Toon posts:

[SuSE9.2] NIC IRQ disabled

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gegroet allemaal, mijn probleem is als volgt: nadat ik een tijdje het netwerk gebruik (hoe meer data hoe sneller) valt mijn netwerkverbinging uit met de kernel-melding "IRQ 10 disabled" (10 is van NIC). Het gaat om een USRobotics USR997902 1Gbit kaartje, PCI. Ik gebruik (licht gemodificeerde) drivers gedownload van USR, nml voor de r8169 chipset. De lichte modificatie betreft de functiecall synchronize_irq(); in de driver, sinds kernel 2.6 is een parameter nodig, namelijk om welke IRQ het daadwerkelijk gaat. Beetje wazig imho, ik ben een beetje linux-n00b. Ik hoop dat jullie hier wat mee kunnen, extreem frustrerend. Mocht extra informatie van belang zijn verschaf ik het graag. BVD. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels de hele synchronize_irq() call eruit gesloopt, omdat ik heb gelezen dat free_irq(); hetzelfde doet. Dat wordt in de code vlak erna geroepen, dus in principe moet dat geen probleem vormen. Althans, hoe weet ik welke versie van de driver gebruikt wordt? Ik compileer het vrolijk maar hoe zorg ik het dat het "geinstalleerd" is? (windows n00b hier...) Tks voor evt hulp :)

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
goede tip.. ik probeer ook eens die synchronize_irq() call eruit te halen.. wie weet helpt het wel.. ik heb ook enorme problemen met deze netwerkkaart onder gentoo. Hij stopt er gewoon mee als ik een groot bestand naar mijn samba share wil sturen.

compilen en installeren doe je met : (je staat dan in de r8169 dir)
make clean modules (as root or with sudo)
make install
depmod -a

/edit
helaas het werkt niet... iemand een andere oplossing....
edit

[ Voor 33% gewijzigd door zoooper op 26-04-2005 10:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
zoooper schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 09:21:
make clean modules (as root or with sudo)
make install
depmod -a
Dit valt inderdaad op te maken uit de README. Ik ga proberen een reactie van USR zelf te krijgen, maar ik betwijfel of ze zich met een linuxmens zullen bemoeien.

Btw, hoezo werkt je build niet? Errors etc?

Verwijderd

Topicstarter
Yay, het was een IRQ-conflict. Haalde mijn extra PCI-graka eruit (had het toch niet meer nodig voor dualhead, is nu een server) en het lijkt prima te werken. 8)

• zoooper
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
dat is ook een goede tip.. ga ik ook proberen.. tnx
Pagina: 1