[draadloos] verbinding onmogelijk terug na standby

Pagina: 1
Acties:

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-04 12:42

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Beste mensen,

Ik denk nu al een half jaar lang dat het een bug is in windows xp dat je op geen enkele manier een draadloos netwerkverbing kan krijgen nadat m'n laptop in standby is geweest. Maar na vandaag eens gezocht te hebben op het forum, kwam ik hierover niets tegen! Als het algemeen bekend was had ik het wel gevonden neem ik aan.
Ik heb een laptoppie Acer aspire 1500. ALs ik m`n laptop dus op standby zet en hem er daarna weer uithaal krijg ik op geen ENKELE manier mijn netwerkverbinding terug. Ik kan m`n netwerkaart in en uit schakelen wat ik maar wil, maar er blijft een rood kruis door staan. Zodra ik dan m`n laptop opnieuw opstart is het netwerk er weer normaal. Bij de slaapstand heb ik hier nooit last van. De aller nieuwste drivers staan er nu op en ook heb ik hem laatst opnieuw geïnstalleerd ivm nieuwe HD, maar het probleem blijft. Zijn mijn zoekkunsten nu zo gezakt? Of is het echt een NIET standaard probleem?

Verwijderd

Ik heb (bijna) hetzelfde met Win2000Pro. Hij gaat na standby weer aan, ipconfig roept nix behalve 0.0.0.0 , renewen gaat niet. Wat bij mij het probleem oplost is; overschakelen naar ander wireless profiel (moet je wel hebben dan maar het kan met een fake profiel), en dan weer terug naar mijn 'echte' wireless profiel.

• Superstudent
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 08-01-2022
Ik heb ook WinXp op mn laptop. Heb nadat mn laptop op standby gaat hetzelfde probleem, alleen dan met mn vaste Lan verbinding. Wat ik altijd doe is even de Lan verbinding "disablen/enablen" en hij doet het weer. Is denk een echte bug van de drivers van het kaartje. Je kan volgensmij bij apparaat beheer aangeven of zo'n wifi/lan kaartje in energiezuinigheidsmodus mag gaan staan, misschien is dat een oplossing om dit uit te schakelen??

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:01
Ik heb hetzelfde probleem bij een Toshiba Satellite Pro M30 met een Intel ProWireless 2200BG kaartje...

Wat ik doe is rechtermuisknop op het wireless symbool in de taakbalk en dan "Herstellen"

Dan schakelt die de netwerkadapter uit en weer in, hij maakt verbinding met het draadloze netwerk, hij vraagt om een IP adres, hij wist de NetBT cache (oid?) en dan zegt ie:

De verbinding is hersteld. Probeer opnieuw verbinding te maken.

Dan doet hij het meestal weer, heb dit probleem wel bij die M30, bij mijn eigen Dell Inspiron 510m heb ik daar geen last van :S

• SpiriT
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 14-06-2005
vreemd. Ik heb ook een 1500 en heb totaal geen problemen.
Voorheen wel problemen mee gehad maar na de laatste installatie vorige week doet hij het goed.
Ik heb de laatste drivers van acer gedownload en het werkt.
Niets anders ingesteld.

Bij terug komst vanuit standby krijgt hij netjes weer een verbinding en ip adres.

Toch vreemd dat hij het bij mij wel doet.

MSI K8N NEO2 - A64 3200+ - 1024 Mb PC3200 - Aopen 600GT - HDD 2x 250 GB - LG 8481B - 19" 920D Hansol - NEc 2510A

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Ik heb hetzelfde maar dan met een Sony VAIO met een Sitecom PCMIA kaartje, na slaapstand geen probleem. Na stand-by werkt het niet. Ik trek dan altijd ff het kaartje eruit en stop het kaartje er weer in, dan werkt het weer, maarja dat gaat nogal lastig denk ik als je een ingebouwde kaart hebt.

/bij de weg:
Windows XP SP2

mijn T.net systeemspecspagina

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Dit lijkt wel op een Windows bug;

want ik heb het ook met mijn D-Link DWL-G650+ die het verder goed doet.

Expanding the inexpandable

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
SpiriT schreef op zondag 24 april 2005 @ 14:50:
vreemd. Ik heb ook een 1500 en heb totaal geen problemen.
Voorheen wel problemen mee gehad maar na de laatste installatie vorige week doet hij het goed.
Ik heb de laatste drivers van acer gedownload en het werkt.
Niets anders ingesteld.

Bij terug komst vanuit standby krijgt hij netjes weer een verbinding en ip adres.

Toch vreemd dat hij het bij mij wel doet.
Vreemd dat het bij jou wel gewoon werkt. Ik heb hem opnieuw geïnstalleerd met de drivers van de Acer website. Uiteraard ook SP2.
Het in en uit-schakelen van de netwerkkaart helpt trouwens ook niet. Ook het energiebesparing uitzetten haalt niets uit. Het is erg vreemd!!! Acer die reageerd nooit op je mail, dus aan hun hem ik ook nix. De laptops zijn qua prijs.kwaliteit erg goed,maar op GOEDE support hoef je niet te rekenen!

• JanW23

JanW23

Mine mine mine mine

Topicstarter
Oude post... maar zit hier nog steeds mee!
Zijn er soms inmiddels andere mensen die frisse ideeën hebben???
Pagina: 1