Voor een applicatie maak ik nu gebruik van een Statefull Session Bean die een bepaald rapport genereerd. Achteraf gezien kan dit naar mijn mening best wel een Stateless Session Bean worden, aangezien hij toch maar 1x gebruikt wordt in een JSP pagina.
Het is belangrijk dat elke gebruiker en eigen SessionBean heeft op het moment dat deze gebruikt wordt. Als 10 gebruikers een rapport opvragen moeten er ook 10 Session Beans zijn. Na de ejbCreate worden een aantal methodes gebruikt die een aantal acties uitvoeren ( alleen getters ) en vervolgens is het klaar.
Nu kwam ik in de J2ee Tutorial het volgende stukje tegen:
Aangezien het vrij belangrijk is dat dit zo blijft en ik niet ergens iets kan vinden over hoe hier mee omgegaan wordt hoop ik dat iemand hier wat meer over kan vertellen.
Het is belangrijk dat elke gebruiker en eigen SessionBean heeft op het moment dat deze gebruikt wordt. Als 10 gebruikers een rapport opvragen moeten er ook 10 Session Beans zijn. Na de ejbCreate worden een aantal methodes gebruikt die een aantal acties uitvoeren ( alleen getters ) en vervolgens is het klaar.
Nu kwam ik in de J2ee Tutorial het volgende stukje tegen:
Betekent dit dus dat een gebruiker per definitie niet een unieke SessionBean heeft? Elke gebruiker krijgt wel een referentie naar een SessionBean door middel van een ejbCreate.Because stateless session beans can support multiple clients, they can offer better scalability for applications that require large numbers of clients. Typically, an application requires fewer stateless session beans than stateful session beans to support the same number of clients.
Aangezien het vrij belangrijk is dat dit zo blijft en ik niet ergens iets kan vinden over hoe hier mee omgegaan wordt hoop ik dat iemand hier wat meer over kan vertellen.