[Fileserver] Opbouwen van mp3 server

Pagina: 1
Acties:
  • 93 views sinds 30-01-2008

• descon
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-02 00:09
Aangezien we hier in een studentenhuis zitten met 10 mensen willen we een centrale mp3/divx server bouwen als hobby project.

We hebben eerst een test gedaan met een windows 2003 server en daar kregen we het probleem dat de mappen heel langzaam geopenend werden.Er zaten niet meer als 1000 mp3's in een map en er zijn 54 mappen in de hoofdmap mp3 , maar windows ging totaal over de zeik tijdens het openen van deze map .(XP 1500 Athlon met 3 * 7200 rpm 8mb cache schijven em een kale windows installatie)

Wat is de beste manier om een fileserver te bouwen ? Heeft iemand hier tips voor ? Mischien een samba server installeren ? of zijn er betere alternatieven.?

[ Voor 7% gewijzigd door descon op 23-04-2005 00:24 ]

Verwijderd

Zet deze maar eens, daarna zal het een stuk sneller gaan.
http://www.microsoft.com/...c3-8da8-48ebd60b4447.mspx

Volgende keer zoiets in "Software Algemeen" posten aub.

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02 12:50

NEn

Zekersteweten

Denk dat je hier eens wat rond moet zoeken op GoT, zijn genoeg mensen die hele uitwijdingen schrijven over het wel en wee van hun multimedia thuis-server. Wat mij betreft zou ik bij windows 2003 blijven, bevalt mij erg goed, en mijn ervaring is juist dat 2003 de mapinhoud juist [i]sneller[/i/] doorgeeft dan bijvoorbeeld XP..

Google eens verder; je bent ècht niet de eerste die tegen dit probleem aanloopt.

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

• h3ll
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Kan het niet zo zijn dat bij het openen van de map, explorer alle info uit de id3 tags gaat lezen? Dat zie ik vaker dat een map traag is en ondertussen worden in de kolommen dan albums, titel, jaar etc ingevuld..

Verwijderd

Mja, dit heeft niets met PNS te maken. Ik denk dat je je het beste kunt richten op het oplossen van je huidige probleem in plaats van een nieuw concept te zoeken. Daartoe kun je in Windows Operating Systems een nieuw topic starten.

Dit topic is gesloten.