Toon posts:

Dell TFT voeding defect, betaalbaar alternatief?

Pagina: 1
Acties:
  • 70 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De voedingsadapter van m'n Dell 1701 17" TFT-scherm is defect (is meegeweest naar een beurs, en blijkbaar mag je er niet met een heftruckje overheen rijden... :)).
Dell wil 'm graag vervangen, maar dan wel voor de hoofdprijs: 200 Euro ex. BTW...

Nu ben ik dus op zoek naar iets wat wat betaalbaarder is. Ik ben niet vies van het solderen van een paar draadjes of zo, maar een voeding bouwen gaat me boven m'n pet. Dus liefst zo kant en klaar mogelijk.
De specs van die voeding waren 14V, 3.0A.

Ik heb de zwaarste universele voeding die ik in huis heb (gestabiliseerd, max. 12V, 1.2A) geprobeerd, maar dat werkte natuurlijk niet. Alleen heb ik geen ervaring met voedingsadapters (die worden meegeleverd, en doen 't gewoon), en weet ik ook niet waar ik zo'n vervangend ding kan kopen.

Dus, ehh... help?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 23:38 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Kom op zeg. Niet iedereen is zo thuis in deze materie, hoor.
Uit het assortiment van jouw link kom ik wel op hetvolgende:
B.AFX-D1303 - Gestabiliseerde Netvoeding - € 34.50 inclusief BTW
Geschakelde Gestabiliseerde Netvoeding 13,8 Volt , 3 - 5 Ampere.
Zal die voldoen?
Wel een lomp ding van 1 kilo, maar als 't werkt heb ik daar geen moeite mee.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 18:44
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:51:
Kom op zeg. Niet iedereen is zo thuis in deze materie, hoor.
Uit het assortiment van jouw link kom ik wel op hetvolgende:

[...]

Zal die voldoen?
Wel een lomp ding van 1 kilo, maar als 't werkt heb ik daar geen moeite mee.
Ja, werkt, alleen moet je zelf ff stekkertje erop en zoals je al zegt: het is enorm lomp.

Kun je beter een universele laptopvoeding kopen en die op 14V zetten, genoeg amperage, aanzienlijk minder kilos

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Het gaat er gewoon om dat de voeding op de juiste voltage(s) minstens de vereiste stroom (Amperage) kan leveren. En dat het stekkertje klopt (al is dat laatste natuurlijk simpel genoeg aan te passen...)

Niet iedereen is evenzeer in de materie thuis, maar het is juist de bedoeling op GoT dat je je van tevoren redelijk orienteert. Aangezien je geen enkel link geeft in je topicstart naar waar je op gezocht hebt, lijkt het erop dat je die orientatiestap overgeslagen bent. Dan is deze topic nog niet klaar voor GoT :o

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.