[dvd] vob edit programma gezocht

Pagina: 1
Acties:
  • 117 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Ik heb al verschillende topics gevonden hier,maar dit waren allemaal oudere topics.
Of er staat,het is me gelukt met TMPGenc maar niet hoe dat dan is gedaan.
De meeste topics zijn al oud en er zijn vast meer mensen met een dvd recorder.
Ook zie ik in veel topics opmerkingen als: met dat en dat zou het moeten lukken.. 20 downloads verder kom je er achter dat het niet werkt.

Ik heb een Philips dvd recorder, ik wil de vobs kunnen editen om reclame te merken, te wissen en het resultaat weg te zetten op een cd.
Geen fancy menu's nodig of wat dan ook.
Gebruik jij zo'n proggie,welke dan, en hoe ? want de meestal engelse manuals zijn zo ingewikkeld dat ik er niet meer uit kom.
Ik wil geen avi of zo ervan maken, ik wil gewoon een zelf opgenomen programma (zonder beveiliging dus) bewerken.
Met dvdshrink lukt het niet, DVDit wil eerst avi films hebben,en ulead werkt niet met de files van Philips.
Ik heb dus eerst gezocht.

Er kwam ook een mooie uit van iemand met opgenomen dominoday afleveringen,het was hem wel gelukt,maar hoe wordt er niet bij gezegd...

Wie heeft er wel kennis van zaken en weet een eenvoudige manier om dit te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Ziet er veelbelovend uit.
Ik ben toch nog ff bezig geweest met tpmgenc (ik breek echt me nek over die naam) dvd author 1.6
Lastige software... er is een losse audio decoder maar die herkent ie niet.
Je kan het reclame punt markeren, het einde markeren en dan cut,dan haalt ie het in elk geval weg.
Van veel andere software moet je eerst het geluid gaan splitten,dan moet je beiden bewerken,en dan weer samenvoegen,wat een hel is dat !
Philips had ook een pracht optie:
Je kan met de dvd recorder blokken onzichtbaar maken,maar dat werkt alleen op de dvd recorder,niet op een stand alone.
Als je dan afspeelt naar een andere dvd recorder... ja ik ben daar gek zeg ! ik heb natuurlijk 5 van die dingen (not)

Offtopic:
Ik bedoel het niet als kritiek maar eigenlijk zou ik als ik bij GOT werkte een voorwaarde stellen:
Je mag topics openen,maar als je een oplossing vindt moet je die ook posten.
Ik vind talloze topics met vragen,waarin iedereen,want echt de response is grandioos,met oplossingen komt.
Onderaan zie je dan de topic starter vaak met: ik heb het gevonden,bedankt.
Het zou veel mooier zijn als men dan ook de oplossing postte,dan worden vele vervolg topics overbodig.
Ik vind vele gelijke topics die overbodig waren als de topic starter gewoon had getikt wat zijn oplossing was in plaats van,het is me gelukt,bedankt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112425

Nick39 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:25:
[...]

Offtopic:
Ik bedoel het niet als kritiek maar eigenlijk zou ik als ik bij GOT werkte een voorwaarde stellen:
Je mag topics openen,maar als je een oplossing vindt moet je die ook posten.
Ik vind talloze topics met vragen,waarin iedereen,want echt de response is grandioos,met oplossingen komt.
Onderaan zie je dan de topic starter vaak met: ik heb het gevonden,bedankt.
Het zou veel mooier zijn als men dan ook de oplossing postte,dan worden vele vervolg topics overbodig.
Ik vind vele gelijke topics die overbodig waren als de topic starter gewoon had getikt wat zijn oplossing was in plaats van,het is me gelukt,bedankt...
Algemene gedragsregels (Netiquette) Onderaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20:31

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik denk toch dat je er niet aan ontkomt om de VOB's eerst te de-muxen naar MPG. Een VOB kan je namelijk (nauwelijks) direct bewerken. Als je de vob's omzet naar MPG kan je ze erg makkelijk bewerken met TMPG Mpeg Editor. Dit is een programma zonder "fancy menu's" zoals jij zegt. Ik neem regelmatig films op van de TV met een Hauppauge kaart, en knip dan met TMPG Mpeg Editor alle reclame er uit. Daarna kan je van de MPG's weer een nieuwe DVD maken met o.a. IfoEdit.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nick39
  • Niet online
Microkid schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 10:46:
Ik denk toch dat je er niet aan ontkomt om de VOB's eerst te de-muxen naar MPG. Een VOB kan je namelijk (nauwelijks) direct bewerken. Als je de vob's omzet naar MPG kan je ze erg makkelijk bewerken met TMPG Mpeg Editor. Dit is een programma zonder "fancy menu's" zoals jij zegt. Ik neem regelmatig films op van de TV met een Hauppauge kaart, en knip dan met TMPG Mpeg Editor alle reclame er uit. Daarna kan je van de MPG's weer een nieuwe DVD maken met o.a. IfoEdit.
Met tmpgenc dvd author kom ik een heel eind nu... zie mijn vorige post..
Pagina: 1