excl. BTW)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MarkMarkSmit - als je iets toe te voegen hebt aan je post en je bent zelfde de laatste die gereageerd heeft bewerk dan even je vorige post :)

Verder - ik pas even je topic titel aan '[XP] Shortcut verwijderen' is nou niet echt wat je bedoelt :)

Verwijderd

Is niet echt 100% mogelijk zo te zien aan de eerste 2 hits op google:
http://www.google.com/sea...22new+shortcut%22+disable

Verwijderd

Topicstarter
Het is voor een netwerk... ik heb de netwerkschijfen al verborgen voor bepaalde users... maar ze kunnen er dan wel bij via een snelkoppeling.... Ook kunnen ze zo in regedit komen en cmd.exe bv.

Verwijderd

Topicstarter
tnx ik heb het via dat linkje gevonden... maar het is niet helemaal wat ik bedoel

deze moet je aanpassen:

[HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellNew]
"Command"="rundll32.exe appwiz.cpl,NewLinkHere %1"

en dan dit er van maken:

[HKEY_CLASSES_ROOT\.lnk\ShellNew]
"Command"=-

Zo kun je geen nieuwe snelkoppeling meer maken... maar het linkje naar "nieuwe snelkoppeling maken" staat er nog wel... iemand enig idee hoe je dit kan aanpassen/verwijderen?

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

MarkMarkSmit - nogmaals. Als je zelf de laatste reactie geplaatst heb mag je je laatste bericht aanpassen.

Een volgende kick zal ik verwijderen :)
Pagina: 1