[Delphi] Joystick routen naar toetsen

Pagina: 1
Acties:
  • 22 views sinds 30-01-2008

• JochemK
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06-05 13:43
Hoi allemaal,

Ik zit met het volgende vraagstuk, ik probeer een flash applicatie "bewust" te laten worden van een joystick, en dan in het bijzonder de buttons.

Nu weet ik dat er applicaties bestaan die het signaal dat van de joytick afkomt in windows kunnen doen voorkomen als ware het een druk op een toets, en als dat eenmaal lukt is het niet moeilijk meer, want toetsen inlezen in flash is erg eenvoudig.

Wat ik dus wil:

een applicatie die de status van de joystick inleest (eenvoudig, hier heb ik al een component voor)
vervolgens windows een signaal geeft als of er op een toets van het toetsenbord gedrukt wordt. (nog geen idee hierover)
De applicatie moet geschreven worden in Delphi. (v5 of v7)

Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Haije, Jochem

• LordLarry
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

LordLarry

Aut disce aut discede

We adore chaos because we like to restore order - M.C. Escher

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-05 18:51

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En zie ook P&W FAQ - De "quickstart" voor wat we nu echt verwachten van een topicstart.
In elk geval verwachten we dat je zelf al opzoek bent geweest naar een antwoord op je vraag en dat je ook aangeeft wat je nu precies hebt geprobeerd. Deze informatie mist in je topicstart volledig.
Daarnaast was er met de search of met google wel het 1 en ander te vinden hoe je vanuit code "toetsaanslagen" kan doorgeven naar een applicatie.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Dit topic is gesloten.