Videokaart crasht, zelf bij laden van bios

Pagina: 1
Acties:

• cossy nl
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-08 14:50
Oke ik zit met een probleem (anders was ik hier niet).
Ik ben bezig met een pc van een vriend in orde te maken, hij had wat rare problemen, het beeld flikkerede afentoe. Wat meest vervelende was dat de pc vaak niet opnieuw wou opstarten. Niet zo'n groot probleem, leek mij. Heb van alles geprobeerd om het probleem van het flikkerende beeld op te lossen. Het werkte alleen als ik er een andere videokaart er in stopte. Toen in de oude kaart er weer terug instopte viel me op dat ook in de bios de video kaart problemen gaf.
Zelf zat ik te denken aan een bios probleem van de videokaart.
Hier voor heeft de pc 2 jaar zonder problemen gedraait.
Weet iemand een manier om opnieuw een bios in een video kaart te flashen? (ik hoop dat dit een oplossing is, andere oplossing zijn altijd fijn.)

videokaart: leadtek winfast a280le 128mb
windows xp home
256mb ram aan geheugen
40gig maxtor hardeschijf
Athlon xp 1800+
msi kt4v moederbord (nieuwste bios zit er op)

wat ik algeprobeerd heb:
nieuwe drivers voor moederbord en videokaart,
verschillende divers geprobeert.
Bios update geprobeerd van Leadtek, maar die gaf aan dat de nieuwste bios er al in zat.
Voeding lijkt me ook niet echt een probleem,
de pc word niet echt warm, net zoals de videokaart.

Iemand nog ideeën?

edit: kan een mod mijn titel aan passen :| landen moet laden zijn :(

[ Voor 4% gewijzigd door cossy nl op 22-04-2005 19:14 ]

Verwijderd

Kijk is bij 6800 Le topic daar staat waar je biossen kan download.
en op Google zijn genoeg handleidingen te vinden,

• cossy nl
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:17:
Op google heb ik met rot gezocht, maar vooruit ik ga nog wel een keer kijken. bedankt iedergeval, weet je trouwens ook een link naar dat topic :>?

edit: op google kan ik dus echt niks vinden netzo als hier op GOT :'(
Het liefst wat ik wil is iets om die videokaart te kunnen flashen me een goede bios er bij

[ Voor 19% gewijzigd door cossy nl op 22-04-2005 19:41 ]

Verwijderd

http://www.mvktech.net/in...=selectfolder&filecatid=4

Hier staan de biossen.

http://www.mvktech.net/content/view/15/37/

En hier de uitleg :)

Edit: alleen is het nog maar de vraag of er een bios voor jou kaart op staat :|

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 19:50 ]

• cossy nl
nouja de uitleg is goed :P maar inderdaad zoals je al zei, mijn bios staat er niet op :'( zonderdat kom ik niet zo ver iemand anders nog sites waar je wat oudere biossen kunt vinden?

[ Voor 3% gewijzigd door cossy nl op 22-04-2005 19:54 ]

• telefoontoestel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-06-2024

telefoontoestel

Maak me gelukkig....Bel!!

Kan het niet zijn dat er een geheugen fout is met je videokaart. Dat ie 2 jaar hiervoor normaal heeft gedraaid betekend helaas niet altijd dat deze ook goed blijft draaien.

telefoontoestel

• cossy nl
telefoontoestel schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 17:46:
Kan het niet zijn dat er een geheugen fout is met je videokaart. Dat ie 2 jaar hiervoor normaal heeft gedraaid betekend helaas niet altijd dat deze ook goed blijft draaien.
Ja zat ik zelf vandaag ook aan te denken, maar ik hoopte dat uit te kunnen sluiten door met een andere bios te testen. Maar ik ben er ook bang voor, omdat de klachten wel erg over een komen met kapot geheugen, iemand nog een goed idee om dat te testen? (of het geheugen kapot is).

Een bios voor de videokaart is altijd welkom O-)

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 19:17:
LOL, een A280LE is een Geforce 4 ti4200 8x AGP met 128mb DDR, en geen 6800LE :+.

[ Voor 6% gewijzigd door AntonH op 23-04-2005 19:08 ]

• cossy nl
anton121 schreef op zaterdag 23 april 2005 @ 19:06:
[...]

LOL, een A280LE is een Geforce 4 ti4200 8x AGP met 128mb DDR, en geen 6800LE :+.
aar heb je gelijk in anton121 maar ik neem aan dat hij bedoelde dat daar een link staat naar een site met biossen van videokaarten, maar helaas mijn videkkaart staat er niet tussen.

Kan iemand bevestigen als je bij het laden van de bios, allerlei rare tekenss ziet (alleen bij die video kaart, andere hebben er geen last van) dat het geheugen van die kaart kappot is?

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Is inderdaad meestal uitval van videokaart geheugen, of tekenen van een oververhitte GPU.
In beide gevallen meestal over en uit.

Verwijderd

Grote kans dat dat het geval is.
Mijn vorige leadtek gf4ti4200 gaf ook allerlei rare tekens toen deze defect was.

• cossy nl
hmm dan ben ik zelf ook heel bang dat de videokaart kappot is, oververhitting is het niet (tempratuur zelf na gemeten, en blijft onder de 40 graden).
Iedereen bedankt he _/-\o_ nou word het dus een nieuwe videokaart halen :'(

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-07 22:33

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Probeer anders eens andere Detonators, v.40.xx t/m v.45.xx. Dat zijn de best geoptimaliseerde drivers voor de Ti4200.
Bij mij werkt ie het best met v.43.01.
Drivers van v.30.87 t/m v.76.10 en als je naar beneden scrollt, de biosen van Nvidia...

Ici kann uw Werbung staan

• cossy nl
Ik heb de nieuwe bios getest, in één woord "#$^&" een ramp dus. Het ging van kwaad tot erger. Ik had hem gelukkig niet gefasht alleen ingeladen (om te testen) de kaart sloeg volledig op tilt (ja ik had de goede bios). dus ik schrijf deze kaart maar af en ga maandag even een nieuwe kaart halen.

Als iemand nog wilt weten hoe een kappote videokaart beeld geeft moet hij het zeggen, dan maak ik er een paar pics van.
Pagina: 1