Breedbeeld lcd tv op laptop aansluiten

Pagina: 1
Acties:

• arievdonk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-02-2024
Ik heb een breedbeeld lcd tv en een labtop zonder breedbeeld.

Nu wil ik graag de laptop op de breedbeeld lcd tv aansluiten via de externe monitor uitgang.
Maar dan kan ik geen breedbeeld/volledig beeld krijgen.
De tv uitgang is geen optie omdat de kwaliteit dan niet hoog genoeg is.

Ik denk zelf mischien aan andere drivers of mischien andere instellingen.

Op de laptop zit een radeon 9600 mobile
En de tv is 32"

Weet iemand hoe dit wel kan en of dit kan....Want als het zow kan doe ik het liever zo en wacht ik nog even totdat de dvd recorders goedkoper worden.

• maarten_v
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:28
Welke resolutie heeft je TV?
Welk type is het?
Heb je al geprobeerd de kaart op dezelfde resolutie te zetten als je TV?
Heb je de nieuwste drivers voor je videokaart?

• arievdonk
Tv heeft een resolutie van 1280 x 786
Type is provision van de kruidvat
Ik had het al gerpobeerd om ze gelijk te zetten maar dan krijg ik een zwart vlak aan de zijkant en een deel van het strart menu kan ik dan niet zien
De video kaart heeft de nieuwste drivers

• arievdonk
Het gaat er dus om dat de laptop breedbeeld output geeft zodat ik de films wel in breedbeeld kan kijken .

Verwijderd

Je kan het makkelijkste met Powerstrip een custom resolutie maken welke gelijk is aan de native reso van je paneel. Je moet het paneel zo instellen dat het complete beeld is gevuld. Daarbij kun je dan het beste de dvd afspelen met Theatertek of Zoomplayer waarbij je FFDshow gebruikt om dvd te verschalen naar deze reso dmv bv het welbekende lancos algoritme. een mpeg decoder van Nvidia zal doorgaans een zeer goed resultaat geven. Je gaat versteld staan van de kwaliteit van het beeld.
Op www.avsforum.com is veel over ffdshow postprocessing te vinden. Powerstrip is freeware en op te zoeken met google.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2005 20:07 ]