Je PIII is snel genoeg om softwarematig te decoderen. Dat kan al vanaf ongeveer een PII-350.
Regiovrij houdt in dat je DVD speler DVD's van elke regio af kan spelen. Toen de DVD standaard ontwikkeld is, hebben die hoge heren bepaald dat er een aantal (ik geloof 5) regio's zijn in de wereld. Europa is regio 2, de VS zijn regio 1. Dat is om te voorkomen dat hier via (al dan niet illegale) import hier films uit de VS in de schappen liggen voordat de films hier überhaupt in de bioscoop zijn (ze zijn in de VS doorgaans wat sneller, dat weet je natuurlijk wel).
Maar (uiteraard) is die regiocode gekraakt en als je goed zoekt kan je hier en daar gewoon DVD's kopen met een andere regio dan regio 2. Is je DVD-speler regiovrij, dan kan hij dus in principe deze DVD's afspelen (dat hangt ook van je software af, zoek maar even naar "regiovrij" in dit forum voor meer info)
Of je DVD speler goed is weet ik niet zo, ik ken hem niet echt (= helemaal niet

). Hij is niet echt supersnel ("maar" 8 speed, de meeste zijn tegenwoordig 12 speed) maar hij is ook niet duur. Daarnaast is ASUS natuurlijk een kwaliteitsmerk dus een slechte koop zal het niet zijn denk ik. Je krijgt er misschien pas last van als DVD-Roms populair worden en de 8-speed dan traag blijkt te zijn (maar eer het zover is zijn we denk ik wel een paar jaar verder...)