[Apache] Config vraagje

Pagina: 1
Acties:

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14
Hallo,

ik zit al een tijdje te prutsen met de httpd.conf om iets voor elkaar te krijgen.
Ik weet dat het mogelijk is alleen weet ik niet goed hoe en ik kan er ook weinig over vinden omdat ik dus geen idee heb waarmee je het doet.
Het probleem is het volgende, ik heb een stukje forum software dat bestaat uit verschillende mappen.
Als voorbeeld:

/var/www/virtual/domein/board/www/index.bestand

Nu wil ik graag een domein door verwijzen naar de map met het index bestand zodat waneer je er naar toe gaat direct het forum ervoor krijgt.
Maar als ik dat doe werkt het forum niet omdat het niet bij de mappen achter de index kan.
Natuurlijk kan ik dit oplossen met een redirect maar dat is ook niet bepaald netjes.

Alvast bedankt! :)

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Edit! je post eens met wat duidelijkere informatie. Geef een voorbeeld van "als ik dat doe werkt het forum niet omdat het niet bij de mappen achter de index kan."

Heb je zo'n redirect ook geprobeerd? Als dat werkt, waarom kan je dat principe dan niet gebruiken voor het, door jouw zo genoemde, "niet bij de mappen achter de index kan"?

[geef dus duidelijke informatie. Kies een duidelijke titel. Lees je post nog eens door voordat je hem submit.]

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 10:58

Bergen

Spellingscontroleur

M@NIC schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 01:12:
Nu wil ik graag een domein door verwijzen naar de map met het index bestand zodat waneer je er naar toe gaat direct het forum ervoor krijgt.
Maar als ik dat doe werkt het forum niet omdat het niet bij de mappen achter de index kan.
Met virtual hosts bedoel je?
Natuurlijk kan ik dit oplossen met een redirect maar dat is ook niet bepaald netjes.
Och, dat valt ook wel wat mee natuurlijk. Het adres in de adresbalk is wat aan de lange kant, maar daar is op zich niets mis mee... Om dat wat in te korten zou je kunnen overwegen een link aan te maken (met 'ln'), dus om bijvoorbeeld www.blaat.nl/forum te maken, die stiekem www.blaat.nl/board/www is.

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

Bergen schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 03:14:
[...]

[...]
Och, dat valt ook wel wat mee natuurlijk. Het adres in de adresbalk is wat aan de lange kant, maar daar is op zich niets mis mee... Om dat wat in te korten zou je kunnen overwegen een link aan te maken (met 'ln'), dus om bijvoorbeeld www.blaat.nl/forum te maken, die stiekem www.blaat.nl/board/www is.
Of mod_rewrite.
Voorbeeldje van een mod_rewrite ruleset:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
RewriteCond %{HTTP_HOST} ^forum.domein.tld$ [NC]
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/board/www/forum.php/
RewriteRule /forum/(.*) /board/www/forum.php/$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/board/www/
RewriteRule (.*) /board/www/$1

RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/board/www/forum.php
RewriteRule /forum$ /board/www/forum.php

deze is toevallig voor myreact

[ Voor 5% gewijzigd door r0b op 23-04-2005 05:29 ]

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Volgens mij is hier op het MyReact forum ook best veel voor te vinden; of is de overeenkomst toevallig? :)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:14
Pssst... scheer je weg! :P
Jij gaat mij niet vertellen wat ik moet doen. :D
Bergen schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 03:14:
[...]

[...]
Ja ik bedoel idd met virtual hosts, dit werk dus niet.
En ja zo'n redirect werkt natuurlijk wel maar ik vind het niet bepaald netjes. :)
r0b schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 05:28:
[...]

Of mod_rewrite.
Voorbeeldje van een mod_rewrite ruleset:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/board/www/forum.php/
RewriteRule /forum/(.*) /board/www/forum.php/$1 [L]

RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/board/www/
RewriteRule (.*) /board/www/$1

RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/board/www/forum.php
RewriteRule /forum$ /board/www/forum.php

deze is toevallig voor myreact
Aaaah, juist!
Zoiets zoek ik dus eigenlijks, ik snap er niks van maar nu weet ik iig waar ik naar moet zoeken, bedankt! :)
Spider.007 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 08:45:
Volgens mij is hier op het MyReact forum ook best veel voor te vinden; of is de overeenkomst toevallig? :)
Nee de overeenkomst is niet toevallig. :)
Maar ik heb ook gekeken op het forum van react maar daar kon ik er ook weinig over vinden.
Vooral om dat ik dus niet precies wist hoe zoiets dus heet, "mod_rewrite" dus.

[ Voor 3% gewijzigd door M@NIC op 23-04-2005 11:05 ]

• Sendy
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
M@NIC schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:05:
[...]
Pssst... scheer je weg! :P
Jij gaat mij niet vertellen wat ik moet doen. :D
Nou met zo'n houding maak je vrienden. Ik begrijp dus niet dat iemand met zo'n post history niet even zoekt en geen duidelijke vraagstelling wil geven. Maar goed, ik zal je niet langer afzeiken.

edit:

sanfranjake >
Dat zal ik proberen. Bedankt!

[ Voor 10% gewijzigd door Sendy op 23-04-2005 15:11 ]

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Sendy schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 12:45:
[...]

Nou met zo'n houding maak je vrienden. Ik begrijp dus niet dat iemand met zo'n post history niet even zoekt en geen duidelijke vraagstelling wil geven. Maar goed, ik zal je niet langer afzeiken.
Het was niet z'n history, meer dat ie ook ooit in het rood hier rondgelopen heeft :)

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Blijven we allemaal even liev tegen elkaar :*

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

M@NIC schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 11:05:
[...]

Aaaah, juist!
Zoiets zoek ik dus eigenlijks, ik snap er niks van maar nu weet ik iig waar ik naar moet zoeken, bedankt! :)
Dit kan je in principe 1-op-1 overnemen als je een MyReact forum gebruikt, waarbij je het domain even aanpast.
Hier staat wel wat nuttige info in: clicquez ici!
Pagina: 1