Corsair + Asus A7N8X-E Deluxe

Pagina: 1
Acties:

• Fraggar
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Hoi hoi,

Mijn systeem bestaat uit:
Asus A7N7X-E Deluxe
AMD Athlon 2000+ (Throughbred-b)
2x256MB Corsair XMS CL2
Club 3D 5900XT

Nu heb ik vandaag extra ram erbij gekocht, namelijk een 512MB Corsair XMS CL2 reepje.
Dit erbij geprikt wat verder geen problemen leek op te leveren...
Helaas is het systeem echter erg instabiel, elke game crashed etc, ik krijg van die irq bsod's. Dit is zo gekomen na het erin zetten van de ram module.

Wat extra informatie:
Het systeem liep al een jaar op 11x205 met als timings 5-3-2-2, door dit zelfde ram te kopen hoopte ik makkelijk te kunnen upgraden.
Ik heb het ram er eens uitgehaald en vergeleken. Nu blijken de 256MB reepjes versie 1.2 te zijn en het nieuwe reepje versie 1.5.

Wat ik geprobeerd heb:
Ik heb de posities van de ram modules eens verwisseld.
Ik heb uiteraard mijn systeem eens op een 200 bus laten draaien en zelfs op 133, beide geprobeerd met de SPD timings.
Ik heb mijn 1012 uber-bios vervangen door de officiele 1013 van Asus.

Het hielp allemaal niet, ik zit nu dus met m'n nieuwe ram erbij met een erg instabiel systeem. Het internetten lukt nog net.
Ik geloof zelf niet dat het nieuwe ram defect is. Op GoT en Nforcershq kon ik over dit probleem niets vinden.
Hebben jullie ideeén om dit op te lossen?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:07

Thandor

SilverStreak

Waarschijnlijk werken de modules niet met elkaar samen op jouw moederbord.

Misschien kun je contact opnemen met de leverancier om i.p.v. Versie 1.5 DIMM's de Versie 1.2 DIMM te krijgen :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Draai je je geheugen dualchannel? probeer dan je reepjes eens single channel te laten draaien omdat je geheugen voor DC indentiek moet zijn. DC leverd trouwens er weinig winst op dus verschil zal je niet merken.

[ Voor 16% gewijzigd door Lefty_38 op 22-04-2005 23:17 ]

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

• Fraggar
  • Niet online
Lefty_38 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:16:
Draai je je geheugen dualchannel? probeer dan je reepjes eens single channel te laten draaien omdat je geheugen voor DC indentiek moet zijn. DC leverd trouwens er weinig winst op dus verschil zal je niet merken.
Het draait automatisch dual channel omdat alle 3 de geheugen banken nu vol zitten, hoe ik het er ook in zet.
Ik heb nog even gekeken of er een mogelijkheid is om de dual channel mode uit te schakelen, maar die is nergens te vinden.

Ik zit er nu over te denken om het geheugen terug te brengen, of om mijn versie 1.2 geheugen in een andere pc bij te plaatsen en nog eens 512MB v1.5 bij te kopen.
Iemand anders nog een goed idee hierover?

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:44

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Lefty_38 schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 23:16:
dit is bulls... voor dual channel heb je geen identieke geheugen modules nodig. zelfde grote ok. maar helemaal identiek is marketing geblaat.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

• Lefty_38
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-11-2024
Hubert schreef op zondag 24 april 2005 @ 21:11:
[...]

dit is bulls... voor dual channel heb je geen identieke geheugen modules nodig. zelfde grote ok. maar helemaal identiek is marketing geblaat.
Toen ik mijn bordje kocht (A7n8x-e deluxe) had ik ook problemen met de competabiliteit van me geheugen. Kreeg ik hier op GoT ook vragen als: "zijn je reepjes wel identiek". Maargoed nu hoor ik dus weer dat het bullshit is... 8)7

Q6600 | 4GB | 24" Dell 2407-HC | Logitech Z-5500 | iPhone 4

Verwijderd

Asus A7N7X-E Deluxe
AMD Athlon 3000+
2x256MB Corsair XMS CL2
en
1x512 Infineon erbij gezet bij wijze van experiment.

Loopt zo te zien prima.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Heb je 2x256MB in banken A1 en A2 zitten en de 512MB in bank B? Lijkt mij dat het dan zou moeten werken

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

geheugen kan ook gewoon DOA zijn hoor, ff vragen of je een andere module mag, RMA dus..

