bestaand netwerk aan draadloos knopen

Pagina: 1
Acties:

• Tweaker.nu
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-05 21:16

Tweaker.nu

we all float down here

Topicstarter
Ik heb sinds kort internet op mijn pc, via het accespoint van de buurman.(ja, met toestemming)
Dit werkt prima, maar ik wil graag mijn hele utp-netwerk eraan hangen, dus als volgt

[accespoint buurman]<----draadloos---->[?]<---switch---->lan

Echter ik weet niet precies wat er op de plek van het ? moet komen
ik heb zitten denken aan een pc met wireless netwerkkaart en een vaste netwerkkaart, en die als router gebruiken, maar dat kost stroom en maakt herrie.

Al mijn pc's voorzien van een draadloze nic is ook geen optie, ik heb niet overal in huis een goed bereik, en alle utpkabels liggen eral

Na wat zoeken kwam ik op dit apparaat: de Sitecom WL-025 Wireless Network Broadband Router

met de volgende omschrijving:

Deze Wireless Network Broadband Router vormt het middelpunt van ieder 2.4 GHz draadloos netwerk: één of meerdere Wireless Network Adapters (PC Card, PCI of USB) kunnen via de Broadband Router met elkaar communiceren. Daarnaast is communicatie tussen de Broadband Router en andere draadloze Access Points onderling mogelijk (roaming) en kan een verbinding worden gemaakt met een bestaand bekabeld netwerk. Hiermee beleeft u de optimale vrijheid van draadloos netwerken! Dankzij de routerfunctie hebben alle aangesloten PC?s (bedraad en/of draadloos) op volledige snelheid toegang tot internet via één internet abonnement. De 4 ingebouwde Switchpoorten kunnen worden gebruikt voor het aansluiten van extra PC?s of netwerkapparatuur. De 802.11b wireless LAN standaard heeft een overdrachtsnelheid tot 11 Mbps.

Technische specificaties

* NAT/NAPT
* PPPoE & PPTP ondersteuning
* Dial-on-demand en Auto Disconnect voor PPPoE
* DHCP Server/Client
* Web-based management
* URL filter om toegang tot ongewenste site te ontzeggen
* Logs en e-mail alerts
* Acces Control
* UPnP (universal Plug & Play)
* Dynamic DNS
* Virtual Servers (port Forwarding)
* Protocols NAT, PPPoE, HTTP, DHCP, TCP/IP, UDP, PAP, CHAP, RIP1, DDNS
* FireWall: NAT Firewall, Attack alert(e-mail en log), Statefull pcket inspection firewall voor DoS (Denial of Service) attacks
* VPN Pass Through, PPTP, IPSec, L2TP

Kan ik met dit apparaat wat ik wil, dus met het Lynksys-accespoint van de buurman laten praten ?
De sitecom is 11 Mbps , dat is voor de internetverbinding snel zat, maar is dat comaptible met de 54 Mbps. van de buurman ?

yesterday starts tomorrow, tomorrow starts today....

• vso
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

vso

tja...

wat je bedoelt is accesspoint bridging .. dat moet kunnen .. hoe ? ligt eraan of er 1 dat ondersteund

Tja vanalles

Verwijderd

Linksys WAP's kunnen dit. Kwestie van MAC adres van de AP van je buurman inkloppen in jouw (aan te schaffen) AP en go!