Amper geluid uit receiver wanneer op tv aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 243 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• R8dical
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15-01-2025
Ik heb een Yamaha RX-450 RDS. Wanneer ik mijn tv op volgens de handleiding op de DTV/Cable aansluiting van de receiver zet komt er amper geluid uit de receiver. Ik moet de receiver bijna op max zetten om de tv te kunnen horen. Vreemde is ook dat wanneer ik het volume van de tv hoger zet het volume van de receiver ook omhoog gaat. Heeft iemand hier ervaring mee of een oplossing voor?

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:27

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ja, je tv regelt het geluid van de audio uitgang gewoon mee. Wat jij moet doen is in de handleiding van je TV kijken wat je moet doen om een externe versterker / speakers aan te sluiten.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• DaRoot
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22-02 20:37

DaRoot

Some say...

JvS schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:36:
Ja, je tv regelt het geluid van de audio uitgang gewoon mee. Wat jij moet doen is in de handleiding van je TV kijken wat je moet doen om een externe versterker / speakers aan te sluiten.
Ik heb dat probleem ook, met mijn Sony TV...
En aangezien ik hem 2e hands heb gekocht, heb ik er geen gebruiksaanwijzing bij gekregen..
Dus als iemand een eenduidige oplossing weet? ik word er wel eens vaker naar gevraagd..

[ Voor 10% gewijzigd door DaRoot op 22-04-2005 18:41 ]

Insured by MAFIA - You hit me, we hit you!!!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Je zult je tv aan moeten sluiten via een tulp aansluiting.
Dus een tulp kabel tussen de tv en receiver.
Heeft je tv geen tulp. Dan zul je een scartblok moeten kopen waarop je dan eenvoudig een tulp kabel kan aansluiten.

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19-02 08:28

Dr C

met C en CK

Bij mijn Sony BB Tv is het zo dat als ik hem direct op de Tulp aansluitingen aansluit het geluid mee wordt geregeld met volume. Maar als ik hem aansluit via een scart -> scartblokje dat dan het geluid altijd op hetzelfde (harde) volume staat.

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

• R8dical
cramwinckel schreef op vrijdag 22 april 2005 @ 18:58:
Bij mijn Sony BB Tv is het zo dat als ik hem direct op de Tulp aansluitingen aansluit het geluid mee wordt geregeld met volume. Maar als ik hem aansluit via een scart -> scartblokje dat dan het geluid altijd op hetzelfde (harde) volume staat.
Goed idee.. ik heb nog zo'n ding liggen... alleen probleem is dat mijn dvd-speler aan de scart hangt...

• R8dical
Het geheel werkt al :D... heb zoals cramwinckel aangaf de receiver verbonden via de scart van me tv..
nu komt er gewoon (hard) geluid uit en gaat het volume van de receiver niet mee omhoog wanneer ik de tv harder zet.
Pagina: 1