Als ik mijn pc en halve dag heb aan staan, dan na verloop van tijd reboot hij zichzelf en vraagt hij om een NLDR*** iets bestand. dit is mij nu al 2x over komen. Kan iemand mij vertellen waar dit aan lig en wat ik er misschien aan kan doen?
Verwijderd
oke ik zal ff googlen voor je....
http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official
http://www.google.nl/sear...rg.mozilla:en-US:official
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 21:17 ]
Waarschijnlijk bedoel je NTLDR. Meestal geeft je PC deze melding als er nog een diskette in de drive zit die niet bootable is, op het moment dat je windows wilt opstarten.
Met betrekking tot het rebooten zou ik je aanrading de FAQ's hier eens door te zoeken.
Je kan bij de opstart- en herstelinstellingen van Windows aangeven dat de PC niet automatisch opnieuw moet opstarten bij een fout. Je zou dan een foutmelding moeten krijgen, een zogeheten BSOD (Blue Screen Of Death). Als je PC toch opnieuw opstart zonder een dergelijk scherm, check dan je BIOS eens voor de temperaturen van je CPU en case. Misschien dat je processor te warm wordt. Mijn eerste ingeving zou echter zijn dat je geheugen misschien niet helemaal jofel is, dat zorgt vaak voor dergelijke reboots. Je kan je geheugen testen met bijvoorbeeld een programma als memtest86, te downloaden op www.memtest86.com
Met betrekking tot het rebooten zou ik je aanrading de FAQ's hier eens door te zoeken.
Je kan bij de opstart- en herstelinstellingen van Windows aangeven dat de PC niet automatisch opnieuw moet opstarten bij een fout. Je zou dan een foutmelding moeten krijgen, een zogeheten BSOD (Blue Screen Of Death). Als je PC toch opnieuw opstart zonder een dergelijk scherm, check dan je BIOS eens voor de temperaturen van je CPU en case. Misschien dat je processor te warm wordt. Mijn eerste ingeving zou echter zijn dat je geheugen misschien niet helemaal jofel is, dat zorgt vaak voor dergelijke reboots. Je kan je geheugen testen met bijvoorbeeld een programma als memtest86, te downloaden op www.memtest86.com
Of als je pc om een andere reden de NT Loader niet vindt; harde schijf kaduuk bijvoorbeeld...BredeP schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:17:
Waarschijnlijk bedoel je NTLDR. Meestal geeft je PC deze melding als er nog een diskette in de drive zit die niet bootable is, op het moment dat je windows wilt opstarten.
Geloof niet dat mij HD kaduk is, was ik kan xp gewoon her installeren. Ben alleen alles kwijt. hi ik snapte niet hoe het repareren moet. maar xp draai nu wel weer
Ik heb eens aanverwante klachten gehad en toen bleek mijn geheugen brak te zijn. Je kunt om je geheugen te testen ook Windiag van Microsoft gebruiken. De fout die bij mij een rol speelde werd sneller door Windiag gevonden dan door Memtest (eerste ronde tegen de vijfde of zesde ronde.Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 21:39:
Geloof niet dat mij HD kaduk is, was ik kan xp gewoon her installeren. Ben alleen alles kwijt. hi ik snapte niet hoe het repareren moet. maar xp draai nu wel weer
Je kunt bij je HD fabrikant een testtool downloaden om je HD nader te bekijken. Je kunt hier ook Norton Disc Doctor voor gebruiken.
alleen om missing ntldr een herinstall ?? als je nou toch al die xp cd erin had waarom niet gekozen voor fast repair ? die had dit probleem zonder meer gefixed
Pagina: 1