Toon posts:

Opstartproblemen

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoihoi,

Ik ben allereerst echt nieuw in de wereld van PHP. Ik heb het boek Basiscursus PHP 5 besteld dus ik ga het leren. Maar nu wil ik voordat ik het boek al heb een beetje gaan klungelen op mijn eigen PC.

Ik wil een website gaan bouwen met een MySQL DB er aan gekoppeld. Maar ik wil dus allereerst hier op mijn eigen PC het gaan testen. Ik heb nog helemaal niets gemaakt, maar ik weet wel dat ik eerst een "localhost" moet creeëren....

1) Hoe creeër ik een localhost zodat ik .php bestanden werkend kan testen?
2) Een MySQL DB hier thuis runnen, kan dat?
3) Zo ja, hoe doe ik dat?

Kan iemand mij hier maybe meej helpen, want als ik dit aan de gang krijg dan redt ik het denk ik wel!

Greetz Sjunkie, ;)

P.S. Ik heb al een host aangevraagd en ik ga een domeinnaam kopen, dus binnekort kan ik het ook online testen! 8)

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

Hier staat wel ongeveer alles in wat je moet weten om te beginnen met een webserver opzetten. :) [rml][ Howto] Apache, PHP, MySQL, .htaccess & Virtual Hosts[/rml]

Signature

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:34

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Daarnaast wordt dit op talloze websites uitgelegd en zie ik er verder ook niet echt een programmeerprobleem in, vandaar dat ik 'm nu op slot doe :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Dit topic is gesloten.