• Fraggar
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 25 april 2005 @ 10:58:
geheugen kan ook gewoon DOA zijn hoor, ff vragen of je een andere module mag, RMA dus..
Ik heb het geheugen getest met memtest86+, maar na een paar uur geen fout gevonden. Het nieuwe geheugen heb ik apart getest en ook een test met al het geheugen erin. Allemaal foutloos.

Hoe kan het dat memtest geen fouten vind, maar mijn systeem wel erg instabiel is? Soms loopt zelfs internet explorer vast, maar tijdens gamen gebeurd het altijd wel.
Hoe kom ik er nu achter wat de echte oorzaak is? Is het nieuwe geheugen DOA? Is het de combinatie? (alle mogelijke verschillende combinaties al geprobeerd)

• ErikCornelissen
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:34
ik heb een Asus A7N8X-E deluxe ICM met Corsair XMS 1024MB(2*512)
AMD 3200+

het eerste setje dat ik haalde, was tijdje terug in de reclame bij Mycom, was ook instabiel. Memtest gedraait en vond ook fouten.

Toen terug gegaan, nieuw setje meegekregen, geen fouten nu.!
Bij het nieuwe setje zater er ook zilver kleurige stickers op dat het "Dual channel" modules waren, bij het oude setje niet :S

Dus het moet wel werken, want dat doet het bij mij ook. BTW ik heb oude bios 1007 geloof ik, weet het niet zeker. Zit nu op stage kan dus ook niet kijken...

• Fluence
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-11-2024
Ook ik heb een Asus A7n8x-e Deluxe ism Corsair 3200c2pt.
Op dual channel 200 mhz memory frequency ook errors tijdens intensieve 3d games.
Deze toen maar op 83% gezet en dan werkt het wel.

De settings schijnen specifiek ingesteld te worden volgen www.asktheramguy.com dit mocht ook nog niet baten!

Dacht dat het zelfs aan me cpu kon liggen aangezien memtest+ ook geen fouten vond. Dus voltage verhoogd naar 1.700volt maar dat was ook niet de oplossing!
Denk ook niet dat ze brak zijn ofzo maar gewoon de chipset het niet aankan.

Er zijn op die asktheramguy ook verwijzingen naar houseofhelp, waar mensen ook veel problemen hebben met deze combo! Ze hebben vaak ook wel een oplossing, maar deze oplossingen hebben voor mij nog geen uitkomst geboden!

There is no knowledge that is not power

• Fraggar
  • Niet online
Fluence schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 12:18:
Ook ik heb een Asus A7n8x-e Deluxe ism Corsair 3200c2pt.
Op dual channel 200 mhz memory frequency ook errors tijdens intensieve 3d games.
Deze toen maar op 83% gezet en dan werkt het wel.
Ik heb nog flink lopen experimenteren.
De uitkomst hiervan is dat het toch met de timings te maken had,
en misschien met het slot waarin de 512MB module zit.

Hij zit nu in A1 en de 256MB modules in de twee andere sloten.
Ik heb alles weer stabiel draaien op een 205MHz bus, met 5-2-2-2 timings.
Echter is het wel nodig om het voltage van het ram te verhogen naar 2.8volt, anders is het niet stabiel. Op 2.6volt zijn de 8-3-3-2,5 timings stabiel.
Het probleem lijkt nu dus opgelost.

• Fluence
Ben blij voor je !

Ik moet nog blijven experimenteren!
Dat voltage had ik sowieso al wat opgekrikt vinden ze lekker die dimms!
Maar ik heb het ook op 8-2-2-2,5 @ 200Mhz niet stabiel gekregen!
Heb nu ook framedrops in me games op 83% dus schiet allemaal niet op!
:X

• Exphy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-06 23:56
probeer eens de ram voltage een beetje te verhogen. Meestal wil dat ook wel helpen, bij mij hielp dat iig

"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Fluence schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:37:
Ben blij voor je !

Je hoeft niet achter elke zin een uitroepteken te plaatsen. Dat komt nogal lomp en schreeuwerig over ;)

• Fluence
"Je hoeft niet achter elke zin een uitroepteken te plaatsen. Dat komt nogal lomp en schreeuwerig over"

I'll keep it in mind..!

Voltage staat op 2,8 kan zelfs met modded bios het voltage op 2,9 zetten.
Zal dat eens proberen.

