Toon posts:

Irritante ruis door Speakerset

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Laatst heb ik een nieuwe speakerstet van logitech gekocht.
Hier zijn wat opties van de speakerset:
Configuration: 5.1
Power Output: 70 watts RMS
Frequency Response: 40Hz - 20kHz
Signal to noise ratio: >96dB
Features: Frequency Directed Dual Driver (FDD2) satellite technology produces a uniform sound field for full, rich sound
Matching front & rear satellites deliver balanced surround sound
Dedicated center channel makes dialogue clear and intelligiblel
Dynamic, real-time bass equalization maximizes bass response while minimizing distortion
Ported subwoofer design displaces more air for deeper bass

het probleem is dat deze boxen een irritante ruis geven. ook op een normaal geluidsniveua.
Ik heb al mijn boxenset ingeruild voor een andere set, mijn geluidskaart ingeruild voor een ander (soundblasten 24bit). Maar heb nog steeds last van dit irritante geluid,

weet iemand hoe dit te verhelpen is????
please response,

lemzzz

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:35

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
De kanalen die je niet gebruikt muten/dempen, en de sliders in je geluidspaneeltje in windows ook helemaal dichtdraaien oid. :?

Vooral microfoon en interne cd kanalen kunnen een bron van storing en ruis zijn.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• heracles
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-12-2024
Computer is geaard? En zoals gezegd was alle niet gebruikte(bijv. microfoon, aux, enz) uitgangen dempen.

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Kzou net zeggen, een geaarde computer zal hier minder/geen last van hebben. Of heb je misschien je kabels bij andere kabels lopen wat evt. storing kan veroorzaken?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

Topicstarter
bij mijn oude boxen had ik geen last van zo'n ruis.....dus aan de pxc ligt het DENK ik niet....

ik heb wel een casema radiocabel dichtbij mijn computer lopen.....

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-02 11:44
gewoon alles wat je niet gebruikt dempen bij Volume...
ik had dit ook totdat ik Aux, Telefoon en PC luidspreker had gedempt denk ik... zie nu dat ik zelfs Lijningang, Video en CD speler heb gedempt, en ook mic.

ik heb nog gewoon geluid bij het afspelen van films, en kan ook gewoon mn cds afspelen (met winamp).
en geen ruis.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alles gedempt maar nog steeds last van een ruis.....:(

• 2f2f_fan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-10-2025
Ik had ook een tijd een vreemde ruis/brom over m'n speakers van m'n pc, zelfs als de speakers niet op m'n pc waren aangesloten maar gewoon los aanstonden (dus wel aangesloten op het lichtnet).
Bleek dat er een DECT telefoon te dicht bij stond, misschien hier ook van toepassing of een ander apparaat wat een hoogfrequent signaal uitzend?
Pagina: 1