[ASP.NET] timer servercontrol doet het niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ik heb een pagina met een datagrid die ik om de, zeg 5, seconden wil vullen met actuele data.
Nu probeer ik dat met een Timer-component, maar die lijkt niets te doen. Ik heb die timer gewoon via de GUI op mijn formpje gesleept en erop gedubbelklikt, dan maakt hij de volgende event zelf aan:
code:
1
2
3
    Private Sub Timer1_Elapsed(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.Timers.ElapsedEventArgs)
        Label1.Text = Now.Second
    End Sub

Ik heb het even zo met een labeltje als test geprobeerd, de interval heb ik op 1000 (milliseconden) gezet, maar ook op 10, om te testen, maar het label blijft leeg.

Ik heb in meerdere topics hier wat gelezen over de Timer.tick method, maar die bestaat niet. Ik vermoed dat dat over een andere Timer control gaat, voor Windows-apps en niet als web component.

Edit: Ik heb nog ff goed in de help gekeken en daar staat simpel dat je de interval moet instellen en dat hij enabled moet zijn, nou dat is gebeurd, maar helaas. Autoreset staat ook op True.

Wie weet wat ik fout doe?

[ Voor 18% gewijzigd door TheLemon op 22-04-2005 18:26 ]

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ehm, misschien omdat je geen content kan pushen naar een webpagina. Althans niet op jouw manier. ASP.net is in pull based, de client moet om info vragen. Je kan niet content pushen... je zal dus naar een andere oplossing moeten gaan kijken. Steek woorden, javascript, meta refresh etc etc...

• TheLemon
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-04-2025

TheLemon

daddy cool, crazy like a fool

Topicstarter
Ja zoiets vreesde ik al. Ik vond het alleen zo jammer om de hele page te moeten refreshen, alleen de datagrid opnieuw vullen leek me netter. Ik zou het natuurlijk in een frame kunnen doen, maar ik heb het niet zo op frames. Is er geen mogelijkheid om alleen een layer te refreshen via http metatags?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:29

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Hiervoor zal je eens moeten kijken naar clientside oplossingen mbv Javascript :) Echter, hiervoor zal je in Webdesign & Graphics moeten zijn. Met deze insteek kunnen ze daar weinig; open anders daar een nieuw topic met een clientside insteek. ASP.Net, of welke serversidetechniek dan ook, biedt voor jouw probleem geen oplossing :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Dit topic is gesloten.