"Could not delete file" Knoppix 3.8

Pagina: 1
Acties:

• SJAAKSJAAK
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 10-07 08:42
Ik wilde even een systeem bestand herstellen in de windows directory (winlogon.exe) ik had het bestand vervangen door een andere winlogon maar nu kan ik neit meer in windows komen (blijft rebooten) dus ik denk dat is zo gefixed ff knoppix cd erin verkeerde winlogon vervangen en hij doet t weer.
maar als ik nu de verkeerde winlogon.exe wil weg gooien zegt knoppix "Could not delete file" ik heb al geprobeerd de rechten te veranderen enzo maar dat kan niet. ik moet waarschijnlijk als root inloggen maar hoe moet dat, ik heb totaal geen ervaring met linux

doei

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:22
Linux kan geen NTFS schrijven, alleen lezen. Alleen als je vervangende bestand _EXACT_ dezelfde grootte heeft, zal het je lukken om dat bestand te vervangen door een werkende versie.

Ik ben bang dat je op de Windows recovery console aangewezen bent, of een BartPE windows CD mocht je die hebben liggen.

Verwijderd

probeer het volgende :P

schijf unmounten

rechten toekennen

schijt mounten

*nu zijn je rechten op orde...

en nu eens proberen te deleten...

NTFS ondersteuning is slecht onder linux, maar dit heeft mij ook al eens geholpen om data te trashen wat niet meer onder windows ging :)

Verwijderd

Je kan de captive driver gebruiken die in knoppix zit.

Installatie instructies van de captive site:
code:
1
2
3
4
5
6
Installation Notes

You should first run captive-install-acquire command to check your available Microsoft Windows drivers versions. Now you can execute:

# mkdir /mnt/dosc
    # mount -t captive-ntfs /dev/hda1 /mnt/dosc

• SJAAKSJAAK
@ _JGC_
het bestand heeft dus niet exact dezelfde grote, dus dat houdt al op
XP cd heb ik niet. En wat is die recovery console, ik heb alles uit dat F8 menu geprobeerd.
BartPE windows?? kan ik dat ergens downloaden?

@dark_bouncew
Dit had ik dus al geprobeerd. en ik heb het net nogmaals geprobeerd maar dit wil niet werken.

@Flupzor
Als ik die commands invoer, krijg ik bij de laatste command
code:
1
2
# mount -t captive-ntfs /dev/hda1 /mnt/dosc
mount: fs type captive-ntfs not supported bij kernel

Geen oplossingen dus of heb ik iets verkeerd gedaan?
Bedankt iig

[ Voor 10% gewijzigd door SJAAKSJAAK op 23-04-2005 08:43 ]

doei

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-02 12:22

zomertje

Barisax knorretje

Kun je niet gewoon van een dos bootfloppy booten en dan die file vervangen?

Knoppix boot misschien van een 2.4 kernel en niet van een nieuwere (volgens mij zit er wel een 2.6.xx in) Probeer eens in lilo.conf te kijken wat ie start?

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• SJAAKSJAAK
zomertje schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 08:40:
Kun je niet gewoon van een dos bootfloppy booten en dan die file vervangen?

Knoppix boot misschien van een 2.4 kernel en niet van een nieuwere (volgens mij zit er wel een 2.6.xx in) Probeer eens in lilo.conf te kijken wat ie start?
Als ik dat doe dan lukt het niet om bij de C: schijf te komen als ik dan C: intyp en ik kijk wat er in staat (dir/w) dan zie ik gewoon de inhoud vcan de floppy en niet mijn C map

doei

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Jurriaan. schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 08:37:
@ _JGC_
het bestand heeft dus niet exact dezelfde grote, dus dat houdt al op
XP cd heb ik niet. En wat is die recovery console, ik heb alles uit dat F8 menu geprobeerd.
Recovery console staat dus op WinXP cd :)
BartPE windows?? kan ik dat ergens downloaden?
http://www.nu2.nu/pebuilder/
@Flupzor
Als ik die commands invoer, krijg ik bij de laatste command [code]# mount -t captive-ntfs /dev/hda1 /mnt/dosc
mount: fs type captive-ntfs not supported bij kernel
Ken knoppix zelf niet zo goed, mss moet je eens kijken of je geen andere kernel kan loaden (die captive-ntfs wel support) bij het booten van knoppix (meestal F2 toets eenmaal je aan de "boot:" prompt komt)

edit:

@ Zomertje: dos bootfloppy's ondersteunen 9/10 geen ntfs (of het moet custom build zijn) ;)

[ Voor 7% gewijzigd door ripperke op 23-04-2005 08:48 ]

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• SJAAKSJAAK
ripperke schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 08:45:

Recovery console staat dus op WinXP cd :)
Ik heb XP Pro SP2 geinstalleerd maar ik heb hier wel een XP Home SP2 liggen. Kan het daar ook mee?
ripperke schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 08:45:

Ken knoppix zelf niet zo goed, mss moet je eens kijken of je geen andere kernel kan loaden (die captive-ntfs wel support) bij het booten van knoppix (meestal F2 toets eenmaal je aan de "boot:" prompt komt)
Ik gebruikte de rootshell al, ik denk dus niet dat dit nog veel nut heeft maar ik wacht nog even een antwoord af.
Bedankt

[ Voor 11% gewijzigd door SJAAKSJAAK op 23-04-2005 08:58 . Reden: quoten is en blijft moeilijk ]

doei

• ripperke
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-10-2025

ripperke

w00t!

Jurriaan. schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 08:56:
Ik heb XP Pro SP2 geinstalleerd maar ik heb hier wel een XP Home SP2 liggen. Kan het daar ook mee?
Ja
Ik gebruikte de rootshell al .....
dan zit je al IN knoppix en is je kernel al lang geladen; Andere kernel laden VOOR knoppix is opgestart (lees boven :p )

If TCP/IP handshaking was less formal, perhaps SYN/ACK would be YO/WASSUP

• SJAAKSJAAK
ok ik ga t even proberen met de xp cd

doei

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 11-08 08:11

r0b

linux26 opgeven als bootparam en je knoppix LiveCD zou in principe een 2.6 kernel moeten gebruiken.
Van daar zou je weer verder kunnen met captive-ntfs.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

de nieuwere knoppices hebben geen captive ntfs meer, omdat deze kapot is gegaan door SP2, deelde Klaus Knopper mij mede op de CeBIT. Het is ongetwijfeld nog steeds aan de gang te krijgen, maar niet meer zo makkelijk als vroeger.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• SJAAKSJAAK
het is inmiddels gelukt dmv de Windows recovery console.

bedankt voor alle hulp.

doei

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:43
Alsnog move naar SA, dit heeft echt niks met NOS meer te maken onderhand.
Pagina: 1