Toon posts:

MSI neo4 & 8 pci-e lanes raid cards

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ben je gelimiteerd om in het 16 pci-e slot slechts een grafische kaart te steken? Kan je een cheapo graka in een pci slot stoppen en dan een areca 8x pci-e raid in dat 16x slot????

Ik heb een msi neo4 gekocht met het idee later een raid controller op die pci-e 1x of 4x poort te steken! Wat blijkt nu? Alle areca pci-e raid kaarten zijn 8x lanes!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-04-2005 01:17 ]

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:17
+1 Terabyte opslag zelfbouw

Lijkt er een beetje op

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen onboard grafische chip. :| Volgens deze uitleg zou ik wel de raid kaart kunnen gebruiken maar gewoon geen beeld hebben.
Grijns schreef op dinsdag 29 maart 2005 @ 13:57:
UPDATE: HET WERKT !!

Goed nieuws ik heb vandaag een nieuwe bios uit taiwan gekregen ( gemaakt op 25/03/05 ) en met deze bios werkt de Areca arc-1220 in het pci-e x16 slot. :*)

Het eenige zij effect op dit moment: Ik kan enkel gebruik maken van de onboard video (IGD) en niet een PCI video kaart omdat als in de bios de selectie PCI/IGD gekozen wordt de arc1220 bios bij booten overgeslagen lijkt te worden. Dus als ik de arc1220 werkende wil hebben is booten op onboard video een verieste ... iets dat wellicht in volgende biossen nog opgelost kan worden.

Het probleem is dus opgelost, ik kan nu aan de slag met windows herinstallatie want deze begrijpt er na wat hw wijzigen niets meer van. :P

Areca arc-1220 pci-e x8 is compatible met MSI 915G Combo