Toon posts:

Computer valt zomaar uit (geheugen of PSU?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn probleem.. en paar dagen geleden begon tijdens het spelen van spellen zoals Call of Duty en Lineage 2 het geluid uit te vallen. Niet gelijk als ik het spel opstartte maar als ik even aan het spelen was. En toen sluitte ik het spel weer af, 30 sec. wachten en het geluid kwam terug. Alsof ik niet genoeg stroom/geheugen had voor het geluid. Nu kreeg ik vanmorgen m'n computer niet meer opgestart. Na wat klooien met stroomknoppen omschakelen deed ie het weer. Maar toen ik Call of Duty ging spelen sloot mijn computer af zodra ik in het spel zat (en mijn computer zwaar belast werd). Nu heb ik telkens problemen met opstarten en spellen kan ik niet meer spelen. Mijn specs:

AMD64 3200+
1X 512MB Corsair (DDR)
ATI Radeon 9600
(oude) Soundblaster PCI64
350w voeding uit standaard MyCom kast (klikie

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 09:51 ]

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 10:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Om je geheugen ui te luiten kan je beste even Memtest86 draaien :) Deze test je ram en dan kan je dus zien of die kaduuk is.

Echter lijkt het me geen gehuegen probleem, gezien je ookal last hebt met uberhaubt opstarten. En ik d8 niet dat het dan aan je RAM lag :? (correct me if i'm wrong :P )

Als het je verder lukt om windows op te startten, is het misschien handig even de waarde van je voeding te noteren. zo kan je ook zien of die aan het overlijden is :)

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit nu dus op die computer, en dit gaat redelijk goed voor zover ik kan zien. Wat bedoel je precies met waarde?

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:22

breinonline

Are you afraid to be known?

Zie ook de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter.

Voeding acht ik het meest waarschijnlijke, maar met memtest kan je inderdaad snel vinden of je geheugen de boosdoener is.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22-02 10:36

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Verwijderd schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 09:56:
Ik zit nu dus op die computer, en dit gaat redelijk goed voor zover ik kan zien. Wat bedoel je precies met waarde?
Waarden van je Voeding aka 5V, 12V lijn enz. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Notna op 25-04-2005 08:39 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Verwijderd

dat kan best je geheugen zijn hoor... gewoon even alles testen dus
Pagina: 1