[ Voor 42% gewijzigd door Fluence op 27-04-2005 14:56 ]

• Fraggar
  • Niet online
Fluence schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:13:
Voltage staat op 2,8 kan zelfs met modded bios het voltage op 2,9 zetten.
Zal dat eens proberen.
Desnoods kan je de 'SDRAM RAS to CAS delay' op 3T zetten, dit is qua stabiliteit een grote vooruitgang heb ik gemerkt.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-08 20:37
Fluence schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 23:37:
Ben blij voor je !

Fraggar schreef op dinsdag 26 april 2005 @ 17:26:
[...]

Ik heb nog flink lopen experimenteren.
De uitkomst hiervan is dat het toch met de timings te maken had,
en misschien met het slot waarin de 512MB module zit.

Hij zit nu in A1 en de 256MB modules in de twee andere sloten.
Ik heb alles weer stabiel draaien op een 205MHz bus, met 5-2-2-2 timings.
Echter is het wel nodig om het voltage van het ram te verhogen naar 2.8volt, anders is het niet stabiel. Op 2.6volt zijn de 8-3-3-2,5 timings stabiel.
Het probleem lijkt nu dus opgelost.
Niet echt de meest ideale verdeling van het geheugen over de kanalen ;) 768-256

Trouwens op de Corsair site staat het volgende:
Intel platforms: 200MHz 2-3-3-6
AMD platforms: 200MHz: 2.5-3-3-6
probeer eerst die instellingen eens :)
Fraggar schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:55:
[...]

Desnoods kan je de 'SDRAM RAS to CAS delay' op 3T zetten, dit is qua stabiliteit een grote vooruitgang heb ik gemerkt.
Wordt dus ook door Corsair aangeraden :)

[ Voor 11% gewijzigd door MewBie op 28-04-2005 14:35 ]

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

• Fluence
Het voltage op 2,9 zetten mag ook niet helpen, het duurde echter wel iets langer voordat halflife 2 crashte maar evengoed nog memory error.
Dit is vrijwel de eerste instelling die ik heb ingesteld.
AMD platforms: 200MHz: 2.5-3-3-6 stond ook de latjes zelf.
Ook nog eens de timings hetzelfde als Fraggar gezet, ook crashes.
Toen wat losser gezet 3-3-3-8 toen wilde windows niet eens booten :?
Misschien nog eens een oudere bios proberen...

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
tweakbroeders, ik heb even een korte vraag waarvoor ik geen nieuw topic wilde openen omdat mijn configuratie min of meer hetzelfde is als TS.

config:
Asus A7N8X-E Deluxe
AMD Athlon XP 2800+ @ 11x200
2x DDR400 CL2.5 512MB Corsair Value Select (dual channel)(DIMM_A1 & DIMM_B1)
XFX 6800GT (AGP, Dual DVI)

Ik heb nu dus die 2 repen van 512MB draaien, maar ik wilde wegens VMware doeleinden 1 reep van 1GB (DDR400) erbij toevoegen (in DIMM_A2 dus) van Corsair (value select) en dit reepje is er eentje met CL3 tijden. Gaat dit problemen opleveren met mijn bestaande configuratie?

mijn dank is groot

• Ekner
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-07 09:17
Hier een a7n8x-deluxe, heb er toch maar 2 x 1 GB ingegooid omdat naast 2 x 512 het afgeraden werd om er een niet gelijksoortige reep bij te plakken (gebruik trouwens PC2700) , op de asus site worden maar bepaalde pc3200 reepjes genoemd die gegearandeerd stabiel zouden zijn in combinatie met het mobo :

http://nl.asus.com/prog/s...m=A7N8X%20Deluxe&langs=10

Ook op de site van kingston en corsair kun je vlgs. mij op moederbord zoeken naar het bijpassende geheugen.

C'est moi.

Verwijderd

Ik heb zelf een Asus A7N8X deluxe rev2.0 en had ook problemen met 2x512Mb Corsair XMS 2700 (2-2-2-5 met CH-6 chips),heel veel fouten in memtest op 166Mhz als het in dualchannel zat en wou alleen foutloos draaien als ik één reepje gebruikte in slot 3.
Als ik er 3,3V op gooi zijn ze superstabiel op 225Mhz 2-2-2-5 dualchannel maar op 166Mhz en 2,8V weer fouten :?
Pagina: 1